Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Plinga
#1620852
Bubbi skrev:Jag håller med linafelicia. Ge dig inte på ett för tråkigt projekt.
Halsdukar känns det som om man håller på i evigheter.

Jag stickade mycket som barn, men så låg det i träda i minst 15 år tills jag tog upp det nu när jag skulle ha barn.
Jag gav mig på denna, på engelska dessutom, det första jag gjorde:

Den var svår i början, men sååå rolig
men jag VILL ju sticka halsdukar... Det är ju därför jag vill lära mig sticka.... :roll: Tjejerna och jag vill ha halsdukar helt enkelt. Nåt annat har jag inga planer på att sticka.
Av Ponyo
#1620862
Katja77 skrev:
Bubbi skrev:Jag håller med linafelicia. Ge dig inte på ett för tråkigt projekt.
Halsdukar känns det som om man håller på i evigheter.

Jag stickade mycket som barn, men så låg det i träda i minst 15 år tills jag tog upp det nu när jag skulle ha barn.
Jag gav mig på denna, på engelska dessutom, det första jag gjorde:

Den var svår i början, men sååå rolig
men jag VILL ju sticka halsdukar... Det är ju därför jag vill lära mig sticka.... :roll: Tjejerna och jag vill ha halsdukar helt enkelt. Nåt annat har jag inga planer på att sticka.
Ok :D
Vilken tur då. Då kommer de gå galant.

Och jo, en sak. Oftast kan ens stickning bli superfin först när man tvättat den första gången.
Det kan se lite ojämt ut före, och vips så är det superfint när den kommer ur tvättmaskinen.
Av vickan1976
#1622693
Ett tips när man stickar halsdukar är att lägga upp ojämnt antal maskor och sedan sticka rätstickning tills den är något kortare än du vill ha den.
När du maskar av, släpper du varannan maska och repar upp den, ända ner till starten. Halsduken blir längre och härligt luftig!
Av Ponyo
#1622774
vickan1976 skrev:Ett tips när man stickar halsdukar är att lägga upp ojämnt antal maskor och sedan sticka rätstickning tills den är något kortare än du vill ha den.
När du maskar av, släpper du varannan maska och repar upp den, ända ner till starten. Halsduken blir längre och härligt luftig!
Oj! Har du bild på det? Det låter intressant!

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?