Japanese knotbag? : Gör det själv! - Sida 4 • sjalbarn.se

Aktuellt datum och tid: lör dec 14, 2019 12:35

Japanese knotbag?

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: krakri, God_cares, Hell Cat, Asia

Re: Japanese knotbag?

Inläggav glis » tis jan 19, 2010 21:11

Och jag använde inte vliselin till mon och det har jag inte saknat heller, men jag har å andra sidan smalspårig manchester på ena sidan och det ger såklart lite stadga.
Kisen, född oktober 2007. Tösen, född juni 2011 Är hjälpmamma i amningshjälpen.
http://glisjox.wordpress.com/
Användarvisningsbild
glis
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav emindy » tis jan 19, 2010 22:05

Jag sydde en knotbag igår! Jag unnade mig ett snabbt projekt till mig själv efter att ha sytt och grejat så mycket åt alla andra... Skitsnygg blev den i jeans på utsidan och ett storblommigt lila tyg på insidan. Så fort den vart färdig fick min nuvarande stickning flytta in och den blev ju ännu snyggare med lite "fyllning"! :love:
Tyvärr måste katten ha älskat den också för nu hittar jag den inte! Och jag har letat i hela huset!! Bara källaren kvar... Bland sågspån och skräp... mitt alpackagarn och nysydda väska :cry:
Zelda född januari 2009
Mira född mars 2013
Användarvisningsbild
emindy
SjalBeroende
SjalBeroende

Inläggav McMorrigan » tis jan 19, 2010 22:12

emindy skrev:Jag sydde en knotbag igår! Jag unnade mig ett snabbt projekt till mig själv efter att ha sytt och grejat så mycket åt alla andra... Skitsnygg blev den i jeans på utsidan och ett storblommigt lila tyg på insidan. Så fort den vart färdig fick min nuvarande stickning flytta in och den blev ju ännu snyggare med lite "fyllning"! :love:
Tyvärr måste katten ha älskat den också för nu hittar jag den inte! Och jag har letat i hela huset!! Bara källaren kvar... Bland sågspån och skräp... mitt alpackagarn och nysydda väska :cry:

Men! :whut: Du får sy en egen till katten! :wink:
Skrutten 040422
Loppan 060122
Pyret 100608
Användarvisningsbild
McMorrigan
SjalGuru
SjalGuru

Inläggav zandrama » tis jan 19, 2010 22:36

:Hahaa: :app: :vågen:
Så typisk scouthistoria! :loving: :Hahaa:
Ängeln Gabriel f/d -04 * Vidar -05 * Svante -07 * Knut -10 * Hedvig -11
Användarvisningsbild
zandrama
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav emindy » tis jan 19, 2010 22:42

McMorrigan skrev:
emindy skrev:Jag sydde en knotbag igår! Jag unnade mig ett snabbt projekt till mig själv efter att ha sytt och grejat så mycket åt alla andra... Skitsnygg blev den i jeans på utsidan och ett storblommigt lila tyg på insidan. Så fort den vart färdig fick min nuvarande stickning flytta in och den blev ju ännu snyggare med lite "fyllning"! :love:

Japp :tumup:

Nämen hon är helt hopplös, jag kan inte lämna nåldynan framme heller!
Zelda född januari 2009
Mira född mars 2013
Användarvisningsbild
emindy
SjalBeroende
SjalBeroende

Inläggav Smultronbarn » ons jan 20, 2010 13:05

glis skrev:Jag gick slöjdlinjen på Kävesta folkhögskola som ligger utanför Örebro. Det var bland det bästa jag gjort i livet, jag hade ett underbart år med blandad slöjd, både trä, metall, vävning och keramik. Dessutom var vi visserligen bara tjejer men i ganska olika åldrar och jag trivdes så bra med livet att jag skrev ett jättebra högskoleprov och kom in på den högskoleutbildning jag ville.
Min syster (K :wink: ) som är åtta år yngre än jag gick samma linje åtta år senare. Då hade de möbelsnickeri-inriktning på trädelen och mindre vävning men hon är också nöjd med sitt år. Jag har fortfarande kontakt med de andra som bodde på internatet så här 15 år senare!

Aha! Min nyfikenhet är stillad, men mitt pysselbegär är ännu mera väckt. :tumup: Det var ju sådana roliga och användbara saker man skulle ha använt sin folkhögskolepott till istället för nåt trist naturbasår... :hopmad: Man blir klok med tiden! :mrgreen:
Stolt mamma till Lilleman -06 :heart: - som cyklar likt vinden och uppfinner i Lego och Minecraft. Lillvift -14 som gillar sin Ergo bäst och springer och klättrar däremellan. :loving:
Smultronbarn
SjalVäsen
SjalVäsen

Inläggav Smultronbarn » ons jan 20, 2010 13:06

emindy skrev:
McMorrigan skrev:

Japp :tumup:

Nämen hon är helt hopplös, jag kan inte lämna nåldynan framme heller!

När du väl hittar din kattgömda väska så vill vi gärna se bild på den! Färg/materialvalen lät toppen! :tumup:
Stolt mamma till Lilleman -06 :heart: - som cyklar likt vinden och uppfinner i Lego och Minecraft. Lillvift -14 som gillar sin Ergo bäst och springer och klättrar däremellan. :loving:
Smultronbarn
SjalVäsen
SjalVäsen

Inläggav Panakeia » tor jan 21, 2010 10:41

hur gör ni när ni syr ihop hantagen?
http://www.SyttochGjort.se

* Store J - 0410 * Lilla H 0704 * Pyttis E 1102 *
Användarvisningsbild
Panakeia
SjalVäsen
SjalVäsen

Inläggav tweed » tor jan 21, 2010 12:39

Panakeia skrev:hur gör ni när ni syr ihop hantagen?

Jag viker in kanterna och stoppar delarna i varandra och syr ihop rakt över.
Användarvisningsbild
tweed
SjalVäsen
SjalVäsen

Inläggav stin » tor jan 21, 2010 16:04

Tack för all inspiration! :vågen:
Har fått till första pysslet på länge idag! Ibland är det bra med vab och småsjukt barn :lol: !
Är det någon som förstorat mönstret? Jag skulle vilja ha en stor variant också!!! Och massor med små!
Senast redigerad av stin tor jan 21, 2010 16:45, redigerad totalt 1 gång.
Mamma till Ethel -02 och Frans -07
Får inte bära så mycket längre... förutom med armarna! Men har sparat min chokladbrun linne Calin Bleu och hoppas på att få använda den någon gång...
Användarvisningsbild
stin
SjalVan
SjalVan

Inläggav Panakeia » tor jan 21, 2010 16:13

stin skrev:Tack för all inspiration! :vågen:
Har fått till första pysslet på länge idag! Ibland är det bra med vab och såsjukt barn :lol: !
Är det någon som förstorat mönstret? Jag skulle vilja ha en stor variant också!!! Och massor med små!

nee, inte testat, men tanken har funnits...
http://www.SyttochGjort.se

* Store J - 0410 * Lilla H 0704 * Pyttis E 1102 *
Användarvisningsbild
Panakeia
SjalVäsen
SjalVäsen

Inläggav McMorrigan » tor jan 21, 2010 20:54

zandrama skrev::Hahaa: :app: :vågen:
Så typisk scouthistoria! :loving: :Hahaa:

Ja, det är väl det! :lol:
Skrutten 040422
Loppan 060122
Pyret 100608
Användarvisningsbild
McMorrigan
SjalGuru
SjalGuru

Inläggav emindy » tor jan 21, 2010 23:19

jag får skämmas lite, anklagat en oskyldig katt... Naturligtvis var det jag som lagt den på ett säkert ställe så att inte katten skulle kunna ta den...
Here comes bild!
Bild
Zelda född januari 2009
Mira född mars 2013
Användarvisningsbild
emindy
SjalBeroende
SjalBeroende

Inläggav Smultronbarn » tor jan 21, 2010 23:38

Men Emindy då...anklaga en liten katt! :wink: :lol: Fast en sån fin väska som du gjort så kan jag förstå att katten blev lite sugen på den. :tumup: :D
Smultronbarn
SjalVäsen
SjalVäsen

Inläggav stin » fre jan 22, 2010 08:53

Åh vad fin den blev!
Vilken underbar väska detta är! Alla blir ju superfina!
Mamma till Ethel -02 och Frans -07
Får inte bära så mycket längre... förutom med armarna! Men har sparat min chokladbrun linne Calin Bleu och hoppas på att få använda den någon gång...
Användarvisningsbild
stin
SjalVan
SjalVan

FöregåendeNästa

Återgå till Gör det själv!