Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Liz
#9656
Hej!

Tänkte sy en ringsjal och skulle behöva lite hjälp. Har kollat runt här och ni verkar vara rätt männsikor att fråga ;-)

Har hämtat mönster från babydesign och såg där att dom hade ringar som dom sålde, fungerar det med att köpa ringar från tex Clas Ohlsson (sådana som används för båtar tex)? eller är det bättre att köpa ringar som är speciellt för sjalar?
Hur långt tyg bör man ha? Jag är 170 o sambon lika lång, jag drar runt strl 42 i kläder.

Ska bli spännande detta, måste bara välja tyg.. Sedan så får vi se vad Nicholas tycker om den, är helsäker på att han gillar det dock för han älskar att bli buren/sova på någon etc.

Tack tack,

Liz m Nicholas 11/11 2004
Användarens profilbild
Av Anna
#9659
Båtringar är säkert starka, men jag tror de är tunga med. Annars brukar jag inte rekomendera någon att använda ringar som är avsedda för hemslöjd och hobby ändamål just för att de inte är lika säkra. Jag har någon gång sytt med gardinringar, men de är inte alls lika sköna och lättanvända som ex de aluminiumringar man kan köpa för sjalar. Alu ringarna väger nästan ingenting och även nylonringarna är bra mycket lättare än gardinringar. Summa sumarum, det är värt att satsa på ett par lätta snygga ringar.

Tyg går bra med vadsomhelst nästan. Gillar själv linnetyg och vanligt billigt bommulstyg. Funkar jättebra.

Ang mönstret på babydesign så sy inte den sömmen som skall vara nära ringarna för nära. När man släpper ut barnet ur sjalen igen så skall amn sära på ringarna och är det för trångt då så blir det inte så smidigt gjort.

Lycka till.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?