Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Eloem
#8564497
Fortsätter ändå fundera lite...Ingen annanstans de bör vara större bak än på höjden? För lägger man ut så som beskrivet blir ju allt som bakdelen, inte bara höjden. Det ger sig kanske när jag lägger ut mall-byxorna på tyget.
Användarens profilbild
Av solkatten
#8565592
Eloem skrev:Har gjort provbrallor av lakan, lagt till 2-3 cm i grensvängen bak, kortat i midjan fram. Resultat: brallor som är högre på sidorna än bak och fram. Har jag missat något som är självklart för er andra? :hmm: :roll:
Förstår inte hur sidorna kan vara högre än bak?? :hmm: Så blir det inte för mig :roll:
Användarens profilbild
Av solkatten
#8566739
Eloem skrev:Har gjort provbrallor av lakan, lagt till 2-3 cm i grensvängen bak, kortat i midjan fram. Resultat: brallor som är högre på sidorna än bak och fram. Har jag missat något som är självklart för er andra? :hmm: :roll:
Så här gör jag: jag klipper ut efter mönsterbyxorna. Syr ihop gren och ben å lägger ut byxorna som de ska vara. Sen klipper jag till framsidan så det är lägre fram och får en bra rundad form. Syr sen på mudden. Klart!

Då ser det ut så här: Bild

Klipper du formen direkt när de ligger vikta?
Av neilsara
#8584052
Tjoho, efter ett par veckors funderande gjorde jag slag i saken och sydde ett par. Säkrade lite och sydde ett par i fleece, med tanke att grabben kan ha dem att sova i (sover alltid middag i vagn). Och jodå, det blev toppen. Men, midjan var liksom som en banan när jag hade klippt så jag klippte till den lite rakare. Ska det bli så eller är det bara en följd av att jag var lite lat när jag skulle klippa och inte ritade utan mest klippte efter pålagd byxa???
Användarens profilbild
Av Stark
#8584089
Jag har tillbringat morgonen med att sy ett par tights till C efter detta mönster. De blev helt klart godgända. Ska se om jag kan få henne att prova dem så jag kan ta kort lite senare.
Av Jinxan
#8586554
Slaktade ett par gamla byxor som skulle återvinnas och sydde ett par till Zachi. MEN dom blev mer tightsliknande än något annat. Gjorde klart dom ändå, mest bara för att få upp suget om att sy ordentligt. Vet inte om jag ska montera något mer på dom eller inte. Tror det blir lite för mycket då.

Har brun-gult tyg nere vid benen i stället för mudd, och sen eftersom jag har gördåligt med muddväv så blev det svart upptill och sen brun velour på resten av byxorna
Av KattenFindus
#8592408
Hörrni, när jag sydde i mudden nere vid fotänden fick jag sträcka ut rätt mycket (byxorna blev rätt vida :floet2: ) men då blev mudden alldeles uttänjd :?
Är det något som går tillbaka eller får jag sprätta och göra om och på något annat vis?
Användarens profilbild
Av solkatten
#8592416
Kan vara rätt stor skillnad på olika sorters muddväv har jag men märkt men den brukar gå tillbaka när man tvättar den. :tumup:
Av KattenFindus
#8592899
solkatten skrev:Kan vara rätt stor skillnad på olika sorters muddväv har jag men märkt men den brukar gå tillbaka när man tvättar den. :tumup:
Tack! :)
Lite hopp om då :lol:
Jag testar, annars får jag väl sprätta bort mudden efter tvätt då om det inte går vägen.
Användarens profilbild
Av mian2
#8595178
Bild
Mina första muddbyxor! Tyckte också att det var supersvårt med mudden, framförallt nedtill där den fick tänjas jättemycket för att över huvudtaget fås in i maskinen! Dessa byxor är i stl 116, hur ska man lyckas sy bebisplagg? :hmm:
Användarens profilbild
Av Scilla
#8595378
mian2 skrev:Bild
Mina första muddbyxor! Tyckte också att det var supersvårt med mudden, framförallt nedtill där den fick tänjas jättemycket för att över huvudtaget fås in i maskinen! Dessa byxor är i stl 116, hur ska man lyckas sy bebisplagg? :hmm:
Fina!

Det är pilligt med små muddar men det går. Om man vill kan man ju göra det lite lättare genom att ta in byxbenen lite nedtill så att de inte är helt raka - då behöver man inte sträcka mudden lika hysteriskt mycket.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 17

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?