Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Mal
#8733339
ellla skrev:
Mal skrev:Ah, ok. Tänkte inte på det...
men, det är ju inget farligt, och det lär ju inte hända direkt, men efter ett tag så kanske de blir lite missfärgade.
Jag skulle använda det ändå om jag hade de hemma :)
Japp, så får det bli, provar med metall först. När dom är slut kan man ju alltid beställa knappar i plast.
Användarens profilbild
Av Trulsamin
#8733486
Mal skrev:
Trulsamin skrev:
emmy_ackevik skrev:
Mal skrev:Jag har en fråga gällande plasttryckknappar - hur stora (eller små) knappar använder ni? Är hattar på 10,7 mm för stora och klumpiga?
Jag tror det är 10,7 jag använder, det fungerar bra...
Just på bindor och trosskydd tycker jag inte att det spelar så stor roll, däremot tycker jag att storlek 20 är för stora för barnkläder och storlek 16 är för små för tygblöjor (Tror att det är det som storlekarna heter)

Då kanske det är dags att beställa hem lite knappar. :) Fast jag funderar på att provsy några bindor och sätta dit metallknappar, för det har jag redan hemma.

Svaret finns säkert här i tråden, men jag frågar ändå - finns det någon anledning till att inte använda metallknappar?
Rostrisken är mycket mindre i tygbindor än i tex blöjor, de blir ju aldrig blöta när man använder dem. Planerar du att ha dem liggandes i vatten tills du tvättar så låt bli men annars skulle jag använda metallknappar (Jag har både bindor och blöjor med metall och det har inte rostat på de här två åren jag har haft dem iallafall)
Användarens profilbild
Av Cisco
#8769940
Jag har skaffat både tång och plastknappar nu.. Men jag fattar överhuvudtaget inte hur jag ska lyckas få fast dem på tyget :oops: Hur gör man?? :help:
Användarens profilbild
Av Trulsamin
#8770692
Cisco skrev:Jag har skaffat både tång och plastknappar nu.. Men jag fattar överhuvudtaget inte hur jag ska lyckas få fast dem på tyget :oops: Hur gör man?? :help:
Man gör ett hål i tyget med sylen man får till (behövs inte i alla tyg) sticker igenom locket (den med piggen) sätter på honan eller hanen, placerar lockets baksida i skålen på tång-verktyget och trycker ihop...
Användarens profilbild
Av Cisco
#8770990
Trulsamin skrev:
Cisco skrev:Jag har skaffat både tång och plastknappar nu.. Men jag fattar överhuvudtaget inte hur jag ska lyckas få fast dem på tyget :oops: Hur gör man?? :help:
Man gör ett hål i tyget med sylen man får till (behövs inte i alla tyg) sticker igenom locket (den med piggen) sätter på honan eller hanen, placerar lockets baksida i skålen på tång-verktyget och trycker ihop...
Nu ska vi se. Så det finns både honor och hanar? Så lock, tyg, hane, hona, tyg, lock - tryck ihop?
Användarens profilbild
Av Jenny med Emiliten
#8771006
Cisco skrev:
Trulsamin skrev:
Cisco skrev:Jag har skaffat både tång och plastknappar nu.. Men jag fattar överhuvudtaget inte hur jag ska lyckas få fast dem på tyget :oops: Hur gör man?? :help:
Man gör ett hål i tyget med sylen man får till (behövs inte i alla tyg) sticker igenom locket (den med piggen) sätter på honan eller hanen, placerar lockets baksida i skålen på tång-verktyget och trycker ihop...
Nu ska vi se. Så det finns både honor och hanar? Så lock, tyg, hane, hona, tyg, lock - tryck ihop?
Jag har inte tång utan press, men det låter som om du tänker knappa hanen och honan samtidigt, du ska fästa en i taget: lock, tyg, hane/hona - tryck ihop. Se Serenas instruktioner: http://www.assuntastore.com/Snap-Pliers ... ns-14.html
Användarens profilbild
Av Cisco
#8771020
Jenny med Emiliten skrev:
Cisco skrev:
Trulsamin skrev:
Cisco skrev:Jag har skaffat både tång och plastknappar nu.. Men jag fattar överhuvudtaget inte hur jag ska lyckas få fast dem på tyget :oops: Hur gör man?? :help:
Man gör ett hål i tyget med sylen man får till (behövs inte i alla tyg) sticker igenom locket (den med piggen) sätter på honan eller hanen, placerar lockets baksida i skålen på tång-verktyget och trycker ihop...
Nu ska vi se. Så det finns både honor och hanar? Så lock, tyg, hane, hona, tyg, lock - tryck ihop?
Jag har inte tång utan press, men det låter som om du tänker knappa hanen och honan samtidigt, du ska fästa en i taget: lock, tyg, hane/hona - tryck ihop. Se Serenas instruktioner: http://www.assuntastore.com/Snap-Pliers ... ns-14.html
Åh, bilder - precis vad jag behövde, tack! :app:
Användarens profilbild
Av puppan
#8780044
Finns det någon crash course till att sy trosskydd eller måste jag läsa igenom alla femtioen sidorna?
:Hoppas hoppas: 8) :lol:
Användarens profilbild
Av Trulsamin
#8780285
puppan skrev:Finns det någon crash course till att sy trosskydd eller måste jag läsa igenom alla femtioen sidorna?
:Hoppas hoppas: 8) :lol:
Haha, ett övre lager mot huden och sen ett uppsugande lager och sen om man har lust ett spärrskikt men det är inget måste, med eller utan vingar efter tycke, fleece gör att den ligger mer stilla i trosan, jag gillar bambuvelour/bambufleece/pul men det är en personlig preferens :tumup:
Användarens profilbild
Av puppan
#8781678
Jenny med Emiliten skrev:
puppan skrev:Finns det någon crash course till att sy trosskydd eller måste jag läsa igenom alla femtioen sidorna?
:Hoppas hoppas: 8) :lol:
http://emiliten.blogspot.com/p/sy-tygbi ... ilder.html

:mrgreen:
Wiiii :vågen:
Ska kollas in så fort jag hinner :D
Användarens profilbild
Av Ellynil
#8781757
Jag ska också sy lite trosskydd och har tänkt använda fleece istället för PUL.
Vad ska man använda för fleece och var köper man den bäst?
  • 1
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 54

Hej alla! Jag ville bara lägga till att jag o[…]

Tack så mycket för detta inlägg oc[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?