Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zink
#9503716
Amaltea skrev:
Fryle skrev:
Amaltea skrev:Mini-pokemonbollar med invirkad reflextråd har jag gjort nu, ska fästas på barnens ryggsäckar :vågen:
Jag ser ingen bild? :hmm:

:wink:
Jag är gammal :lol:
Biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiild! :this:
Användarens profilbild
Av Amaltea
#9503736
zink skrev:
Amaltea skrev:
Fryle skrev:
Amaltea skrev:Mini-pokemonbollar med invirkad reflextråd har jag gjort nu, ska fästas på barnens ryggsäckar :vågen:
Jag ser ingen bild? :hmm:

:wink:
Jag är gammal :lol:
Biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiild! :this:
Jajaja.....
Ska bara lära mig hur man gör, när jag får tid över :Hahaa:
Handarbetar hellre :cool:
Användarens profilbild
Av MuuM
#9503747
Från Online Stickcafé på Facebook. Jag frågade om jag fick dela i en pokemongrupp och fick ja. :-)

Bild
Bild
Av Jos
#9505681
Jag har virkat en mus! Vänstra armen blev lite längre än den högra, men för att vara första gången (så vitt jag minns) jag följer en virkbeskrivning tycker jag den blev helt OK. Dottern är också nöjd!

Bild
Av Smultronbarn
#9505770
Fryle skrev:Åh, vad fin, Jos!
:iagree: Fin! :D
Användarens profilbild
Av medusan75
#9510717
Jag kapar den här tråden och frågar efter lite hjälp på ett virkesmönster. Jag har virkat mycket förr, men var länge sen och nu tycker jag det är svårt att läsa beskrivningen.

Det ska bli en gardinkappa. Första varvet gick bra, men stopp på andra varvet...

5 lm = 1:a st + 2 lm, 1 st i nästa st...

Jag kan inte tolka denna text riktigt. Det är precis i början av varv 2.

Någon som kan hjälpa mig?
Användarens profilbild
Av Fryle
#9510724
medusan75 skrev:Jag kapar den här tråden och frågar efter lite hjälp på ett virkesmönster. Jag har virkat mycket förr, men var länge sen och nu tycker jag det är svårt att läsa beskrivningen.

Det ska bli en gardinkappa. Första varvet gick bra, men stopp på andra varvet...

5 lm = 1:a st + 2 lm, 1 st i nästa st...

Jag kan inte tolka denna text riktigt. Det är precis i början av varv 2.

Någon som kan hjälpa mig?
Hm, jag är inte så pedagogisk, men ska göra ett försök.

Du börjar varvet med 5 luftmaskor som tillsammans ersätter varvets första stolpe och två luftmaskor. Därefter gör du en stolpe i nästa stolpe på underliggande varv.
Användarens profilbild
Av Fryle
#9510867
Jag har virkat vantar av strumpgarnsrester:

Bild
Användarens profilbild
Av Fryle
#9510873
Jos skrev:Vilka fina, Fryle!
Tack! :D
Användarens profilbild
Av Teusa
#9518390
Bild

Jag har virkat mig ett litet gäng med bomullsrondeller. Jag hade tänkt att köpa sydda rondeller när det dök upp att en ville sälja virkade i mitt flöde på FB. Virka kan jag själv!

De naturfärgade är i vekgarn. Känns väldigt mjukt och gosiga. De andra är Soft Cotton. Blir kul att känna skillnad på garn och virkmetod.

Nu ska jag testa virka några fyrkantiga!
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
#9520266
Hej, jag vill vara med! :vågen:
Just nu virkar jag nätpåsar att ha med till affären för att köpa frukt i. Vad gör ni?
Användarens profilbild
Av Fryle
#9520305
Skogskajsa skrev:Hej, jag vill vara med! :vågen:
Just nu virkar jag nätpåsar att ha med till affären för att köpa frukt i. Vad gör ni?
Härligt att se dig! :D

Jag velar mellan att virka fruktpåsar och att sy dem av gamla tyllgardiner, är intresserad av hur du tycker de virkade funkar.
  • 1
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?