Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Maria & Hugo
#7891
kan inte bestämma mig för om jag ska sy om min bärabarnsjal till en ringsjal. Ingen som gjort det och ångrat sig va?

Läste att en ringsjal bör vara mellan 200-230 cm och bärabarnsjalen är 275 cm. Måste man klippa av en bit då eller?

...är rädd att jag ska ångra mig och tycka att jag fördärvat sjalen :?
Användarens profilbild
Av marlene
#7897
Nä jag är mycket mer nöjd med min bära barn som ringsjal. Jag klippte av en bit och gjorde en liten påse att förvara den i när den inte används.
Användarens profilbild
Av Anna
#7898
ja man får klippa av en bit och göra en liten påse att ha sjalen i eller något annat kul. Jag skulle nog inte ha hjärt att gör om min. Dessutom tycker jag det blir en lite dyr ringsjal, men de är ju fina. Gillar du inte den som den är får den ju ett bättre liv som ringsjal.
Av Alexandra
#7942
Maria & Hugo skrev:kan inte bestämma mig för om jag ska sy om min bärabarnsjal till en ringsjal. Ingen som gjort det och ångrat sig va?

Läste att en ringsjal bör vara mellan 200-230 cm och bärabarnsjalen är 275 cm. Måste man klippa av en bit då eller?

...är rädd att jag ska ångra mig och tycka att jag fördärvat sjalen :?
Min blev jättebra som ringsjal! :D
Jag klippte av en bit, annars hade svansen blivit alldeles för lång.
Användarens profilbild
Av Anso
#7943
Min blev också bra som ringsjal. Jag klippte av ungefär lika mycket som bredden på sjalen (efter tips här på sjalbarn) och av den överblivna biten så gjorde jag en snusnäsduk som blev jättebra.

/Anso
Användarens profilbild
Av trollmamma
#8332
Det blev helt underbar!!! :)
Jag har aldrig riktigt fått till det med en kort sjal så ringarna gjorde man kunde använda detta vackra undrebara tyg.
Jag var jätte tyget är perfekt för sommaren o även på vintern när man har så mycket kläder!
Jag håller på med en ringsjal nu o ett tips är att om du ska ha några veck (jag ska testa men en 4-6 st)så tråckla dem innan det blir 1000 gånger lättade att sy se'n man undviker en hel del huvudbry med dessa nålar.
Jag skulle behålla bredden för då kan man sänga bak på ryggen lättare + att när jag bar Axel som nyfödd i ringsjal vek jag kanten så han hade tygkanten vid skuldrurna. Att kapa längden är bra det blev lite väl långt minns jag.
Snyggt att använda till väska eller sjal gillar färgerna skarpt.
Hoppas du oxå blir nöjd om/när sytt om den !!
Användarens profilbild
Av annamedsamuel
#8343
Jag instämmer med de andra, bära barn-sjalen blir en jättebra ringsjal, det vävda tyget går igenom ringarna på ett jättesmidigt sätt. Ett tips är att spara så pass mycket av längden så du har tillräckligt att skydda Hugo mot solen i sommar. Det tyckte jag var praktiskt, speciellt som man inte kan ha på dem så mycket kläder på sommaren när man bär eftersom det blir så varmt ändå med närheten.
/Anna
Användarens profilbild
Av Alven
#8350
Jag ångrar mig inte en sekund! Jag kom aldrig överens med Bära barn-sjalen, knuten blev altid fel och var obekväm... När jag hade sytt om den använde jag den mycket mer! Jag klippte av en bit, ca 30 cm, och sydde en förvaringspåse.

Visst blir det en dyr ringsjal, men jag tänkte att hellre en sjal jag använder än en som bara ligger plus en ringsjal...
Användarens profilbild
Av Maria & Hugo
#8438
har haft mycket huvudbry de senaste timmarna... Jag och Hugo har provat och provat sjalen men det går inte som jag vill och Hugo blir :evil: ...

Min BB-sjal är nu officielt dömd att bli en ringsjal!! :cry:

Trollmamma är dina ringar fortfarande till salu? Eller är det någon annan som har tips på bra ringar?

Kan man använda vanlig tråd?
spara så pass mycket av längden så du har tillräckligt att skydda Hugo mot solen i sommar
Hur mycket klippte du av då?
Användarens profilbild
Av trollmamma
#8447
Jag har nu bara Plast-ringar men Helen här i Lund har mindre i metall o olika i plast. Vet inte om nånn i malmö har ???

Vi skulle kunna ev. ses i Lund eller Malmö i veckan :idea:
Mitt tyg är just nu i maskinen o blir tvättat o färgat!!!!! :lol:
Kommer troligen sitta i kväll natt o sy !!!
Jag har använt vanlig tråd det håller då är det bättre att sy två sömmar brevid så det håller.

Lycka till !!!
Användarens profilbild
Av annamedsamuel
#8448
[quote="Hur mycket klippte du av då?[/quote]

Jag klippte faktiskt inte av den alls, men den var ju rätt lång. Du kan ju försöka mäta hur mycket tyg som skulle gå åt när du har ringsjalen på dig, spänd och klar (om du virar den runt dig och Hugo som är i famnen). Utöver det behöver du alltså sedan kunna lägga om tyg runt hela Hugo igen och fästa tygbiten i motsatt armhåla eller nåt.
Lycka till,
Anna
Användarens profilbild
Av Alven
#8450
Maria & Hugo skrev:Hur mycket klippte du av då?
Jag klippte av ca 30 cm, det blev precis lagom.

Jag använde marinblå nylonringar från Babyboden, det bev kanonsnyggt till min blå bb-sjal. (Tre jeansblå nyanser)
Användarens profilbild
Av marlene
#8459
Jag har också den blåa bärabarnsjalen och marinblå ringar :lol:
Av Alexandra
#8462
marlene64 skrev:Jag har också den blåa bärabarnsjalen och marinblå ringar :lol:
Jag hade den med, fast jag har sålt den. :D
Användarens profilbild
Av Toyya
#8533
Jag har oxå en omsydd bb-sjal. Den är svart med blå rand på kanten och svarta alu-ringar!

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?