Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av skogsväsen
#1746087
Jag läser alltid här o drömer om saker som jag skulle kunna sy om jag hade lite tid, har fått massa insperaion o nu tänkte jag dela med mig lite. O jag är så glad att jag äntligen fått lite tid över till att sy.

Det blev en svart mei tai som jag nu efter många timmar i natt har sytt på fårfäll/päls på insidan så att den skall vara varm (o förhoppningsvis vindtålig?). Den blev så mycket bättre än vad jag trodde, o nu kan vi lungt åka till de norrländska skogarna över jul. Kameran är på laddning så bild kommer senare :D
Senast redigerad av skogsväsen den sön dec 07, 2008 15:11, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Asia
#1746175
åh, som en viking?
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
#1746195
ÅHHH! Låter jättefint! :heart: Som en slädfärd!

Tänk stora snötyngda granar, en gammal släde, en rejäl nordsvensk, några minusgrader sådär så det knarrar under skorna när man går, en gammal grå timmergård som är rundbyggd, kanske en liten vätt tittar fram ur ladugårdsdörren, man sitter inbäddad i släden under ett sånt där vackert vävt täcke som är fodrat med ett fårskinn... så sätter hästen igång travar iväg längs den slingriga skogsvägen... röken ur näsborrarna, det luktar häst och gran och kall kall snö... och lite får från fällen...

så tänker jag mig din vinter meitai!! :loving:
vill se bild!! :app:
Användarens profilbild
Av 4ungar
#1746233
Emmamedhunden skrev:ÅHHH! Låter jättefint! :heart: Som en slädfärd!

Tänk stora snötyngda granar, en gammal släde, en rejäl nordsvensk, några minusgrader sådär så det knarrar under skorna när man går, en gammal grå timmergård som är rundbyggd, kanske en liten vätt tittar fram ur ladugårdsdörren, man sitter inbäddad i släden under ett sånt där vackert vävt täcke som är fodrat med ett fårskinn... så sätter hästen igång travar iväg längs den slingriga skogsvägen... röken ur näsborrarna, det luktar häst och gran och kall kall snö... och lite får från fällen...

så tänker jag mig din vinter meitai!! :loving:
vill se bild!! :app:
:heart: :heart: :heart: :heart:
Av Flodisen
#1746241
Måste kolla senare när bild finns. Låter toppen mysigt.
Användarens profilbild
Av skogsväsen
#1746255
Vissa har ju stora förväntningar men jag gillar tanken fast nu är det ingen slädfärd, bara en bild hemma i vardagsrummet..
Och iden kom från vikingen, visst fanns det en tråd om den?
Pälsen är ditsydd förhand, maskinen fixade inte fyra lager tyg och två lager päls så nu har jag blåsor på vartenda finger men det är den värd för den är så mysig :heart:
Och eftersom jag får upp detta meddelande så bli det inga bilder.. inte nu i allafall. "Detta forums bilagekvot har uppnåtts, du kan inte ladda upp några filer." :?
Användarens profilbild
Av SoFaD
#1746406
låter jätteskönt att få sitta i en sele med fårfäll i! ser fram emot bilder senare!
Användarens profilbild
Av skogsväsen
#1746443
Bild Tänkte sy en luva men det blev huvudstöd, blev riktigt stadigt tack vare pälsen

Bild
Tack vare snälla sjalbarnare som hjälper en som inte förstår sig på datorer kan jag nu visa bilder :vågen:
Användarens profilbild
Av SoFaD
#1746445
Åh, så himla fin!!!!! Ser jättemysigt o gosigt ut! Superfin!
#1746510
Åhhh... slädfärd :loving:
den var jättefin! Kanske något för Kirunas klimat? Kanske man kan sy på ngt slags ben/fotholkar med??? Så den värmer även benen?
Då slipper man ju problemet med kalla fötter. Man vill ju inte bylta på barnet i en sån där varm och go sak!

Blir sugen på att sy en... :love:

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Att hitta en mångfald av kvalitetsprodukter […]

If it were me, watching a Hollywood action movie […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?