Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Toyya
#11587
Nu har jag varit på babysimmet en gång för mycket utan sjal... Kalle vill ju inte direkt ligga på golvet, och tvåla in sig med en baby på armen är ju direkt farligt :!:
Sa, i förbigående, till min man att han kanske kunde kolla om tygaffären i närheten av hans jobb hade nåt lämpligt tyg. Döm om min förvåning när han kom hem igår efter jobbet med två meter perfekt vattensjalstyg! Svart, lite elastiskt, med massa små hål i. Bra bredd, oxå, så det räcker till två sjalar.
Nu ska bara ringarna komma, sen så :wink:
Håll tummarna, för min syförmåga är inte så imponerande... Vill ju inte förstöra det fina tyget :oops:
Användarens profilbild
Av Ester
#11589
Vilken man! :wink:

men du har ju nog med tyg att sytäna lite på.

Vill gärna höra hur det var att sy i sånt vatten-sjal-tyg sen när du börjat skapa :D
Av Alexandra
#11590
Det går nog jättebra!
Min syförmåga är oxå lite begränsad, (det brukar sluta med att jag ser ut så här :evil: och maken får ta över :wink:) men att sy ringsjal är superlätt!

Lycka till!
Användarens profilbild
Av sirisirius
#11636
Vad har man för ringar till en vattensjal? Ska beställa ringar till en annan sjal, kan ju likagärna köpa till en vattensjal med en gång. :)
Användarens profilbild
Av tinaw
#11653
Jag tror det funkar med både nylonringar och alu-ringar. Aluringarna är tunnare, lite mindre skrymmande liksom, så de skulle jag nog välja, tror att det blir lättare att justera då. De vattensjalar jag har sett har haft ringar i rostfritt stål.
Användarens profilbild
Av Toyya
#11659
sirisirius skrev:Vad har man för ringar till en vattensjal? Ska beställa ringar till en annan sjal, kan ju likagärna köpa till en vattensjal med en gång. :)
Jag har beställt plastringar. Tyckte det passade, liksom.
Av Mumskickan
#13478
Var köpte din man det tyget? Jag tycker det är likte dåligt utbud i tygaffärerna i Linköping.
Användarens profilbild
Av Toyya
#13510
Det var på St Larsgatan, , nära kyrkan. Har sytt en o den är OK, men lite för elastisk. Skulle nog vara bättre med ett tyg med mindre o färre hål, än detta.
Har en bit tyg över som räcker till en sjal till, om någon ändå är intresserad. Tar med på sjalträffen nästa vecka.
Användarens profilbild
Av Cecilia
#13523
Toyya skrev:Nu har jag varit på babysimmet en gång för mycket utan sjal... Kalle vill ju inte direkt ligga på golvet, och tvåla in sig med en baby på armen är ju direkt farligt :!:
Ja, nu förstår jag varför man ska ha en vattensjal! :idea: Jag går på Babysim på ett "Babysimcenter" och har inte saknat det alls, och tänkte att det kanske var mer på badstranden det är bra att ha.

För på Tindras sim är allt anpassat för att ha bebis med sig. Det finns en massa barnstolar, "korgar" och grejer att sätta eller lägga sitt barn i medan man duschar, och i omklädningsrummen finns gott om vadderade skötbäddar att lägga på golvet medan man byter om. :D

Vad kul det är med babysim, förresten! :D Jag gick aldrig på det med Juni, så det är helt nytt för mig nu. Men det är ju helmysigt! Tindra simmar som en glad fisk. :lol:
Av Mumskickan
#13785
Det är väl Ohlsons tyger. Men då var kanske tyget inte så bra? Funderar på att åka till Söderköping, till Jofotex tyger tror jag de heter, de har ju hur mycket tyger som helst!
Användarens profilbild
Av Bella
#26713
Hur har det gått?
Hur fållade du kanterna förresten?

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?