Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
#1737709
melon skrev:
8 kvm och det står redan ett sy/scrapbookingbord i rummet. men den borde få plats i ena hörnet utan att blockera dörren. När man sätter upp väven kan man ju flytta ut den lite och sen dra in den mot väggen igen. Borde funka. Nu ska jag bara skramla ihop till den också...
[/quote][/quote]

Finns ju en hel del på blocket i olika prisklasser:
http://www.blocket.se/vi/17902689.htm?ca=17_s
http://www.blocket.se/vi/18891449.htm?ca=17_s
http://www.blocket.se/vi/19078633.htm?ca=17_s
http://www.blocket.se/vi/19256043.htm?ca=17_s

Den nedersta är väl närmst dig, melon.
Den här kom också upp när jag sökte på vävstol, måste ju vara nån stackare som fyller år :D
http://www.blocket.se/vi/19125682.htm?ca=17_s
Av corona
#1737720
Runt 1000-2000:- begagnad alltså...

Melon, om jag ngn dag får för mig och har råd, tid och möjlighet att köpa vävstol, får du följa med...
Jag menar, för mig skulle det ju bara se ut som en hög med pinnar och jag skulle kunna bli påprackad vad som helst :Hahaa:
Användarens profilbild
Av tweed
#1737736
corona skrev:Runt 1000-2000:- begagnad alltså...

Melon, om jag ngn dag får för mig och har råd, tid och möjlighet att köpa vävstol, får du följa med...
Jag menar, för mig skulle det ju bara se ut som en hög med pinnar och jag skulle kunna bli påprackad vad som helst :Hahaa:
Detta var de billigaste, men jag tror att man har ganska stor prutchans på vävstolar, folk har inte plats för sånt idag. Det är som med pianon...
Användarens profilbild
Av SoFaD
#1737854
pratade med mormor idag och hon trodde nog inte att man kan slå alldeles för hårt på min vävstol, inte göra mattor iaf. men dukar gardiner osv går bra iaf. och matta väver jag hemma hos mormor, så det behövs inte min vävstol till.

hoppas du kommer få plats och råd till den där gulliga du länkade till! superfin verkligen!!
Användarens profilbild
Av melon
#1740916
kvarnvik: Jaa, det finns gott oom på blocket. Men de flesta (och de du länkade till) ligger på 100-130 meterr vävbredd och det blir för stort.

corona: Du är ju för go :heart: Du har ju för 17 gubbar plats med en hel vävstuga nu på din nya herrgård. :app:

SoFaD: Attans, det var synd. Då får jag sikta på något stabilare då. Tack för att du frågade! Väver du något just nu?
Användarens profilbild
Av zandrama
#1740926
melon skrev:kvarnvik: Jaa, det finns gott oom på blocket. Men de flesta (och de du länkade till) ligger på 100-130 meterr vävbredd och det blir för stort.
100-130 meters vävbredd förstår jag också är för stort! :Hahaa:
Användarens profilbild
Av tweed
#1740930
melon skrev:kvarnvik: Jaa, det finns gott oom på blocket. Men de flesta (och de du länkade till) ligger på 100-130 meterr vävbredd och det blir för stort.

corona: Du är ju för go :heart: Du har ju för 17 gubbar plats med en hel vävstuga nu på din nya herrgård. :app:

SoFaD: Attans, det var synd. Då får jag sikta på något stabilare då. Tack för att du frågade! Väver du något just nu?
Ah, det var ju synd
Användarens profilbild
Av melon
#1741738
corona skrev:
melon skrev:
8 kvm och det står redan ett sy/scrapbookingbord i rummet. men den borde få plats i ena hörnet utan att blockera dörren. När man sätter upp väven kan man ju flytta ut den lite och sen dra in den mot väggen igen. Borde funka. Nu ska jag bara skramla ihop till den också...
Får man fråga vad den lilla skönheten kostar?
ca 4500:- om jag minns rätt. Och det är med 2 skaft, jag vill gärna ha 4 och då kostar det mer. Sen skulle frakten gå på 2-300 också. Så 5-6000:- borde det sluta på. Om jag nu inte hittar en billig begagnad :wink:

zandrama skrev:
melon skrev:kvarnvik: Jaa, det finns gott oom på blocket. Men de flesta (och de du länkade till) ligger på 100-130 meter vävbredd och det blir för stort.
100-130 meters vävbredd förstår jag också är för stort! :Hahaa:
:Hahaa: :Hahaa: förlåt, lite snurrigt här...
Användarens profilbild
Av Panakeia
#1741845
om nån är intresserad TROR jag att mamma fortfarande har nån vävstol stående hemma ... den ena vet jag att hon drömmer om att sätta upp nångång (bor ju bara 2 per på 300 kvm så varför den inte redan är uppsatt ska ni inte fårga mig!)

Tror att det är rätt normalstora grejjer...eh vet inte så noga, vet inte om de e slängda eller finns kvar etc. men om nån är intresserad så kan jag kolla när de kommer hem från syden!

är det som jag tror så skänks de mot avhämtning - TROR jag ... finns isf i skaraborg
Användarens profilbild
Av melon
#1742314
Marit skrev:
melon skrev:Marit: Har inte du vävt lindisktrasor? Väver du mycket?
Nope, jag har inte fördjupat mig i det där med lindisktrasor alls.
Jag hade en vävfantast till mor och vävde lite trasmattor på -90-talet. När mor min dog ärvde jag vävstol(ar), trasor m m och jag vill ju få upp vävstolen och komma igång och väva men tyvärr är det en husrenovering som måste klaras av först. Så jag klipper trasor av uttjänta kläder och planerar och drömmer.

Bild
Här är trasorna som förhoppningsvis ska bli köksmatta. Det är gamla jeans, skjortor och lite andra kläder. Jag gillar trasor av uttjänta kläder, eftersom man kan förvänta sig att de håller färgen någotsånär och inte ändrar sig längre.

Jag samlar också trasor av urblekta svarta jeans och t-shirts för att göra en sliten rockstjärna-matta någon gång.
Vilka härliga drömmar du har!!! Att klippa trasor av gamla kläder har jag inte ens tänkt på, jag har bara klippt lakan än så länge. Syr du ihop så du får längre trasor?
Användarens profilbild
Av SoFaD
#1742494
melon skrev: SoFaD: Attans, det var synd. Då får jag sikta på något stabilare då. Tack för att du frågade! Väver du något just nu?
näe, just nu väver jag tyvär inget. Men jag har massa att klippa mattrasor av... sen kan jag väva hur mycket mattor jag vill hemma hos mormor. vi har en vävstol där som jag, min mamma och min moster brukar väva mattor på. vi drar på 20 meter varp o sen är det bara att sätta igång. kanske borde sätta igång o klippa lite.. har en del lakan o så som jag färgat och har tänkt klippa i. men det blir ju aldrig av! just nu vet jag nog inte var jag har det heller.... har inte så stor koll här än efter flytten till detta hus för över 1 år sen.... ha ha :oops:
Användarens profilbild
Av glis
#7046887
Jag håller på att samla mod för att maskintova ett stycke hemvävt ylletyg. Någon som har några tips?

Vi hade som sagt vävhelg här för snart två år sedan (jag gjorde positivt gravtest måndagen efter så jag glömmer inte när :wink: ) med ett gäng medeltidsfantaster och vävde bland annat provlappar med entrådigt växtfärgat ullgarn. Jag vävde naturligtvis upp slatten men växtfärgat är oftast inte färger som riktigt passar mig. Nu har jag tänkt att om jag filtar det hela så kan jag sy små mössor av det och klä min son och kanske min man i, och annars kan jag ge bort. Så som sagt: någon som tycker att jag skall tänka på något särskilt?
Av Britt
#7047678
Jag blev klar med mina trasor till jul och imorgon börjar vårterminen och jag har inte bestämt vad jag ska sätta upp. Hur kunde jag glömma planera det? Nån som har ett enkelt förslag?
Användarens profilbild
Av miom
#7047737
åhh väva. Svärmor har en vävstol som står ihopmonterad på vinden. De bor bara två pers på 9 rum (och fyra kakelugnar) så varför vävstolen inte kommer upp vet jag ej. Jag försökte föra det på tal sist jag var där för jag vill gärna lära mig (och kanske ta över stolen senare). Själv skulle jag ju inte få ihop den heller :roll:

Samla jeans är ju ingen dålig ide. Vi förbrukar sådana och har slängt en hel del. Jag hakar på Marits framtida drömmar :notes:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 29
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?