Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Knyttet & K
#8343260
melon skrev:
Knyttet & K skrev:Jag har planer på att någon gång göra en mormorsrutematta :D
Menar du en enda stor mormorsruta? Det låter jättesnyggt. Jag har sett många såna filtar :love:
Helst hade jag velat göra små rutor och virka/sy ihop men frågan är om det blir väl mycket jobb. En stor ruta är ju bra på det sättet.
Användarens profilbild
Av sofin
#8343635
Knyttet & K skrev:
melon skrev:
Knyttet & K skrev:Jag har planer på att någon gång göra en mormorsrutematta :D
Menar du en enda stor mormorsruta? Det låter jättesnyggt. Jag har sett många såna filtar :love:
Helst hade jag velat göra små rutor och virka/sy ihop men frågan är om det blir väl mycket jobb. En stor ruta är ju bra på det sättet.
Man kan virka ihop mormorsrutor on-the-go.. orkar inte leta reda på det men det fanns en länk i virksnackstråden i alla fall :D Det var inte så avancerat egentligen men jag är usel på att förklara :oops:
Användarens profilbild
Av maltemalte
#9472368
Puffar upp en gammal tråd!

Tänkte virka en brödkorg och snubblade över massor med fina bilder på runda mattor.

Måste köpa mig en stor virknål och börja göra trasor.
Användarens profilbild
Av Sofia-Linnéa
#9472400
Oj, jag letade ju igår fram den stora virknålen och mattrasorna för min plan är två runda mattor, en liten och en så stor jag orkar :wink: och så kommer den här tråden fram! Det var synkroniserat...
Av Miltonia
#9472490
Jag funderar på att göra mattor till barnens rum. Och stolsdynor till köket. Så jag tassar i tråden för tips.
Användarens profilbild
Av maltemalte
#9473181
Igår klippte jag ett nystan av ett bomullstyg, och lånade en tjock virknål av mamma, den var dock bara en sjua tror jag.
På kvällen virkade jag en botten till en blivande brödkorg! Det gick fort, nu återstår att välja tyg till sidorna.

Tänkte att det är smart att göra ett litet projekt innan det stora mattprojektet dras igång.
Användarens profilbild
Av Fryle
#9474662
Jag köpte färdigklippt trikåtrasa på förra årets syfestival för att virka en matta exakt efter formen på husbilens toagolv. Nu är det snart syfestival igen och inte har jag virkat någon matta :roll: .

Toagolvet i husbilen är alltså avlångt med en rundad del vid själva klosetten, jag tänkte att jag skulle mäta upp eller rita av och sedan göra en formvirkad matta.
Användarens profilbild
Av funshine
#9474759
AnKa skrev:Jag skulle vilja ha en matta till verandan i många färger. Har några trasiga påslakan jag skulle kunna använda.
Hur mycket tyg går det åt?
Trikåremsor känns ju gosigare förstås. Blir det stor skillnad?
Mycket mycket mycket mer än du tror. :Hahaa:
Jag har en matta som legat och vilat i ett år i väntan på fler utslitna lakan. Nu har jag ett par till så borde ta mig i kragen och fortsätta men tveksam till om det räcker helt och hållet.
Användarens profilbild
Av AnKa
#9474765
funshine skrev:
AnKa skrev:Jag skulle vilja ha en matta till verandan i många färger. Har några trasiga påslakan jag skulle kunna använda.
Hur mycket tyg går det åt?
Trikåremsor känns ju gosigare förstås. Blir det stor skillnad?
Mycket mycket mycket mer än du tror. :Hahaa:
Jag har en matta som legat och vilat i ett år i väntan på fler utslitna lakan. Nu har jag ett par till så borde ta mig i kragen och fortsätta men tveksam till om det räcker helt och hållet.
Oj. Jag har två nästan tre påslakan. Är det för lite alltså.
Användarens profilbild
Av maltemalte
#9474782
Här är min brödkorg!

Bara fasta maskor, var ett perfekt första-jobb. Funderar på att kanske göra en stor korg med invirkat rep, jag blir lite avskräckt av mattor eftersom det verkar gå åt groteska mängder trasor...
Bilagor
IMG_20160307_155035.JPG
IMG_20160307_155035.JPG (456.81 KiB) Visad 5468 gånger
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?