Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av SCSI
#8595574
På pyttiga plagg brukar jag sy på mudden innan jag syr ihop benet. Sen syr jag bensöm + mudd i ett svep, och sist viker mudden dubbel och zickzackar fast den. Det blir som samma grej som att sy fast den dubbel från början... var det nån som förstod det där? :hmm:
Användarens profilbild
Av solkatten
#8595637
SCSI skrev:På pyttiga plagg brukar jag sy på mudden innan jag syr ihop benet. Sen syr jag bensöm + mudd i ett svep, och sist viker mudden dubbel och zickzackar fast den. Det blir som samma grej som att sy fast den dubbel från början... var det nån som förstod det där? :hmm:
Fiffigt! :tumup:
Användarens profilbild
Av husmodern
#8598335
tass
Användarens profilbild
Av thanisa
#8694248
Marine78 skrev:Skall man ha enbart mudd i midjan, utan resår behöver mudden vara 10-15 cm mindre än barnets midjemått för att byxorna verkligen skall sitta uppe. Jag har gjort en liten tabell, som jag jobbat mig fram till, för eget bruk, men kan väl dela med mig till er SB:are ;-)
Mudden nedtill i bensluten bör vara ganska så tight så byxorna inte trillar över foten (men behöver ju inte sitta åt hårt ikring benet, det blir bara obehagligt. Oftast blir benmudden ca halva benslutets omkrets så man får sträcka massor på muddtyget när man syr. Men bra blir det ;-)

Mått byxor

Storlek Midjemudd Benmudd Resår

56 30 14

62 31 14

68 32 15

74 34 15

80 35 16

86 36 16

92 38 17 48

98 39 17 50

104 40 18 52

110 42 18 54

116 43 19 56

122 44 19 56

128 46 20 57

["hysterica"]Jag undrar hur man gör med mudd upptill och nertill så att det blir rätt strl? Utan att behöva mäta barnet, ifall man ska göra ett par till någon i en viss strl måste man ju veta hur stor midja man ska göra? Förstog ni? ;)
[/quote]

Du ska ha ett stort tack för denna tabell, jag har använt mig av den ganska flitigt nu när jag sytt muddbyxor till sonen. Inga köpta byxor sitter uppe så det blir att sy själv för att han ska få byxor som räcker ner till fötterna och inte slutar strax under knäna.
Användarens profilbild
Av Helma
#8694341
SCSI skrev:På pyttiga plagg brukar jag sy på mudden innan jag syr ihop benet. Sen syr jag bensöm + mudd i ett svep, och sist viker mudden dubbel och zickzackar fast den. Det blir som samma grej som att sy fast den dubbel från början... var det nån som förstod det där? :hmm:
:tumup:
Användarens profilbild
Av MiaMaria
#8720739
Tassar lite........äldsta sonen växer så det knakar så jag måste nog ta och sy lite mjukisbrallor till honom. :tumup:
Användarens profilbild
Av Maria22
#8727718
tass
Har precis köpt en symaskin och väntar på fint jny design tyg som jag betällt. Detta mönster ser ut att passa mig perfekt att börja med! :tumup:
Användarens profilbild
Av solkatten
#8727826
Maria22 skrev:tass
Har precis köpt en symaskin och väntar på fint jny design tyg som jag betällt. Detta mönster ser ut att passa mig perfekt att börja med! :tumup:
:app: När du väl börjar kommer du inte kunna sluta!
Användarens profilbild
Av SCSI
#8727868
Jag har sytt ett par muddisar av ärmarna på en gosig ulltröja. Det bidde en slipover oxå, tröjan var alldeles för fin och mjuk för att inte passa på liksom:
Bild
Bild
Användarens profilbild
Av solkatten
#8728090
SCSI skrev:Jag har sytt ett par muddisar av ärmarna på en gosig ulltröja. Det bidde en slipover oxå, tröjan var alldeles för fin och mjuk för att inte passa på liksom:
Bild
Bild
Vad fiffigt! Jättesnyggt! :tumup:
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 17

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?