Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Jennelii
#8728274
Alltså jag MÅSTE göra det här nu, Linus har 3 par byxor, i storl 122... =/ förbaskat att det ska vara så svårt att få tummen ur.... :evil:
Användarens profilbild
Av thanisa
#8728339
Jag gillar detta mönster. Har de senaste veckorna sytt 8 par byxor till sonen med hjälp av detta mönster. Försökte köpa byxor men det går inte, de som sitter bra i midjan går liksom till knäna på honom och de som är lagomt långa är alldelles för stora i midjan så de åker ner över baken. Syr jag själv så kan jag få i storlek 92 i midjan fast jag behåller längden för 122. :tumup:
Användarens profilbild
Av Maria22
#8728711
solkatten skrev:
Maria22 skrev:tass
Har precis köpt en symaskin och väntar på fint jny design tyg som jag betällt. Detta mönster ser ut att passa mig perfekt att börja med! :tumup:
:app: När du väl börjar kommer du inte kunna sluta!

Jag kan tänka mig det, det verkar ju vara så kul! Och idag kom allt mitt tyg :love:
Nu ska jag bara tapetsera klart hallen sen ska jag sy!! :vågen:
Användarens profilbild
Av sofiaengvall
#8729137
Jennelii skrev:Alltså jag MÅSTE göra det här nu, Linus har 3 par byxor, i storl 122... =/ förbaskat att det ska vara så svårt att få tummen ur.... :evil:
Kunde ha varit jag som skrev det där, suck... Laban behöver verkligen byxor och jag har massor av tyg! Varför blir det inte av???
Användarens profilbild
Av Jennelii
#8729289
För min del tror jag det är för att jag har inget färdigt mönster o innan jag syr vill jag göra en provbyxa för alla andra gånger har det strulat så hemskt att jag känner att det bara måste flyta på..
Användarens profilbild
Av Scilla
#8737307
thanisa skrev:
Marine78 skrev:Skall man ha enbart mudd i midjan, utan resår behöver mudden vara 10-15 cm mindre än barnets midjemått för att byxorna verkligen skall sitta uppe. Jag har gjort en liten tabell, som jag jobbat mig fram till, för eget bruk, men kan väl dela med mig till er SB:are ;-)
Mudden nedtill i bensluten bör vara ganska så tight så byxorna inte trillar över foten (men behöver ju inte sitta åt hårt ikring benet, det blir bara obehagligt. Oftast blir benmudden ca halva benslutets omkrets så man får sträcka massor på muddtyget när man syr. Men bra blir det ;-)

Mått byxor

Storlek Midjemudd Benmudd Resår

56 30 14

62 31 14

68 32 15

74 34 15

80 35 16

86 36 16

92 38 17 48

98 39 17 50

104 40 18 52

110 42 18 54

116 43 19 56

122 44 19 56

128 46 20 57
Du ska ha ett stort tack för denna tabell, jag har använt mig av den ganska flitigt nu när jag sytt muddbyxor till sonen. Inga köpta byxor sitter uppe så det blir att sy själv för att han ska få byxor som räcker ner till fötterna och inte slutar strax under knäna.
Instämmer! Var tvungen att leta rätt på den nu eftersom jag tappat bort min gamla utskrift. Har tagit fram symaskinen ikväll eftersom sonen över en natt har växt ur alla sina mjukisbyxor...
Av Althea
#8783406
Fick äntligen tid över och har gjort till båda barnen. Vad lätt det är när mm väl lärt sig!
Och superbare med måttlistan!
Vill få tid att göra fler men sonen hävdar bestämt att av nästa tyg ska jag sy en klänning!
Av Eloem
#8941256
Åh, vad jag har letat efter den här tråden! Dags att sy muddbyxor! Nu när lillen håller på att sluta med blöja behöver det gå lätt att dra ner brallorna. Jag älskar hängselbyxor dock, men det får ändå bli lite fler muddbyxor ett tag framöver.
Av Eloem
#8943806
Jag har sytt ett par muddbrallor nu och Timon har provat som hastigast men jag hann inte ta någon bild. De blev lite pösiga under mudden fram trots att jag klippte till en rundning så att de blev högre bak. Kanske hjälper att minska grensvängen fram lite också tills nästa gång. Trodde att det kanske inte skulle behövas eftersom många sytt utan att göra det vad jag förstått.
Bild kommer när Timon blir på modell-humör!
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?