Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Trulsamin
#8800033
Silverros skrev::hopmad:
Men vad är det här!

Gör mitt egna mönster tack vare Jenny med Emiliten och klipper ut i pul o trikå, tre exemplar som jag ska testsy.
Tar fram en av mina stoooora bitar microfiber-liknande-någonting -jag-köpte-på-rea-på-myllymuksut-för-hundra-år-sedan och upptäcker när jag testar att hälla vatten på det(eftersom jag vill veta hur många lager jag ska ha) att vattnet typ rinner av!
Jag försöker sedan lite desperat använda tygbiten som trasa, och inte ens då suger den upp!

Får det verkligen gå till såhär? Verkligen? :|
Nu måste jag ju stanna min sy-psykos o leta upp nytt material å köpa.
Så kan det vara när tyget är helt nytt, kör det i maskinen ett par gånger, gnugga noga med YES och ha lite ätticka i sköljmedlet så kan det bli bra :)
Användarens profilbild
Av Trulsamin
#8800183
Silverros skrev:
Trulsamin skrev:
Silverros skrev::hopmad:
Men vad är det här!

Gör mitt egna mönster tack vare Jenny med Emiliten och klipper ut i pul o trikå, tre exemplar som jag ska testsy.
Tar fram en av mina stoooora bitar microfiber-liknande-någonting -jag-köpte-på-rea-på-myllymuksut-för-hundra-år-sedan och upptäcker när jag testar att hälla vatten på det(eftersom jag vill veta hur många lager jag ska ha) att vattnet typ rinner av!
Jag försöker sedan lite desperat använda tygbiten som trasa, och inte ens då suger den upp!

Får det verkligen gå till såhär? Verkligen? :|
Nu måste jag ju stanna min sy-psykos o leta upp nytt material å köpa.
Så kan det vara när tyget är helt nytt, kör det i maskinen ett par gånger, gnugga noga med YES och ha lite ätticka i sköljmedlet så kan det bli bra :)
AHA! :notes:
Så jag behöver inte slänga dem 3 metrarna jag har då. :rodna: :|
antagligen inte, jag kan ju inte lova någonting men många många gånger är det så att tyget är för nytt och måste mjukas upp för att släppa igenom vatten, och ibland så behövs det lite tryck för att det ska släppa igenom vatten och det får det ju mot rumpan
Av gurkan
#8800185
Så där kan mina microfibertrasor vara ibland, och de är tvättade hundra gånger. Men med lite tryck så suger de upp fint.
Av Mary-Li
#8803741
Hoppar in i tråden här. Är barnfri några timmar och fick för mig att jag ville sy. Funderar på om man skulle kunna ha plastad frotte som spärrskikt i bindor? Eller blir det konstigt? Jag har ju det hemma...
Av Mary-Li
#8803880
Jag sydde med plastadfrotte, får se hur det funkar... tänkte att det var ganska bra, den ligger ju still i trosan pga frotten.
Kul var det och snabbt gick det! En timme och en kvart från att jag började göra mönstret tills den första var klar och då krävdes det ju ändå lite tankearbete på den första. Borde ju hinna producera en uppsättning tills nästa period. :)
Användarens profilbild
Av Jenny med Emiliten
#8804039
Mary-Li skrev:Jag sydde med plastadfrotte, får se hur det funkar... tänkte att det var ganska bra, den ligger ju still i trosan pga frotten.
Kul var det och snabbt gick det! En timme och en kvart från att jag började göra mönstret tills den första var klar och då krävdes det ju ändå lite tankearbete på den första. Borde ju hinna producera en uppsättning tills nästa period. :)
Det låter väldigt tätt. Jag tycker att du ska testa den du sytt innan du syr fler (även om du inte har mens ...).
:tumup:
Av Mary-Li
#8804095
Jenny med Emiliten skrev:
Mary-Li skrev:Jag sydde med plastadfrotte, får se hur det funkar... tänkte att det var ganska bra, den ligger ju still i trosan pga frotten.
Kul var det och snabbt gick det! En timme och en kvart från att jag började göra mönstret tills den första var klar och då krävdes det ju ändå lite tankearbete på den första. Borde ju hinna producera en uppsättning tills nästa period. :)
Det låter väldigt tätt. Jag tycker att du ska testa den du sytt innan du syr fler (även om du inte har mens ...).
:tumup:
Fast frotten är ju också pu-laminerad. Jag har ju alltså plastade frotten som tätskikt sen två lager vanlig frotte och sen ett lager bomull, så jag tror inte det blit tätt. Däremot inte så snyggt kanske.
Däremot var lamineringen ganska tunn så de håller kanske inte så bra. Ska nog köpa vanlig pul sen.
Om man köper knapoar hos bibbi, hur stora ska man ta?
Användarens profilbild
Av Nina & lilla J
#8866120
blir inspirerad av er :vågen:
Men jag tänker att jag har en massa vikblöjor hemma, verkligen massor, så jag använder inte alla. Borde inte det vara ett jättebra tyg att sy bindor av? Någon som har testat?
Användarens profilbild
Av Trulsamin
#8866168
Mary-Li skrev:
Jenny med Emiliten skrev:
Mary-Li skrev:Jag sydde med plastadfrotte, får se hur det funkar... tänkte att det var ganska bra, den ligger ju still i trosan pga frotten.
Kul var det och snabbt gick det! En timme och en kvart från att jag började göra mönstret tills den första var klar och då krävdes det ju ändå lite tankearbete på den första. Borde ju hinna producera en uppsättning tills nästa period. :)
Det låter väldigt tätt. Jag tycker att du ska testa den du sytt innan du syr fler (även om du inte har mens ...).
:tumup:
Fast frotten är ju också pu-laminerad. Jag har ju alltså plastade frotten som tätskikt sen två lager vanlig frotte och sen ett lager bomull, så jag tror inte det blit tätt. Däremot inte så snyggt kanske.
Däremot var lamineringen ganska tunn så de håller kanske inte så bra. Ska nog köpa vanlig pul sen.
Om man köper knapoar hos bibbi, hur stora ska man ta?
Fast det vet jag inte om jag vill hålla med om, plastad froté är just plastad, den är helt tät medan pul är pul-laminerad väl och släpper igenom luft... den vanliga pulen är dessutom väldigt tunn, 1 mm laminering och det är den man normalt använder till bindor och blöjor, det finns 2mm också men den är betydligt tjockare och används mycket till blöjpåsar och sånt? Så jag skulle starkt rekommendera att prova din binda först ändå och se hur det känns för jag kan tycka att det blir väl tätt även med vanliga 1mm-pulen
Användarens profilbild
Av Trulsamin
#8866169
Nina & lilla J skrev:blir inspirerad av er :vågen:
Men jag tänker att jag har en massa vikblöjor hemma, verkligen massor, så jag använder inte alla. Borde inte det vara ett jättebra tyg att sy bindor av? Någon som har testat?
Funkar jättebra :) Bara att sy på... Kan behövas några lager dock eller nått annat uppsugande för att komplettera...
Användarens profilbild
Av Trulsamin
#8890876
har sytt nya bilder till mig :) Fast la visst upp dem för försäljning först på min facebookgrupp, inte för att jag vet om jag har lust att sälja dem men jag får inga pengar i sommar så jag får väl försöka igen... Tänkte visa upp dem iallafall för lite inspiration till er alla, det har varit hemskt tyst här ett tag nu tycker jag :)

Bild
Användarens profilbild
Av Cisco
#8890986
Trulsamin skrev:har sytt nya bilder till mig :) Fast la visst upp dem för försäljning först på min facebookgrupp, inte för att jag vet om jag har lust att sälja dem men jag får inga pengar i sommar så jag får väl försöka igen... Tänkte visa upp dem iallafall för lite inspiration till er alla, det har varit hemskt tyst här ett tag nu tycker jag :)

Bild
Åh så fina! :loving: Vill du sälja till mig? :) skicka gärna pm i så fall!
Av mly
#9013020
Nu är det dax att sy, sålde av de flesta bindor när jag satte in hormonspiralen, nu är spiralen ute och bindor behövs. men jag vill ha nytt tyg, inspiration eller kanske tygbyte efterlyses :lol:
  • 1
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 54

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?