Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fiffi75
#13638
HEj!

Kollade på detta mönter: http://www.diapersewing.com/quick_dry_aio.htm

Kan någon hjälpa mig lite med översättningen?

Vad är PUL?

Velour är det frotté eller? man har väl inte vad vi menar med velour i blöjor iallafall.

Sherpa?
Av Petra
#13649
Kolla här lite hjälp finns långt ner på sidan. PUL har jag förstått det som yttertyget. Velour och frotte använder många.

http://users.ezwv.com/~gooding/diaperti ... nerPattern

Hör av dig om det är något mer. Jag har en massa som väntar på att bli sydda. Ska bara lösa knäppningen, vill ha de amerikanska plastknapparna men det kan ta tid.
Användarens profilbild
Av Fiffi75
#13658
Har du hittat nåt bra tyg till dem Här i Sverige?
Användarens profilbild
Av Kusmi
#22043
Undrar också. Gillar att sy så jag hade gjärna testsytt några.
Användarens profilbild
Av Anso
#22067
Materialfråga:
Finns det inte tryckknappar i plast att köpa? På Popolinibyxorna är det jättebra plasttryckknappar men när jag tittar på t.ex Ohlssons tyger så finns det ju inte lika rejäla.

ÄVen i barnkläder kan det ju ibland vara såna bra tryckknappar vet jag.
Användarens profilbild
Av Ester
#22071
Anso - jag har kollat upp de knapparna som finns blöbyxor. De är amerikanska och kräver en speciell maskin som kostar ganska mycket och sen kostar tydligen frakten av den lika mycket till
Så om man inte ska göra massor av tygisar och sälja så lönar det sig nog inte.
Användarens profilbild
Av Helen
#22080
Hej PUL tyg är tyg som är laminerat med Polyutherane ( fick jag det rätt : :) )
Det kan vara polyester eller bomull i grunden.
Det finns 1 mil och 2 mil tyger.
De jag tagit hem är 2 mil. De är lite kraftigare än 1 mil tygerna, men riskerar inte att läcka lika lätt.
Till natten rekommenderas 2 mil.
Inget är 100 % läckagesäkert Vad och hur mycket du använder som uppsugningsmaterial är stor del av blöjans uppbyggnad.

Jag har PUL tyger på min sida.
Vill någon ha tygprov så skicka ett frankerat kuvert till mig så fixar jag det. Jag kan inte klippa i vilken tyg som helst men jag tar gärna av mina "leftovers" så ni kan känna hur de är.

Bilderna på sidan är pocketblöjor jag sytt av PUL tygerna.

/Helen
Användarens profilbild
Av Anso
#22154
Elin skrev:Anso - jag har kollat upp de knapparna som finns blöbyxor. De är amerikanska och kräver en speciell maskin som kostar ganska mycket och sen kostar tydligen frakten av den lika mycket till
Så om man inte ska göra massor av tygisar och sälja så lönar det sig nog inte.
Vi ska inte skaffa en maskin då?? :lol:
Jösses Elin, du är duktig på att hitta info du!
Användarens profilbild
Av Ester
#22161
Alltså...jag hittade den här men nu ser jag inte vad den kostar.....

http://diapershop.com/snapfaq.htm

hinner inte kolla upp men surfa runt lite på den sidan så kanske det står nånstans, finns ju massor av skoj blöj-tillverkningsprylar där...
Användarens profilbild
Av Helen
#22163
Har gått och sneglat på en sån ett tag. Det blir inte billigt att ta in den. + tull och moms så blir det en slant.
Räknade på det där och det lönar sig inte om man bara ska göra blöjor till sig själv.

Att sy och sälja lönar sig inte heller om man vill ha ut något för sitt arbete tyvärr. Inte om man kan köpa färdiga för 150-200kr blöjan.
För att det skulle löna sig så skulle en blöja få ta 10 max 15 minuter från början till slut och sååå snabb är nog ingen.

Men som jag skrivit i någon annan tråd.... man kan ha den till barnkläder och annat också.
Jag fortsätter drömma.... :D

/Helen
Användarens profilbild
Av Madde
#22171
Men Helen, borde det inte finnas någon sån press här i sverige? För det gick ju att köpa bara de yttersta delarna som passar till knapparna oxå! Då borde ju inte frakten bli så dyr!

När jag praoade i en tygaffär så fick jag stå nere i källaren och klä knappar med tyg, med någon liknade press... Kanske kan vara något att kolla upp!
Användarens profilbild
Av Helen
#22172
jag är idel öra...

Funderar på en annan sak.
Är intresset stort... så kan jag höra mig för hos tillverkaren..

Att ha de skickade direkt till Sverige i stället för via USA ooch sedan hit måste bli billigare trots moms och frakt.

Någon intresserad?

maila mig på
info@babyplaneten.se så kan jag se om intresset är så stort att det är lönt att göra någon form av upphandling. :D

Att sedan beställa tryckknappar är inte viktmässigt så dyrt..
Användarens profilbild
Av Madde
#22181
Jag kanske har hittat något! :D

Kolla den manuella skruvpressen. Den borde funka med någon av de knapp-press-set som finns på Diapershop! Det finns till och med plasttryckknappar på sidan! Priser hittar jag inga.
http://gartex.se/Produkter/Ovriga_maski ... behor.html
Användarens profilbild
Av Helen
#22186
Jag tyckte inte där verkade finnas något så vida man inte vill ha en jättemskin.

En sådan här är det som jag skulle vilja ha..
De har massor med snygga tryckknappar dessutom


http://thesnapstore.com/catalog/product ... 8b8bdd46cd

Och jag tror att jag skulle kunna få in dem till Sverige till ett bättre pris än det blir när man tar dem via USA
Det var därför jag undrar om någon mer är intresserad. Det finns säkert ett minimum antal man måste beställa.
Användarens profilbild
Av Ester
#22189
Det beror lite på vad priset hamnar på...men visst...jag är intresserad :D

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?