Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#8598791
Min vän har påbörjat ett så fint projekt. Hon ska samla in halsdukar till hemlösa kvinnor. Jag tänkte att här finns det ju många som stickar och som dessutom kan uppskatta ett sånt här initiativ.

Nu börjar temperaturen krypa neråt mot noll och det är många som fryser!

Projektet sticka en halsduk till stockholms hemlösa kvinnor är ett projekt startad av Majjakarin Karlsson. Projektet är till förmån för de hemlösa kvinnorna i Stockholm som besöker Klara-Gårdens dagverksamhet.

Som sagt, det är många som fryser och målet med projekt "Sticka en halsduk för Stockholms hemlösa kvinnor" är att samla ihop så många halsdukar som möjligt för att skänka till Klara-Gården, så att var och en av dessa kvinnor kan få en halsduk i julklapp.

Vill ni vara med?

Naturligtvis hinner vi inte sticka allt själva - så hjälp till!

Tanken är att man skall sticka en ganska så lång halsduk, alternativt en riddarluva. Mönster och stil är valfri, men det kan vara bra att tänka på att sticka med varmt garn och gärna i en mörkare färg så att inte smuts syns lika lätt.

Att sticka en halsduk är relativt enkelt, och det är också därför projektet har döpts till detta. Är du duktig på att sticka vantar, sockor eller mössor, så är naturligtivs detta också hjärtligt välkommet!

Kan du inte sticka?
Vad finns hemma i skåpen? Finns det någonting annat du kan bidra med? Ingenting är för litet.

Vill du vara med och behöver en adress att skicka ditt bidrag till, eller är intresserad av att komma i kontakt med oss, hör av dig till stickaehalsduk@gmail.com eller besök vår blogg stickaenhalsduk.wordpress.com

Sprid till dina vänner och häng på!


http://www.facebook.com/pages/Sticka-en ... 2927218744

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?