Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av fantasiflicka
#8088
... är det något man kan tänka sig eller? Alltså det är ju inget mina små ska "bo" i utan bara en stund då och då när de inte vill knalla runt själva på tillställningar.

:D :D :D :D

Och vilken långd ska jag dra till med? Jag är 168 cm lång, strl 40/42, alltså inte smal. Jag vill ju ha lite svans att dekorera... :D
Användarens profilbild
Av Kristina
#8090
Lite drygt 2 meter blir nog bra, 2,20-2,40 kanske? Tror novan är runt 180 cm och det blir inte jättemycket svans över av den (kanske 2 dm). Bättre att du tar till lite i överkant så kan du ju korta av den sen ifall det blir för mycket.
Användarens profilbild
Av Anso
#8098
fantasiflicka skrev:Men du tycker alltså att man kan använda råsiden, det blir inte för strävt?
Hej!
Jag har använt råsiden till en bärpåse och tänkte nu sy en kortare långsjal i ett litet tunnare råsiden (anges till 34 mm vad nu det betyder, enfärgat). Jag har märkt att råsiden har en tendens att dofta lite varmt/doft när man använder ochsjälv blir varm-lite spännande så där!

Finns hos Simbra siden som ligger på Upplandsgatan 23 i Stockholm eller på postorder. Tel till butiken i Stockholm 08-33 27 73 och till butiken i Järna/postorder 08-551 713 68 - man kan beställa tygprover som kostar ca 7:-/bunt plus porto.
Det tyg jag ska använda är 135 cm brett och ska tydligen inte krympa så värst i alla fall, 118:-/meter. Handtvätt lär det ju vara på det.

Det finns även några färger av ett lite grövre råsiden som också kan vara helt OK i alla fall till ringsjal, kostar också kring 100:-/metern.

Man kan ju alltid dela tyget på mitten så slipper man köpa så mycket tyg.

Titta in på www.simbrasiden.se (passa er för nya begär bara!!)

Har ni andra förslag på var man kan hitta råsiden?
/Anso
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
#8317
Katharina skrev:
Åh, vad jag hajjade till när jag läste det. Därifrån köpte jag sidentyg till min brudklänning för sex år sedan :-D
En underbar butik nu med kan jag informera om! :D :D :D

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?