Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Tiz
#13236
om man nu skulle ta sig och sy en ringsjal och sätta dit kantband i avvikande färg, funkar det i ringarna då?? Löper det verkligen bra i ringarna? Blir det inte för tjockt med tyg tro?
Användarens profilbild
Av Anna
#13240
Menar du sådnat där tunnt tygband som man köper i metervara liksom dubbelvikt och syr fast istället för att fålla? I så fall tror jag det funkar fint, de är ju inte tjocka alls.
Användarens profilbild
Av Bella
#13288
Om du menar en snedslå så borde det absolut fungera. Bra idé, den ska jag nog knycka! Om man har ett lite kraftigare tyg så blir en snedslå faktiskt smidigare är att fålla.
Användarens profilbild
Av marcy
#13303
Knycker min idé gör ni allihopa. Iofs har jag bara använd kantband/snedslå som dekoration, och längst ner på svansen. :)

Bild
Bild
Användarens profilbild
Av sus
#13309
Marcy!
Hur har du sytt din ringsjal, den ser himla bekväm ut och enkel. Jag har försökt sy en Ringokopia men är inte nöjd med den, din ser enklare ut, och bättre... :wink:
Användarens profilbild
Av Tiz
#13316
Jag tänkte på den här :) Hipstar från Stjärnbarn :)
Bild

Blev käääääär
Användarens profilbild
Av April
#13398
Åhhh... Vad fint Marcy!!! Imponerad!

Kram
Användarens profilbild
Av marcy
#13407
April skrev:Åhhh... Vad fint Marcy!!! Imponerad!

Kram
Tack vad du är rar. :oops:

Här är dagens nytillskott i sjalfamiljen Det är min bästa hittills, och det bästa av allt är att den är omsydd av ett "misstag".
Färgen missvisar lite, den är mer dovt skogsmullegrön i verkligheten, och alltså inte lika illgrön som på bilden.


Bild
Användarens profilbild
Av marlene
#13409
marcy: Va tjusigt, dom är ju jätte snygga
Användarens profilbild
Av Tiz
#13412
Jaa, Marcy! De är superfina! Vad du har jobbat.
Användarens profilbild
Av April
#13418
Men du... du får ju sy upp och sälja... om du vill alltså ;-) Jättefina!!! Du är verkligen duktig!

Kram
Användarens profilbild
Av marcy
#13423
Säljer dom gör vi ju redan. *hintar* www.ringsjalar.tk :wink:

Dom är faktiskt inte svårare att göra än några andra. Min eminenta kollega Kristina (kixan) kom på ett superbra sätt att vika/sy så det som tar längst tid är väl att stryka/vika fållarna snyggt. Fast det slipper vi from. imorrn då snälla svärmor kommer hit med sin overlock som hon inte vill ha längre.
Användarens profilbild
Av tinaw
#13448
Annars måste jag tipsa om fållvikare, finns till många symaskinsmodeller. Sparar MYCKET tid!
Användarens profilbild
Av sus
#13524
marcy skrev:sus, Jag har sytt den ungefär som en nova, fast utan "påsen" på svansen. :)
Men hur ser den ut då...?
Är långsidorna bara vikta in mot mitten en gångoch sen genom ringarna och sy ihop eller....?
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?