Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av nimbus
#12382
Vad tror ni blir bra tyg? (Jag kan inte sticka eller virka, det går för långsamt)

Jag hade tänkt fleece men det kanske blir för varmt? Vad tror ni?

Jag vill att den ska se ut som den på mamaponcho.de (vadå snygg!!!)

Kramis
Användarens profilbild
Av April
#12383
Jag tror nog att fleece kan bli bra... mysigt också för den delen ;-) Om jag varit som du och skulle sy själv, hade jag nog gjort hål, så att bebisen kan få ut armarna - fast det kanske inte behövs :-D

Den är ju jättesnygg!

Kram
Användarens profilbild
Av nimbus
#12385
[quote="Om jag varit som du och skulle sy själv, hade jag nog gjort hål, så att bebisen kan få ut armarna [/quote]

Hur menar du då? *trög* är inte de innanför sjalen (ja oftast iallafall)?
Användarens profilbild
Av April
#12386
Saga har alltid velat röra på sina armar och händer - så hon hade nog inte varit nöjd med händerna innanför en så tajt poncho... men det är ju olika från barn till barn :-D

Kram
Användarens profilbild
Av Suskiv
#12401
nimbus skrev:Vad tror ni blir bra tyg? (Jag kan inte sticka eller virka, det går för långsamt)

Jag hade tänkt fleece men det kanske blir för varmt? Vad tror ni?

Jag vill att den ska se ut som den på mamaponcho.de (vadå snygg!!!)

Kramis
Jag håller på att sy en äiska poncho i fleece. Tror det blir perfekt.
Användarens profilbild
Av Anso
#12424
TJO, jag har precis sytt klart Hannas poncho/slängkappa i grått ylletyg!
Det blev riktigt bra med blixtlås hela vägen fram. Hon ser ut som en liten Sagan om ringen-hob tycker jag. :wink:
Av Alexandra
#12425
Anso skrev:TJO, jag har precis sytt klart Hannas poncho/slängkappa i grått ylletyg!
Det blev riktigt bra med blixtlås hela vägen fram. Hon ser ut som en liten Sagan om ringen-hob tycker jag. :wink:
Åh, vad nyfiken jag blir!
Kan du lägga ut en bild? :wink:
Användarens profilbild
Av Anso
#12451
Alexandra skrev:
Åh, vad nyfiken jag blir!
Kan du lägga ut en bild? :wink:
Hm, har bilder men ingen hemsida - i så fall om jag kan låna någon annan sjalgalnings hemsida?
Användarens profilbild
Av Fiffi75
#12456
Anso skrev: Hm, har bilder men ingen hemsida - i så fall om jag kan låna någon annan sjalgalnings hemsida?
Kan du inte skaffa ett krypin på Familjeliv och lägga upp bilden där? Så som jag gjort :) http://www.familjeliv.se/krypin/fiffi/galleri.php
Användarens profilbild
Av Anso
#12486
Jag ska få låna lite plats hos Johanna så snart kommer det bild.
Användarens profilbild
Av Lingling
#12511
Börjat sy grejer i fleece, så jag försöker få kläm på hur det beter sig, men ngt att svepa om sig borde gå att få ihop, och det går ju fortare än att sticka, bara man kommer åt symaskinen (den står bredvid datorn ....) :evil:
Annars är en favorit jag har en jacka jag såg med ett löst, triangulärt framstycke som gick att vända, det satt fast med två blixtlås; med breda delen neråt passade den när man väntar barn, med breda delen upp skulle den passa att bära barn under - och sedan om man fortfarande gillade jackan kunde man ta bort den lösa delen så var det en vanlig jacka. Men att kunna sy ngt mer vindtätt än en stickad sak, det funderar jag över - helst som passar maken också ...
Användarens profilbild
Av Anso
#12558
Nu finns det en länk till bild på Babyponchon under bildrubriken.
Bild på Hoppediz slank med oxå.
Användarens profilbild
Av Madde
#12577
Suskiv skrev: Jag håller på att sy en äiska poncho i fleece. Tror det blir perfekt.
Vad har du för mönster? Jag vill oxå sy en äiska poncho... :roll:
Användarens profilbild
Av Suskiv
#12608
Madde skrev:Vad har du för mönster? Jag vill oxå sy en äiska poncho... :roll:
Inger mönster. Tittar på alla bilder jag hittat på nätet och försöket sy likadant. Jag ska dock sätta fickor på min.

Får väl fixa en bild när jag är klar,
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?