Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jinxan
#1746745
kvarnvik skrev::loving: Superfin! Hur gjorde du när du sydde i skinnet? Tror minsann att jag måste lära mig att använda MT och i så fall ligger nog ett Ludde på ikea risigt till
A just det! Det finns ju fårfäll på IKEA.

En bärpåse kanske? :D :hmm:
#1746800
Skoj att ni tycker att den är fin :D

Angående att sy i skinn så skall man vara medveten om att det är ganska tufft. Luddes skinn är tunnare än den som jag sydde i så det är kanske lättare. Jag klippte fåret 1,5 cm större än själva mei taien, vek in det, nålade fast så att det blev två lager skinn ute i kanten sedan sydde jag med vanlig nål och tråd, det hade varit bra med en fingerborg. Jag ville inte ha en rå skinnkant utåt utan ville att den skulle vara pälsig och mysig. Men om man kan tänka sig en att ha en skinnkant o inte en pälskant så kan man säkert sy det i maskinen för då blir det ju inte så tjockt.
Hoppas att jag har inspirerat någon..
#1747826
Jättemysig!!!

Hmmm... Jag har nu en gammal fårpäls, en kappa, som jag nog aldrig kommer att komma i... Kanske ska slakta lite? 8)

Apropå att sy i skinn. En skinnål är en bra investering, vare sig man tänker pröva i symaskinen eller sy för hand. Och en fingerborg... :wink:
Användarens profilbild
Av nevin
#1749216
HIMMEL vad mysig!!! Nu är jag peppad att testa med kan jag säga, gillar MT väldigt mycket, och med fårskinn i :love: :love:
Användarens profilbild
Av knutis
#1749554
Men vilken mysig :love: ... och jag som tänkt sy en MT, jag har ju tyg och allt. Kanske till och med att jag har en bit skinn.... :hmm:... fantastiskt idé :tumup: .
Användarens profilbild
Av rithelo
#1749746
Oj! Det var bland det finaste jag har sett!!
Med ett par rejäla vantar, benvärmare, mössa och stövlar så är ju lill-ungen helt beredd för en rysligt kall vinter :D
Användarens profilbild
Av verre
#1749763
gah! vad jag vill ha en bebis nu att mysa med i en så fin.. fast det är klart då ska jag ju sy också.. men just mysa med en så mysig .. ååååhhhh

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?