Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av glis
#7745754
Och jag använde inte vliselin till mon och det har jag inte saknat heller, men jag har å andra sidan smalspårig manchester på ena sidan och det ger såklart lite stadga.
Användarens profilbild
Av emindy
#7745922
Jag sydde en knotbag igår! Jag unnade mig ett snabbt projekt till mig själv efter att ha sytt och grejat så mycket åt alla andra... Skitsnygg blev den i jeans på utsidan och ett storblommigt lila tyg på insidan. Så fort den vart färdig fick min nuvarande stickning flytta in och den blev ju ännu snyggare med lite "fyllning"! :love:
Tyvärr måste katten ha älskat den också för nu hittar jag den inte! Och jag har letat i hela huset!! Bara källaren kvar... Bland sågspån och skräp... mitt alpackagarn och nysydda väska :cry:
Användarens profilbild
Av McMorrigan
#7745945
emindy skrev:Jag sydde en knotbag igår! Jag unnade mig ett snabbt projekt till mig själv efter att ha sytt och grejat så mycket åt alla andra... Skitsnygg blev den i jeans på utsidan och ett storblommigt lila tyg på insidan. Så fort den vart färdig fick min nuvarande stickning flytta in och den blev ju ännu snyggare med lite "fyllning"! :love:
Tyvärr måste katten ha älskat den också för nu hittar jag den inte! Och jag har letat i hela huset!! Bara källaren kvar... Bland sågspån och skräp... mitt alpackagarn och nysydda väska :cry:
Men! :whut: Du får sy en egen till katten! :wink:
Användarens profilbild
Av emindy
#7746032
McMorrigan skrev:
emindy skrev:Jag sydde en knotbag igår! Jag unnade mig ett snabbt projekt till mig själv efter att ha sytt och grejat så mycket åt alla andra... Skitsnygg blev den i jeans på utsidan och ett storblommigt lila tyg på insidan. Så fort den vart färdig fick min nuvarande stickning flytta in och den blev ju ännu snyggare med lite "fyllning"! :love:
Tyvärr måste katten ha älskat den också för nu hittar jag den inte! Och jag har letat i hela huset!! Bara källaren kvar... Bland sågspån och skräp... mitt alpackagarn och nysydda väska :cry:
Men! :whut: Du får sy en egen till katten! :wink:
Japp :tumup:

Nämen hon är helt hopplös, jag kan inte lämna nåldynan framme heller!
Av Smultronbarn
#7746596
glis skrev:Jag gick slöjdlinjen på Kävesta folkhögskola som ligger utanför Örebro. Det var bland det bästa jag gjort i livet, jag hade ett underbart år med blandad slöjd, både trä, metall, vävning och keramik. Dessutom var vi visserligen bara tjejer men i ganska olika åldrar och jag trivdes så bra med livet att jag skrev ett jättebra högskoleprov och kom in på den högskoleutbildning jag ville.
Min syster (K :wink: ) som är åtta år yngre än jag gick samma linje åtta år senare. Då hade de möbelsnickeri-inriktning på trädelen och mindre vävning men hon är också nöjd med sitt år. Jag har fortfarande kontakt med de andra som bodde på internatet så här 15 år senare!
Aha! Min nyfikenhet är stillad, men mitt pysselbegär är ännu mera väckt. :tumup: Det var ju sådana roliga och användbara saker man skulle ha använt sin folkhögskolepott till istället för nåt trist naturbasår... :hopmad: Man blir klok med tiden! :mrgreen:
Av Smultronbarn
#7746599
emindy skrev:
McMorrigan skrev:
emindy skrev:Jag sydde en knotbag igår! Jag unnade mig ett snabbt projekt till mig själv efter att ha sytt och grejat så mycket åt alla andra... Skitsnygg blev den i jeans på utsidan och ett storblommigt lila tyg på insidan. Så fort den vart färdig fick min nuvarande stickning flytta in och den blev ju ännu snyggare med lite "fyllning"! :love:
Tyvärr måste katten ha älskat den också för nu hittar jag den inte! Och jag har letat i hela huset!! Bara källaren kvar... Bland sågspån och skräp... mitt alpackagarn och nysydda väska :cry:
Men! :whut: Du får sy en egen till katten! :wink:
Japp :tumup:

Nämen hon är helt hopplös, jag kan inte lämna nåldynan framme heller!
När du väl hittar din kattgömda väska så vill vi gärna se bild på den! Färg/materialvalen lät toppen! :tumup:
Användarens profilbild
Av tweed
#7748189
Panakeia skrev:hur gör ni när ni syr ihop hantagen?
Jag viker in kanterna och stoppar delarna i varandra och syr ihop rakt över.
Användarens profilbild
Av stin
#7748524
Tack för all inspiration! :vågen:
Har fått till första pysslet på länge idag! Ibland är det bra med vab och småsjukt barn :lol: !
Är det någon som förstorat mönstret? Jag skulle vilja ha en stor variant också!!! Och massor med små!
Senast redigerad av stin den tor jan 21, 2010 16:45, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Panakeia
#7748530
stin skrev:Tack för all inspiration! :vågen:
Har fått till första pysslet på länge idag! Ibland är det bra med vab och såsjukt barn :lol: !
Är det någon som förstorat mönstret? Jag skulle vilja ha en stor variant också!!! Och massor med små!
nee, inte testat, men tanken har funnits...
Användarens profilbild
Av emindy
#7749276
jag får skämmas lite, anklagat en oskyldig katt... Naturligtvis var det jag som lagt den på ett säkert ställe så att inte katten skulle kunna ta den...
Here comes bild!
Bild
Av Smultronbarn
#7749308
Men Emindy då...anklaga en liten katt! :wink: :lol: Fast en sån fin väska som du gjort så kan jag förstå att katten blev lite sugen på den. :tumup: :D
Användarens profilbild
Av stin
#7749477
Åh vad fin den blev!
Vilken underbar väska detta är! Alla blir ju superfina!
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?