Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Key
#16878
Hej på er!

Har nog på allvar fastnat i sjaldjungeln... Hmmm... Köpte ett par ringar i fredags och har nu sytt en ringsjal av en gammal gardin med bra väv. Tänkte färga den svart eftersom jag inte gillade att det syns att det har varit en gardin. Men nu säger maken att han tycker att den är snygg som den är - "lite etno" ;) Och så velar jag lite, den funkar ju såhär... Vad tycker ni? Ska jag färga eller inte?

Bild Bild
Användarens profilbild
Av Anso
#16880
Inte färga!
Jag som inte vet att det har varit en gardin tycker att den är toppsnygg. Ser sommarsvalt och fräscht ut-
Det är nog bara ni som vet vad det har varit som vill göra om den.
Användarens profilbild
Av Tiz
#16881
Den var ju jättefin som det är!! Fint med ränderna på ena sidan sådär! Nää, inte färga. Du kan väl sy en till ;)
Användarens profilbild
Av April
#16887
Jag hade behållt den som den är över våren och sommaren. Det är ju ljusa och fina färger! Om du sedan tröttnar på den, så kan du färga den sedan när vi går mot höst/vinter ;-)

Jättefin! :-)

Kram
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
#16895
Instämmer med de andra! :lol:
Ser ut att vara en fräscht somrig sjal som den är nu och om du använder den ett tag så kommer du säkert, liksom vi andra, att se den enbart som en sjal och inte som en fd.gardin!
Användarens profilbild
Av Key
#16905
Tack för alla snabba svar :D
Jag behåller den som den är!
Tiz skrev:Du kan väl sy en till ;)
Ja, kanske det :lol:
Användarens profilbild
Av Key
#16945
Lin skrev:O vad snygg, Kirre!!! Klart du ska behålla den som den är! Och du tar väl med den på onsdag? :wink:
Visst tar jag med den på onsdag. Kul att du gillar den :)

Med alla positiva kommentarer om sjalen (tack!!!) så tror jag snart att jag blir riktigt förtjust i den själv :o
Användarens profilbild
Av mojsan
#16959
.. att den ser fräsch ut, med ränderna på sidan, och sen bryter de röda ringarna av jättefint!
Användarens profilbild
Av Helena
#17222
Vad fint den ligger över axeln, efter vilket mönster har du sytt den?
Användarens profilbild
Av Key
#17400
Ööööh? Mönster??? :wink:

Jag tittade på http://www.alternativ.nu/attbarabarn/diy.htm#ringsjal, och så har jag ändrat lite efter eget tycke. Jag har t ex lagt mina veck åt två håll, så att de möts i mitten (lite svårt att förklara). Sen har jag sytt glesare "stödveck" en bra bit ifrån ringarna (ligger nog ungefär på min axel på bilden) - vet inte om det behövdes egentligen.

Sen är min sjal nog i smalaste laget - gardinen var liksom inte bredare än lite drygt 55 cm - men det funkar hyfsat även till min 2-åring :)

Kul att du tyckte det såg snyggt ut! :D
Användarens profilbild
Av Bella
#17543
Jättesnyggt Kirre!
Jag satt själv och kämpade med ringarna till en ringsjal igår. Höll på att bli komplett vansinnig. :lol: Till slut fick jag dock ihop det någorlunda.
Användarens profilbild
Av Key
#18291
Träffade lite kompisar på en planeringsträff för scouterna igår... Hade Tobias med i ringsjalen - och vad tror ni att en av dem säger om sjalen? "Det ser ut som en gardin" :( Tyyyyypiskt.

Fast, nåja, nu har ju jag vant mig vid sjalen som den är, så jag behåller den ändå! 8)
Användarens profilbild
Av Ester
#18297
Men det tycker alla icke-invigda att alla sjalar ser ut som :wink:

Det är antingen gardiner eller dukar i deras ögon :lol: de skulle bara veta vilka finsmakare vi egentligen är, hur vi synar varje färgställning, vävsätt och tjocklek hihi
Användarens profilbild
Av Key
#18301
Elin skrev:Men det tycker alla icke-invigda att alla sjalar ser ut som :wink:
Heh, det har du förstås rätt i :D Jag värvade dessutom en potentiell sjalare på samma möte - eller i alla fall kan jag säääkert få henne att överge Babybjörnen för en vettig sele. Ska släpa med henne på sjalträff nästa vecka.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?