Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9502529
Såg på ett fritids att de hade gjort lyktor, på flera hade barnen klippt ut motiv från julservetter och klistrat på glasen innan de rullats i socker och glitter. Det såg jättefint ut.

Har aldrig gjort detta själv, men denna jul kanske det kommer hända. ..
#9502531
maltemalte skrev:Såg på ett fritids att de hade gjort lyktor, på flera hade barnen klippt ut motiv från julservetter och klistrat på glasen innan de rullats i socker och glitter. Det såg jättefint ut.

Har aldrig gjort detta själv, men denna jul kanske det kommer hända. ..
Jo, vi gjorde decoupage också ett annat år! Då kokade jag tapetklister. Kanske lim ger samma effekt? :hmm:

Göra eget decoupagelim

http://linabythebay.se/2013/12/21/gor-d ... oupagelim/

Recept på eget decoupagelim:
Socker
Potatismjöl

Blanda en deciliter vatten med 2 msk socker och koka upp.
Blanda en deciliter vatten med 2 msk potatismjöl och koka upp.
Blanda sedan sockerblandningen med potatismjölsblandningen och låt det tillsammans än en gång koka upp. Visst – det kan bli lite klumpar i men det fungerar lika bra att limma med. Använd pensel både under och ovanpå materialet du vill limma på.
#9502586
maltemalte skrev:Såg på ett fritids att de hade gjort lyktor, på flera hade barnen klippt ut motiv från julservetter och klistrat på glasen innan de rullats i socker och glitter. Det såg jättefint ut.

Har aldrig gjort detta själv, men denna jul kanske det kommer hända. ..
Vad häftigt!
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?