Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Tiz
#482
jag hittade just ett tyg som min sambo inhandlat på det glada 80-talet på Indiska. Det är en duk egentligen tror jag. Han hade den uppspänd på väggen i vilket fall som helst...

Jag kände på det och det är stumt på längd och bredd, lite tjockare än lakansväv, 100% bomull och något, något stretchigt på diagonalerna. Vad tror ni?? Skulle jag kunna dela på det kanske och sy ihop det igen så det blir ca 5m? Skulle det funka att bära med det tyget?
Av Jennabus
#575
Jag tror att du skulle kunna göra så, dela på det och sy en långsjal av det. Är det lite stretchigt som du säger så borde det resultera i en fullt funktionell och antagligen en väldigt snygg långsjal! :lol: (Med tanke på att Indiskas dukar brukar vara otroligt vackra!!) Men tänk på att sy ihop dom med rejäla sömmar, sy några ggr fram och tillbaka över själva skarven så att den håller! Om du nu vill offra duken vill säga!

Berätta gärna hur det gick sen,och PLÅTA!!! Lycka till! /Jenny
Användarens profilbild
Av Tiz
#1526
Idag fick jag hjälp av mamma att sno ihop sjalen! Det blev urbra! Ville, 3 veckor idag, somnade direkt i den. Han satt som en liten groda =) Men vad varmt det blev! Den blev något kort känner jag. Den är 5,10m och kunde nog ha varit liiiite längre, men det gick iallafall. Han satt så fint där i den gamla Indiskaduken som är mönstrad i ljusblått, vitt och rosa :roll:

Jag ska fotografera och visa er så fort jag kan =)
Användarens profilbild
Av Anna
#1529
foto vill vi se, du får väll knyta bak när han växer om den var i kortaste laget, men de tlöser sig nog.
Användarens profilbild
Av MOE
#1620
Vill se nu!! ;o)

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?