Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av naimiez
#1621227
Lägger in möstret igen efter förfrågan ;-)

______________________________________________________________________________________________________________

Vik tyget som ett M lika brett som du vill ha byxan. Se på en som sitter bra på barnet.

Bild
OBS!!! På nedanstående bild MÅSTE byxans rumpdel ligga i nederkant på M:et. Dvs den raka delen på byxan fram mot vikningen av tyget.
Bild
Bild

Klipp ut. Rumpdelen klipper du ca 2-3 cm brett och så långt som ett par andra byxor har. Längre för byxbarn och kortare för icke blöja.

Bild

Lägg räta mot räta och sy rumpsömmarna. Dra isär och sy ankel -> gren -> ankel. OBS! Ignorera sömen på bilden längsgående benet. Klippte fel :oops: Sy i muddar i midja och ben.

Bild

Har ingen bild på byxan, Matja77 har....frågar henne ;-) men här är samma möster fast med bomullstyg och kortare ;-)

Bild
Användarens profilbild
Av millla
#1621236
wow :tumup:
det här ska jag prova! Tack!
Användarens profilbild
Av nevin
#1621370
Åh, det där ska nog till och med jag klara av, tack!
Användarens profilbild
Av naimiez
#1622271
lisalisa skrev:superbra. måste man sy i ett strechigt tyg? går det bra amed jeans också?
Det går bra men sy inte alltför tight då ;-)
Användarens profilbild
Av naimiez
#1622273
lisalisa skrev:superbra. måste man sy i ett strechigt tyg? går det bra amed jeans också?
Det går bra men sy inte alltför tight då ;-) Pippityget är vanligt bomullstyg...
Användarens profilbild
Av Sassi
#1624633
Coolt!
Det får jag nog pröva!

Har precis suttit med mönster från Burda och plottat, men det är lite meckigt. Gillar när det går fort att fixa till så funkar detta bra kommer det garanterat bli en favorit!

TACK!
Användarens profilbild
Av nevin
#1627659
Så där, nu har jag sytt i ettpar gamla gardiner, mest för att prova och det var ju superenkelt!

Tappade bort kabeln till kameran, ska se om jag hittar den när jag sovit!
Användarens profilbild
Av jazoo
#1632758
Ah, detta vill jag också prova! Kanske ett par i jeanstyg till A och så velour till bebben...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?