Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#8422720
Och, som vanligt kommer jag aldrig att hitta nåt liknande i nån affär, så jag får försöka själv... Men eftersom jag inte har så mycket designerfarenhet så behöver jag lite tänk-hjälp...

Jag vill att den ska vara som en "singoallatop" med rynk runt halsringningen och ärmsluten, men, det ska vara smala ärmar som är lite mittemellan ärm och nerhasat axelband, kanske 5-7 cm. Och, jag måste absolut ha rynk under bysten med för jag vill att den ska vara vid, men inte tältig.
Jag tänker att den ska vara i tunnt vitt tyg, kanske lite som gauze... Kanske lite skrynkel, men jag vet inte riktigt... Kanske liiite genomskinnligt...

Sen ska jag sy små hällor i sidsömmen och trä ett organzaband i zick-zack runt livet och knyta fram eller bak. Antagligen hänger jag nåt pärligt längst ner i bandändarna för organza är så styvt och faller inte så snyggt... Kanske nåt pärligt som går att byta ut beroende på vad man vill ha på sig till...
Jag vet inte riktigt hur lång den ska vara, eller om den ska vara rak eller "taggig" nertill, men jag ska nog ha det till en blåmönstrad kjol till att börja med, så jag får väl se vad som blir snyggast.
Jag tänker superenkelt, bara fram och bakstycke, men hur ska jag göra överdelen? Som raglanärmar? (Heter det så?)

Nån som har nåt annat tips?
(Tex hur är det bäst att göra "rynk i kanten"? Kanal med gummiband i, eller genomskinligt gummiband som man sträcker och zick-zackar fast på baksidan? För jag vill inte ha nån "volang", om ni förstår vad jag menar...)

//A

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?