Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Zandra
#8046
Nu ska det banne mig bli långsjal! Jag vill gärna sy själv (fast kanske ska vi köpa en stork el. liknannde nu när vi sålt vagnen & fått pengar över... :-).

Någon Stockholmare som har tips på tygaffär med bra tyg (inte elastiskt alltså, utan vävt)?
Syrran (textilare) tipsade om en i Sumpan & en utåt Nacka typ - andra förslag i innerstaden? Jag ska kanske kolla imorgon när Aniara är på inskolning.
Användarens profilbild
Av Anso
#8066
Hej!
Ohlsons tyger på Sveavägen (ungefär vid Hötorget, dock svårt att komma ner till källarplanet med barn) eller Ohlsons inne på PUB har mkt tyger som säljs som stuvar till kilopris och även tyger på metervara - där kan man hitta trikå, tunna ulltyger (kolla tvättrådet) och bomullstyger m.m m.m

IKEA är väl också ett bra tips.
Det var väl någon på sjalbarn som tidigare har nämnt att en del gardintyger var fina och då är väl Hemtex bra kan jag tro.
/Anso
Användarens profilbild
Av Zandra
#8069
Ja, Ohlsons, ja. Dom hade jag glömt. Har äntligen fått symaskin efter x antal år av sömnadslöshet så det var länge sedan ett besök där.

Jättebra tips, tack! Ska gå och spana imorgon. Hemtex har vi dessutom jättenära dagis så det kan jag knappt missa att kolla på. :-)
Användarens profilbild
Av tinaw
#8072
Indiska har ibland fina gardiner mm som passar bra till sjalar.
Användarens profilbild
Av Zandra
#8077
Ja,, dom har ju supersnygga gardiner ibland. Bra tips. tack!
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
#8078
Såg även att de där under mellandagsrean hade lite dukar som nog skulle funka om man klöv dem och skarvade ihop på mitten... Snyggt randiga och lite lagomt tjocka/tunna!
Användarens profilbild
Av Zandra
#8197
Det blev ett svart linneviskostyg ifrån Ohlsons. Hade egentligen velat haft ett mönstrat men det här var superskön kvalitet & på extrapris, gick inte att motstå. Nu ska det bara sys så blir det premiär för icke-elastisk långsjal i familjen - äntligen!
Dessutom lämnade priset plats för mönstrad sjal också, hehe...

Tack för alla tips!
Användarens profilbild
Av Zandra
#8228
Den är det. Jag har bara varit för lat för att åka dit (bor på andra sidan stan).

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?