Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tinaw
#1001
Jag kom på att den här beskrivningen kanske egentligen passade bättre här, så jag postar den här också:

Jag har precis sytt en bärponcho i fleece, det gick åt ca 2,50 m på 1,50 bredd (inkl ca 30 cm av längden till en halsduk).

Jag delade tyget på mitten på längden, gjorde ett halshål (med 5 cm överlapp) kantade mitt fram, mitt bak och halshålet (för knapparnas skull, och för att det blir snyggare) och satte 5 knappar med 9 cm avstånd både bak och fram. Sedan rundade jag av hörnen i nederkant, och av klippet förlängde jag lite vid händerna (ca 15-20 cm på var sida, tyget var lite för smalt för att räcka riktigt på mig, räckte knappt till handlederna)

Det hela blir som två halvor som man knäpper ihop. Jag funderar på att sy ihop delarna bak under knappraden, tror det kanske blir lättare att ta på. För övrigt funkar det bra.

Ylle finns relativt billigt på Sundbybergs textilcentrum för er i Stockholm och hos Korps hantverksbod i Sätrabrunn för Sala-västeråsområdet. ca70-100 kr/m.
Användarens profilbild
Av April
#1011
Jag läntar efter att få se en bild :-)
Den verkar ju vara jättefin - Åhhh,
jag blir såååå avundsjuk när folk kan
sy och fixa själv :wink:

Kram
Användarens profilbild
Av Anna
#1012
Jag har planer på att sy en egen jag också men jag tänker sy i mer trekantiga bitar med söm fram bak och på båda axlarna som på en lustig liten sak jag har från H&M och som gått ut modet för flera år sedan. Sen har jag tänkt göra en större öppning med knappar fram och lite ståktage så Hugo får för nacken om han sitter bak. Får se hur det blir när det är färdigt. Skall på tygsafari i kinna på fredag.
Användarens profilbild
Av April
#1078
Vad fint det blev!!! Nu blev jag ju nyfiken på ryggen, du har
möjligtvis inte tid att ta ett kort på hur den ser ut där och
skicka det :wink:

Superfint!

Kram
Användarens profilbild
Av April
#1079
Vad fint det blev!!! Nu blev jag ju nyfiken på ryggen, du har
möjligtvis inte tid att ta ett kort på hur den ser ut där och
skicka det :wink:

Superfint!

Kram

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?