Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
#7731499
kvarnvik skrev:Blää, vad jag är trött på min kofta :roll: Den är så tråkig och grå att sticka på. Och så blir slätstickningen knölig på ärmarna :( Vet inte vad jag gör för knas, det brukar ju bli jämnare när man bara behöver sticka räta :hmm:
Vad är det för kofta?
Användarens profilbild
Av tweed
#7731554
Bubbi skrev:
kvarnvik skrev:Blää, vad jag är trött på min kofta :roll: Den är så tråkig och grå att sticka på. Och så blir slätstickningen knölig på ärmarna :( Vet inte vad jag gör för knas, det brukar ju bli jämnare när man bara behöver sticka räta :hmm:
Vad är det för kofta?
tantkoftas kofta
Användarens profilbild
Av Lojse
#7731566
nävermind! hittade en webshop i länklistan :vågen: det behövdes bara rotas lite till, skyller på att de ofta kallar kategorin för "stickor" hur kan jag veta att virknålar finns där med... :roll:
#7732890
kvarnvik skrev:Blää, vad jag är trött på min kofta :roll: Den är så tråkig och grå att sticka på. Och så blir slätstickningen knölig på ärmarna :( Vet inte vad jag gör för knas, det brukar ju bli jämnare när man bara behöver sticka räta :hmm:
Du kanske stickar dina räta och dina aviga olika hårt. Vissa kan behöva ha ena stickan en halv storlek större eller mindre för att få det jämnt.
Användarens profilbild
Av tweed
#7732908
linafelicia skrev:
kvarnvik skrev:Blää, vad jag är trött på min kofta :roll: Den är så tråkig och grå att sticka på. Och så blir slätstickningen knölig på ärmarna :( Vet inte vad jag gör för knas, det brukar ju bli jämnare när man bara behöver sticka räta :hmm:
Du kanske stickar dina räta och dina aviga olika hårt. Vissa kan behöva ha ena stickan en halv storlek större eller mindre för att få det jämnt.
Men jag stickar ju alltså bara räta, det är slätstickning på rundsticka på ärmen :?
Av Ponyo
#7732915
kvarnvik skrev:
linafelicia skrev:
kvarnvik skrev:Blää, vad jag är trött på min kofta :roll: Den är så tråkig och grå att sticka på. Och så blir slätstickningen knölig på ärmarna :( Vet inte vad jag gör för knas, det brukar ju bli jämnare när man bara behöver sticka räta :hmm:
Du kanske stickar dina räta och dina aviga olika hårt. Vissa kan behöva ha ena stickan en halv storlek större eller mindre för att få det jämnt.
Men jag stickar ju alltså bara räta, det är slätstickning på rundsticka på ärmen :?
Skumt! Är det minskningarna som ställer till det?

Det är helt klart mycket roligare att sticka i ett garn som skiftar färg. Grått är grymt tråkigt att sticka i. Men fasligt fint när det är klart.
Användarens profilbild
Av tweed
#7732930
Bubbi skrev:
kvarnvik skrev:
linafelicia skrev:
kvarnvik skrev:Blää, vad jag är trött på min kofta :roll: Den är så tråkig och grå att sticka på. Och så blir slätstickningen knölig på ärmarna :( Vet inte vad jag gör för knas, det brukar ju bli jämnare när man bara behöver sticka räta :hmm:
Du kanske stickar dina räta och dina aviga olika hårt. Vissa kan behöva ha ena stickan en halv storlek större eller mindre för att få det jämnt.
Men jag stickar ju alltså bara räta, det är slätstickning på rundsticka på ärmen :?
Skumt! Är det minskningarna som ställer till det?

Det är helt klart mycket roligare att sticka i ett garn som skiftar färg. Grått är grymt tråkigt att sticka i. Men fasligt fint när det är klart.
Det är knöligt även på de stora bitar där det inte är några minskningar :hmm: Jag hoppas att det försvinner i blockningen.
Användarens profilbild
Av tweed
#7733135
Umma: den var jättefin :love: Vad är det för mått på den?
Jag har sett en regnbågsfärgad baktus stickad med vartannat varv av en tråd och vartannat med den andra av samma garn på Ravelry. Fast den var stickad i Zauberball
Här är den:
Bild
Av Umma
#7733178
kvarnvik skrev:Umma: den var jättefin :love: Vad är det för mått på den?
Jag har sett en regnbågsfärgad baktus stickad med vartannat varv av en tråd och vartannat med den andra av samma garn på Ravelry. Fast den var stickad i Zauberball
Här är den:
Bild
Åh tack :heart: för era kommentarer :D . Först tyckte jag den var så tråkig men när jag började om igen valde jag att sticka den rätt lös och plötsligt blev den mycket mjukare och skönare. Känns väldigt användbar.
melon-Ja det är Kauni, vet inte vad färgen heter. Måste väl vara samma som du hade till vantarna? Med alla färger.
Kvarnvik-Jag använde nog knappt 100 g, den är 1,90 m lång och 30 cm bred som bredast. Vad fint med varannat varv :tumup: !
Användarens profilbild
Av tweed
#7733218
Umma skrev:
kvarnvik skrev:Umma: den var jättefin :love: Vad är det för mått på den?
Jag har sett en regnbågsfärgad baktus stickad med vartannat varv av en tråd och vartannat med den andra av samma garn på Ravelry. Fast den var stickad i Zauberball
Här är den:
Åh tack :heart: för era kommentarer :D . Först tyckte jag den var så tråkig men när jag började om igen valde jag att sticka den rätt lös och plötsligt blev den mycket mjukare och skönare. Känns väldigt användbar.
melon-Ja det är Kauni, vet inte vad färgen heter. Måste väl vara samma som du hade till vantarna? Med alla färger.
Kvarnvik-Jag använde nog knappt 100 g, den är 1,90 m lång och 30 cm bred som bredast. Vad fint med varannat varv :tumup: !
Åh, nu blev jag riktigt sugen på att beställa ett nystan Kauni 8)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 289

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?