Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Dinturiel
#9231
Såg en lænk om det och undrar om nån av er har sytt en sådan, och hur de ær. Funderar på att sy en att ha som alternativ till mobyn. Speciellt om man ska ut och åka och vill ha nått som går fort och smidigt att knyta på sig.
Funderar på att anvænda linne till den, tror ni det blir bra? Det blir ju ganska svalt i sommar om det blir varmt.

Eller har ni tips på nått annat att sy som ær liknande den dær?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
#9247
Jupp! Har sytt en variant av 4-kantsjal, funkar rätt ok att bära med, även om långsjal är bekvämare åtminstone för mig. :lol:
Mitt tips är att göra lite vadderade axelband, iaf om du har ett lite tyngre barn, så att du slipper riskera att de skär in i axlarna. Alt. borde det ju gå att göra dem ordentligt breda... vet dock inte hur resultatet blir riktigt då!

Om du kollar omkring lite på "Gör det själv" så finns det en hel radda med bilder på div. bärmojänger/selar/ABC/4-kantsjalar som folk här inne sytt själva!
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
#9383
Dinturiel skrev:Har kollat på det mønstret http://webpages.charter.net/dshiel0742/FrankenKozy.htm och tyckte att axelremmarna såg ganska breda ut.
Jo, hon verkar ha breda axelband i enkelt tyg som hon veckat lite. De jag sydde var mer som de på www.kozycarrier.com
Nackdelen om man har sjal/axelband som går alltför långt ned över axeloch armen är att det kan vara svårt att lyfta armarna högt.
Hur störd man blir av det är nog mycket individuellt, men mina beniga axlar och armar skulle bli helt låsta om jag hade sånna jättebreda axelband!
Användarens profilbild
Av Madde
#9385
Men även om man har bredare axelband så kan man ju "korva" upp dom på axlen om man vill... Det har jag tänkt att jag kan göra med min "snart färdiga" sele med breda axelband...
Av Dinturiel
#9459
Har bestæmt mig før att sy en sån nu, men ska gøra min egna lilla ændring på den. Ska gøra ett justerbart nackstød till den, som dem på babybjørnen. På så sætt får barnet møjlighet att titta runt nær det ær vaken, men samtidigt ha ett bra stød nær det somnat.
Användarens profilbild
Av johanna
#9466
Dinturiel skrev:Har bestæmt mig før att sy en sån nu, men ska gøra min egna lilla ændring på den. Ska gøra ett justerbart nackstød till den, som dem på babybjørnen. På så sætt får barnet møjlighet att titta runt nær det ær vaken, men samtidigt ha ett bra stød nær det somnat.
Jag har ju tänkt svara tidigare men inte hunnit. Huvudstöd är det jag saknade på min Frankenkozy. Jag bar en del i den när Malte var mindre men sen har jag inte använt den alls. Vi skaffade en Ergo i samma veva, så det är väl därför.
Av Dinturiel
#9573
Jo, tyckte också det verkar vara dåligt stød før nacken.. dærfør tænkte jag fixa ett eget sånt och ændra lite i toppen.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?