Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av FantasyMoon
#8613
Jag har köpt in två olika tyger idag. Bomull, vävda. Den ena 5meter (rött med bilar på) och den andre (typ vinrött)3meter.
Det vinröda tänkte jag klippa på mitten då det är 150 i bredd. Sy ihop de två bitarna som då är 75cm, kanta ordentligt och smalna av ändarna lite. Kanske sätta dit någon dekor, spets? Kanske svart bandspets runtom hela? Det borde ge en lång sjal i medelstyvt bomull på 5,5 meter med 70cm i bredd. Låter det säkert och bra? Några andra tips?

Det röda med bilar på vill jag kanske göra lite roligare. Sätter inte tummen på det men minns jag rätt var även det tyget standardbredd, 150cm. Det vill jag egentligen göra något skojjigt med. En enkel grej att snabbt sätta ner Jojo i. En bärpåse till en snart tre månaders som håller huvudet någorlunda bra? Eller kanske jag skall göra två typer? En kortare sjal och en ringsjal? Dessa är huvudsakligen till för när det blir varmare så jag måste ju inte kunna använda dem just nu.

Kanske behålla det som en långsjal och bara enkelt sy ihop det så att det tråkiga vita försvinner på insidan? Men då kanske det blir lite väl varmt igen?

Okej vad säger ni? Jag har aldrig sytt en sjal förut, i någon form. (haft sjal i två veckor imorgon.) :lol: Vad för roligt kan jag göra av det där fina bilröda tyget? Inget av tygerna är strechiga bara så det var skrivet. :wink:

Eftersom jag är som jag är sitter jag nog redan vid maskin och förstör det vinröda tyget. :lol: Men inte det fina med bilar på.
Användarens profilbild
Av Fiffi75
#8833
Gör en ringsjal eller bärpåse av biltyget. Eller en ficka till lånsjalen Bild om det passar. Räcker kanske till alla tre sakerna.

Eller är du redan klar??
Användarens profilbild
Av FantasyMoon
#9147
Nope, jag är bara färdig med långsjalen i det röda tyget. :D Den fick en liten ficka mitt på i lin med hans bild på.. Funderar ännu över att kanta med spets. Men funderar nu om inte det skär sig med den enla stilen sjalen fick.

Hmm jag funderade med över en bärpåse. Biltyget sydde jag bara ihop på grund av att det var tryckt på, därmed att det är vitt på baksidsan.. Men tyget blev för tjockt då så en långsjal är uteslutet.. Men jag hittar inget mönster på bärpåse..
Av Dinturiel
#9227
Åh, den dær frankenkozy såg enkel ut att sy... funderar på att gøra nått sånt att ha på sidan om min moby. Undrar om den går att sy i linne? Det blir ju inte så varmt att anvænda den i sommar då. Eller?
Användarens profilbild
Av FantasyMoon
#9368
Hmm.. Lin är ett bra tyg för både vinter och sommar. Men lin är ju ganska styvt som så och det behöver en så där cirka hundra tvättar innan det börjar mjukna bra. Du kan ju köpa ett lin-blandat tyg som är mjukare men ändå håller linets kvalite? Det enda jag tycker är besvärligt med linne är att det lätt repar upp sig. Men det fixar sig ju om man bara kantar ordentligt.

Mina nästa sjalar blir nog i lin och siden. :D Inte tillsammans i samma sjal då.. Så tänkte jag göra en flecce-fodrad linne sjal till vintern. Men det är långt dit. :P
Av Dinturiel
#9370
Jo, hade nog tænkt mig ett tyg med både linne och bomull i.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?