Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av thanisa
#9456762
snart 4 stycken till avklarade, tror jag har lika många till halvfärdiga som jag borde sy på mudd på. Sonen vägrar verkligen andra byxor än dessa.
Användarens profilbild
Av Jennelii
#9456773
Jag skulle behöva sy några stycken men mitt problem är midjemudden, jag får den ALDRIG tillräckligt tight utan den blir alltid mesigt lös. Jag blir galen! Eftersom jag har det i minnet orkar jag inte ens tänka tanken på att sy :roll:
Användarens profilbild
Av SCSI
#9456785
Jennelii skrev:Jag skulle behöva sy några stycken men mitt problem är midjemudden, jag får den ALDRIG tillräckligt tight utan den blir alltid mesigt lös. Jag blir galen! Eftersom jag har det i minnet orkar jag inte ens tänka tanken på att sy :roll:
Mät runt midjan (med mudden) och ta bort 5cm - brukar bli lagom med den mudd jag har. Sy gärna ihop en mudd och testa med innan du sätter fast ii byxan. Och gör en anteckning om måttet när du kommer fram till vad som funkar. Så slipper du göra det nästa gång. :tumup:

Gör den gärna rätt hög oxå, sitter bättre. Men det är en smaksak, har man kinkig unge är det bäst att fråga först...
Av Althea
#9456786
Tog några brallor innan jag fattade att jag ska ju ha GUMMIBAND i midjemudden.
Har förresten gjort massor av byxor enl denna metod nu. Jättekul!
Användarens profilbild
Av thanisa
#9456817
Jennelii skrev:Jag skulle behöva sy några stycken men mitt problem är midjemudden, jag får den ALDRIG tillräckligt tight utan den blir alltid mesigt lös. Jag blir galen! Eftersom jag har det i minnet orkar jag inte ens tänka tanken på att sy :roll:
Jag använder den tabell som finns här i tråden. Där finns det både om man ska ha resår i mudden eller om mudden ska fungera som resår. Jag använder ingen extra resår. Sen vet jag att sonen är smal och tror att han har 104 möjligen 110 i badbyxorna. Jag tar således mudd i storlek för 110 trots att längden på byxorna mer är 134/140. Här fungerar det bra att göra så.
Användarens profilbild
Av Jennelii
#9456851
Får testa igen.. ångrar ihjäl mig att jag gjorde mig av med alla snygga florinbyxor, har bara ett par blå kvar.
Användarens profilbild
Av Jennelii
#9456852
Sydde dom här av ett par gamla byxor när Linus var liten men jag tror att jag har fått bråka med och sy om midjemudden med alla byxor..

Bild

Och dom här av en gammal kjol, men jag ser ju nu att midjemudden inte är så hög som jag vill även om jag var nöjd med byxorna =)

Bild
Användarens profilbild
Av thanisa
#9520253
Håller på med ännu en omgång byxor till sonen. Denna gång blir det 6 stycken. Undrar när han ska godkänna andra byxor. Är det någon som vet var man kan hitta mjukast möjliga jeanstyg? Eller ett mjukt tyg som påminner om jeans funderar på att försöka göra en övergång för sonen då det skulle vara skönt om han till högstadiet kanske skulle kunna tänka sig något annat än velourbyxor med mudd sydda av mig.
Användarens profilbild
Av tesoj
#9526552
thanisa skrev:Håller på med ännu en omgång byxor till sonen. Denna gång blir det 6 stycken. Undrar när han ska godkänna andra byxor. Är det någon som vet var man kan hitta mjukast möjliga jeanstyg? Eller ett mjukt tyg som påminner om jeans funderar på att försöka göra en övergång för sonen då det skulle vara skönt om han till högstadiet kanske skulle kunna tänka sig något annat än velourbyxor med mudd sydda av mig.
Vad tror du om jeanstrikå? Finns bland annat på Rosahuset, ohlssons, jonic och tygrullen :)
Användarens profilbild
Av Fryle
#9526871
thanisa skrev:Håller på med ännu en omgång byxor till sonen. Denna gång blir det 6 stycken. Undrar när han ska godkänna andra byxor. Är det någon som vet var man kan hitta mjukast möjliga jeanstyg? Eller ett mjukt tyg som påminner om jeans funderar på att försöka göra en övergång för sonen då det skulle vara skönt om han till högstadiet kanske skulle kunna tänka sig något annat än velourbyxor med mudd sydda av mig.
Om du vill ha ett vävt tyg som övergång mellan trikå och denim så kanske bomullschambrey är något? Finns bland annat på Stoff och Stil.

Bild
Användarens profilbild
Av Teusa
#9527648
Exem skrev:Var finns mönstret/bilderna i den här tråden? :)
De verkar ha försvunnit... Är det någon som har mönster kvar och kan lägga ut här? Eller länk till nåt liknande? När jag läser kommentarerna verkar de vara lätta att sy och barnen gillar dom.
Användarens profilbild
Av Kristina
#9527651
Teusa skrev:
Exem skrev:Var finns mönstret/bilderna i den här tråden? :)
De verkar ha försvunnit... Är det någon som har mönster kvar och kan lägga ut här? Eller länk till nåt liknande? När jag läser kommentarerna verkar de vara lätta att sy och barnen gillar dom.
Kan den här sidan vara till hjälp?
Av Exem
#9527657
Kristina skrev:
Teusa skrev:
Exem skrev:Var finns mönstret/bilderna i den här tråden? :)
De verkar ha försvunnit... Är det någon som har mönster kvar och kan lägga ut här? Eller länk till nåt liknande? När jag läser kommentarerna verkar de vara lätta att sy och barnen gillar dom.
Kan den här sidan vara till hjälp?
Ja, det kan den :tumup: Tack!
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?