Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sirisirius
#10029
Håller på att sy en långsjal men när jag testar att knyta den så blir det inte alls lika följsamt som det ser ut på alla bilder.

Frågan är om jag har köpt ett för tjockt tyg??
Kanske blir det bättre om man tvättar den ett par gånger?

Nån som har nått bra råd till en deppad liten varelse?
Användarens profilbild
Av sirisirius
#10035
Ett vävt bomullstyg, det är stumt upp och ner men lite elastiskt på diagonalen. Kännde på en bärabarnsjal innan jag köpte det och tyckte det var likvärdigt.
Användarens profilbild
Av Fiffi75
#10045
Testa att tvätta och sedan dra i det. Typ som när är två och sträcker lakan. Men det är svårt att få tag på tyg som är så följsamt "som det ser ut på bilderna". Vad gör du för knytning och hur stort är ditt barn?
Användarens profilbild
Av sirisirius
#10988
Ja.. mangla är ju smart! :)

Funderar annars på att sy om den till en ringsjal eftersom jag tror att det kan bli lite varmt och klumpigt i sommar med ett såpass tjockt tyg, dessutom såg killen ut som en fjolla i den så det blir ändå till att sy en lite mer manlig sjal :P

Har inga barn än, beräknat leveransdatum är satt i mitten av maj men jag är redan helt frälst på sjalar och har vart sedan jag var inne på activebaby för första gången för en sådär tre år sedan :)
Användarens profilbild
Av Fiffi75
#10994
Aha kan säga att det är väldig skillnad på hur sjalen ser ut när man har en bebis i den. Vad är det för slags tyg då? Hur är det i tjocklek? Son en linneduk eller som indisk bomull eller tjockare?
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?