Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#1775714
cinclus skrev:
diddeldi skrev:var hittar man lim och stjärnor nånstans, har ni några bra tips? säg helst inte panduro för det är så jobbigt att ta sig ner i göteborg city så här års. nåt lättillgängligt tack :lol:
Lim är nog hyfsat lätt, för det är vanligt "skollim". Så en bokhandel, lekaffär eller som ngn skrev varuhus Åhléns, COOP o s v.

Stjärnor och glitter kan finnas på samma ställen! Köpte vårt nu i hobyaffär dock. Fast jag hade garderatmig med att köpa en silvergirland med stjärnor i som jag tänkte klippa loss... Att ta ådana som är självhftande kanske inte fnkar så bra, de lär lossna? Men om man limmar fast dem också? De kanske krullar sig om de inte är helt av metall, hård lpast elelr vad det nu är...?

Det finns ju glitterlim, inga stjärnor då, här och där (Clas Ohlson) men det är kanske inte nrandäkert men knappast några problem på utsidan av ett glas?
kollade på bokaffär, leksaksaffär och åhléns igår utan att hitta men jag ska kika på coop och ica också då :D
#1776060
diddeldi skrev:kollade på bokaffär, leksaksaffär och åhléns igår utan att hitta men jag ska kika på coop och ica också då :D
Men attans! Varken lim eller stjärnor? Limmet borde vara lättare att få tag i tänkte jag? Stjärnor hade ju kunnat gå att posta men nu börjar det bli i sista stund... Fast jag ska med ett brev till lådan som töms kl 19. :hmm: Köpte ett rör stjärnor för 15 kr på hobbyaffären som jag skulle kunna posta i s f. PM:ar
#1776067
Kan trälim funka? Det är ju vattenlösligt eller hur här det med det...? Det blir kanske inet helt genomskinligt när det torkat? men det kan jui var aok.
#1776891
diddeldi skrev:nu har vi fått tag i hobbylim i alla fall, coop hade :D . ska se om vi får tag i stjärnor också, annars får vi improvisera med glitterlim eller nåt :wink:
Stjärnor kommer med posten från norr :wink:

Om det är ngn annan som är i akut stjärnnöd så finns det ännu möjlighet att få importerat från Skellefteå i tid till uppesittarkvällen. Jag passerar hobbyaffären på väg till och från jobbet imorgon och det hinner med posten måndag. Ett litet rör kostar 15 kr och frakten 11 antar jag med lite emballage. PM:a i så fall.
#8168463
Bebile74 skrev:Jag har en liten dum fråga smäl ter inte sockret sen när man tänder ljus i lyktan :hmm:
Ingen dum fråga alls!

Nix, inte i de vida glas vi haft. Man måste nog ha lågan under för att det ska smälta :hmm:

*Fast* den där bilden jag länkade in där det såg ut som att sockret var på insidan - det är knappast att rekommendera!
#8168670
har inte läst alla inlägg men jag kan inflika att det går att göra dem lite mer varierat med färg.. om man tex målar med glasfärg och härdar det först, eller så kan man klistra på små bitar med silkespapper i olika färger, då blir det som mosaik och sedan socker ovanpå..
du kan fästa bokmärken eller annat decopage både under eller över sockret oxå.

så det är ett pyssel som är väldigt fint att variera!

juste om ni bara har glasburkar hemma så tipsar jag att sätta pärlor med ståltråd över gängorna!

denna fina gjorde min son i veckan

Bild

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?