Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
#8858853
mly skrev:
melon skrev:Wow. :shock: jag blir helt stum. Nu kan du väva tills cottolinet sprutar ur örona på dig :fnissa:
Ja, det är helt sjukt, trodde jag hade tittat i alla lådor men så helt plötsligt är det en jag inte har sett. Lär drömma mardrömmar om cottolin hehe...
:lol: Ja det lär du göra :lol:
Användarens profilbild
Av tweed
#8858983
Oj mly, vilket stash :siishah:

Själv sitter jag och grämer mig lite över att jag inte har tänkt när jag började väva mina gubbar. Jag har ju tänkt mig att göra en kasse, men jag tänkte inte på att som jag har vävt nu måste jag väva baksidan för sig och sy ihop i tre sidor. Jag skulle ha vävt baksidan först och sen bara fortsatt med gubbarna :roll:
Av mly
#8858990
kvarnkvik skrev:Oj mly, vilket stash :siishah:

Själv sitter jag och grämer mig lite över att jag inte har tänkt när jag började väva mina gubbar. Jag har ju tänkt mig att göra en kasse, men jag tänkte inte på att som jag har vävt nu måste jag väva baksidan för sig och sy ihop i tre sidor. Jag skulle ha vävt baksidan först och sen bara fortsatt med gubbarna :roll:
Men va dumt, varför tänker man unte efter före liskom :duh:
Användarens profilbild
Av tweed
#8859001
mly skrev:
kvarnkvik skrev:Oj mly, vilket stash :siishah:

Själv sitter jag och grämer mig lite över att jag inte har tänkt när jag började väva mina gubbar. Jag har ju tänkt mig att göra en kasse, men jag tänkte inte på att som jag har vävt nu måste jag väva baksidan för sig och sy ihop i tre sidor. Jag skulle ha vävt baksidan först och sen bara fortsatt med gubbarna :roll:
Men va dumt, varför tänker man unte efter före liskom :duh:
Ändå tänkte jag efter före och tänkte att jag måste väva en sida uppochner om jag skulle ha gubbar på båda sidorna, men det föll väl liksom bort i allt tänkande på hur man gjorde gubbarna...
Användarens profilbild
Av tweed
#8873733
Nu är min kasse klar, återstår det sista av monteringen. Kan man ha såna här handtag? Jag skulle förstås ha vävt smalare remsor till handtag i samma teknik, så hade det blivit tillräckligt stadiga handtag, men det kom jag inte på förrän det var för sent. Svärmor tipsade om att täcka bambun med garn om man inte vill ha trät, men jag vet inte :hmm: Och sista frågan, hur ska jag fästa dem på ett bra sätt?
Bild
Användarens profilbild
Av melon
#8874604
Å va fin den är :vågen: :vågen: Jag surfar på mobilen och ser inte riktigt hur fästet ser ut. Om du har lite tid över (fast jag gissar att så inte är fallet) så kan du ju bandväva handtag.
Användarens profilbild
Av tweed
#8874632
melon skrev:Å va fin den är :vågen: :vågen: Jag surfar på mobilen och ser inte riktigt hur fästet ser ut. Om du har lite tid över (fast jag gissar att så inte är fallet) så kan du ju bandväva handtag.
Nej det har jag ju inte :fnissa: Och så tror jag att de skulle bli lite för slaka, s a s :lol:
Användarens profilbild
Av melon
#8874652
kvarnkvik skrev:
melon skrev:Å va fin den är :vågen: :vågen: Jag surfar på mobilen och ser inte riktigt hur fästet ser ut. Om du har lite tid över (fast jag gissar att så inte är fallet) så kan du ju bandväva handtag.
Nej det har jag ju inte :fnissa: Och så tror jag att de skulle bli lite för slaka, s a s :lol:
Det beror ju lite på hur du gör. Du kan väva dubbelt så brett och sy ihop eller sy ihop bandet till ett rör med ett rep inuti tex.
Användarens profilbild
Av tweed
#8874776
melon skrev:
kvarnkvik skrev:
melon skrev:Å va fin den är :vågen: :vågen: Jag surfar på mobilen och ser inte riktigt hur fästet ser ut. Om du har lite tid över (fast jag gissar att så inte är fallet) så kan du ju bandväva handtag.
Nej det har jag ju inte :fnissa: Och så tror jag att de skulle bli lite för slaka, s a s :lol:
Det beror ju lite på hur du gör. Du kan väva dubbelt så brett och sy ihop eller sy ihop bandet till ett rör med ett rep inuti tex.
Fast jag hinner ändå inte :D Jag åker imorgon kl 6 och innan dess ska jag ha gått igenom min uppsats med min medskrivare, satt några betyg och så sy fast de där handtagen då... Och packa förstås :roll:
Användarens profilbild
Av melon
#8875038
kvarnkvik skrev:
melon skrev:
kvarnkvik skrev:
melon skrev:Å va fin den är :vågen: :vågen: Jag surfar på mobilen och ser inte riktigt hur fästet ser ut. Om du har lite tid över (fast jag gissar att så inte är fallet) så kan du ju bandväva handtag.
Nej det har jag ju inte :fnissa: Och så tror jag att de skulle bli lite för slaka, s a s :lol:
Det beror ju lite på hur du gör. Du kan väva dubbelt så brett och sy ihop eller sy ihop bandet till ett rör med ett rep inuti tex.
Fast jag hinner ändå inte :D Jag åker imorgon kl 6 och innan dess ska jag ha gått igenom min uppsats med min medskrivare, satt några betyg och så sy fast de där handtagen då... Och packa förstås :roll:
Gott om tid :lol:

Lycka till på allt!
Användarens profilbild
Av Grönöga
#8878965
Åh har ni sett den här filmen http://www.zickermans.se/hv-skola-pa-almgrens/?

Blir så sugen på att väva, varje moment som visas känns i händerna, ni vet hur tråden känns mellan fingrarna när man varpar, vid framknytningen, hur det känns att slå de första slagen med bommen efter man knutit fram och ja ååååh! :loving:

(kommer visst ut som den textilnörd jag är nu.. :roll: )
Användarens profilbild
Av linafelicia
#8879174
Grönöga skrev:Åh har ni sett den här filmen http://www.zickermans.se/hv-skola-pa-almgrens/?

Blir så sugen på att väva, varje moment som visas känns i händerna, ni vet hur tråden känns mellan fingrarna när man varpar, vid framknytningen, hur det känns att slå de första slagen med bommen efter man knutit fram och ja ååååh! :loving:

(kommer visst ut som den textilnörd jag är nu.. :roll: )
Jag såg den idag! Så underbart vackert.
Jag blev också sugen på att sätta upp en ny väv trots att jag redan har varp i vävstolen.

Jag satte in en annons på blocket för ett tag sedan om att jag vill köpa en varpa och idag ringde en man som hade en massa vävgrejor han ville bli av med efter sin mamma som dött.
Jag hoppas på en riktig skatt, ska åka och kolla nästa vecka :D
Användarens profilbild
Av Ashe
#8891665
Jag hoppar in i tråden. Har just fått en vävstol av en släkting. Nu måste jag bara komma ihåg hur man gör allt. :Hahaa:
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?