Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av gurkan
#9209924
Bra att den kom upp! Jag behöver sy fler, nu när verkligheten kommit ikapp, nästan två år efter förlossningen.
Av gurkan
#9209930
Jag är i behov av riktigt bra nattbindor. Just nu har jag gamla formsydda (helt utan fästanordning) och de lägger jag ovanpå en tunn binda med PUL. Men det är verkligen inte optimalt. Niagaradagarna tycker jag att jag behöver något mer. Men vad? Och hur stort? Eller är engångs bättre kanske?
Av LillMysan
#9209958
Någon här som sytt tygbindor med ull som spärrskikt? Var har ni isf köpt ullen?
Av Ponyo
#9210219
gurkan skrev:Jag är i behov av riktigt bra nattbindor. Just nu har jag gamla formsydda (helt utan fästanordning) och de lägger jag ovanpå en tunn binda med PUL. Men det är verkligen inte optimalt. Niagaradagarna tycker jag att jag behöver något mer. Men vad? Och hur stort? Eller är engångs bättre kanske?
Jag sydde aplånga (baktill) och satte en extra knapp bak, och en i en trosa. Så jag fick fast den. Fy, jag ser inte fram emot mens igen :?
Av LillMysan
#9210220
Ponyo skrev:
gurkan skrev:Jag är i behov av riktigt bra nattbindor. Just nu har jag gamla formsydda (helt utan fästanordning) och de lägger jag ovanpå en tunn binda med PUL. Men det är verkligen inte optimalt. Niagaradagarna tycker jag att jag behöver något mer. Men vad? Och hur stort? Eller är engångs bättre kanske?
Jag sydde aplånga (baktill) och satte en extra knapp bak, och en i en trosa. Så jag fick fast den. Fy, jag ser inte fram emot mens igen :?
Menskopp med tygbinda (stl STOR) på natten? Det enda som gör att jag kan sova de första dagarna med mens.. Tygbindan är enorm (30 cm lång med extra bredd fram och baktill).
Av gurkan
#9210231
Ponyo skrev:
gurkan skrev:Jag är i behov av riktigt bra nattbindor. Just nu har jag gamla formsydda (helt utan fästanordning) och de lägger jag ovanpå en tunn binda med PUL. Men det är verkligen inte optimalt. Niagaradagarna tycker jag att jag behöver något mer. Men vad? Och hur stort? Eller är engångs bättre kanske?
Jag sydde aplånga (baktill) och satte en extra knapp bak, och en i en trosa. Så jag fick fast den. Fy, jag ser inte fram emot mens igen :?
Idag har jag gått med engångsnattbindor. Som jag fått byta varannan timme. :/

Jag behöver göra bra dagbindor också. Jag har gamla handdukar i frotté och microfiber och PUL. Vad blir bäst? I vilken ordning? Och så har jag flanell. De måste vara effektiva.
Av LillMysan
#9210320
Jag har sytt dagbinda med tyg överst (gammalt trikåtyg, men flanell är nog bättre), frottetyg i mitten, pul med velourtyg ytterst som tätskikt (velouren för at inte bindan ska glida omkring i trosan). Sydde med vingar och hade ingen frotte i själva vingarna, däremot pul med det skulle jag hoppat över, det blev bara onödigt tjockt i vingarna.
Av gurkan
#9210368
Jag har sytt rätt många, men de håller ju inte för de här floderna som tydligen är det som gäller. (Det är första riktiga mensen sedan lilla barnet föddes.) Jag funderar på att bygga upp flera lager i mitten, där det mesta kommer. Och så måste jag nog köpa en menskopp. En stor. :roll:
Av bumsesmama
#9211516
mly skrev:Nu är det dax att sy, sålde av de flesta bindor när jag satte in hormonspiralen, nu är spiralen ute och bindor behövs. men jag vill ha nytt tyg, inspiration eller kanske tygbyte efterlyses :lol:
:lol: tygbindebyte :app:
Av mly
#9211548
bumsesmama skrev:
mly skrev:Nu är det dax att sy, sålde av de flesta bindor när jag satte in hormonspiralen, nu är spiralen ute och bindor behövs. men jag vill ha nytt tyg, inspiration eller kanske tygbyte efterlyses :lol:
:lol: tygbindebyte :app:
påminn mig inte, jag har fortfarande inte sytt några, mensen med kopparspiral är riklig och långvarig, måste verkligen sy.
Av mly
#9213435
Jag har faktiskt börjat sy lite idag, eftersom jag va lite trött på min flanell så klippte jag en i manchester, la ett lager med flanell under det, hoppas det fungerar, den blir väldigt fin iaf!
Av mly
#9213837
Bild
Blev mer än 1 manchesterbinda, 14 istället, alla mina restbitar av manchester gick åt. Hittade tre nästan klara trosskydd med så de gjorde jag färdigt när jag ändå höll på.
  • 1
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54

Hej alla! Jag ville bara lägga till att jag o[…]

Tack så mycket för detta inlägg oc[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?