Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ketronya
#8642199
Trulsamin skrev:Om man sen tröttnar på att sy fast knappar kan man köpa en billig för metallknappar på bibbistextil eller om man vill ha plastknappar kan man köpa billigt på ebay eller assuntastore
Jepp, så gjorde jag, köpte från bibbi! :D
Användarens profilbild
Av Trulsamin
#8642314
fjällrävsmamma skrev:
Shuna76 skrev:Det går alldeles utmärkt att sy ytskikt-zorb-PUl :tumup: Jag blöder mycket & för mig räcker ett lager zorb. ytskiktet är ju lite sugande också om man använder naturmaterial.

Till postpartum-bindor, om jag nu kommer så långt, tror jag att jag behöver två lager zorb eller ett lager bambufleece + ett lager zorb.
Jenny med Emiliten skrev:Fjällrävsmamma: Zorben smulas inte sönder, den blir snarare ojämn och sned om man tvättar den utan att den är isydd.
aaaah, tack ni! :tumup:
@helene
jag har två lager bambufleece eller två lager mikrofiber, och det känns lagom, fast binderna i sig är lite små, tror jag

ang knappar, så kanske det går att sy i kardborreband med :hmm:
Jag har använt kardborre en gång, det funkar men jag gillar det inte lika mkt som knappar... Det går att fixa till så att det inte skaver men man får vara noga lixom så det inte blir massa skavande kanter och krus som gör dem obehagliga att använda...
Användarens profilbild
Av Cisco
#8702194
Blödningarna är tillbaka och jag har återupptäckt hur otäckt det är med plast i trosorna! Hua.. Jag vill sy tygbindor! Förlåt, men jag orkar inte läsa hela tråden och hitta vart ni köper era tyger.. :roll: Jag har hittat till babyheaven, men de har ju 3 olika sorters PUL...? Vad kan man annars ha? Hemma finns flanell, frotte, vävda tyger... Kan man använda nåt av det..? (Fast köper ju gärna lite nytt när jag ser hur roliga mönster och färger det finns!) Länka gärna till webshopar ni handlar från!

Vill ni hjälpa till med all er kunskap? :urule:
Användarens profilbild
Av tuviluvis
#8702312
Cisco skrev:Blödningarna är tillbaka och jag har återupptäckt hur otäckt det är med plast i trosorna! Hua.. Jag vill sy tygbindor! Förlåt, men jag orkar inte läsa hela tråden och hitta vart ni köper era tyger.. :roll: Jag har hittat till babyheaven, men de har ju 3 olika sorters PUL...? Vad kan man annars ha? Hemma finns flanell, frotte, vävda tyger... Kan man använda nåt av det..? (Fast köper ju gärna lite nytt när jag ser hur roliga mönster och färger det finns!) Länka gärna till webshopar ni handlar från!

Vill ni hjälpa till med all er kunskap? :urule:
http://shuna76.blogspot.com/ eller hennes andra sida wanoo.se (verkar inte fungera nu? :hmm: ) finns fullt med pul tyg. Myllymuksut.com har också fullt med fint pul tyg :tumup:
Av Mal
#8732152
Jag har en fråga gällande plasttryckknappar - hur stora (eller små) knappar använder ni? Är hattar på 10,7 mm för stora och klumpiga?
Av mly
#8732174
Mal skrev:Jag har en fråga gällande plasttryckknappar - hur stora (eller små) knappar använder ni? Är hattar på 10,7 mm för stora och klumpiga?
Jag tror det är 10,7 jag använder, det fungerar bra...
Användarens profilbild
Av Trulsamin
#8732828
emmy_ackevik skrev:
Mal skrev:Jag har en fråga gällande plasttryckknappar - hur stora (eller små) knappar använder ni? Är hattar på 10,7 mm för stora och klumpiga?
Jag tror det är 10,7 jag använder, det fungerar bra...
Just på bindor och trosskydd tycker jag inte att det spelar så stor roll, däremot tycker jag att storlek 20 är för stora för barnkläder och storlek 16 är för små för tygblöjor (Tror att det är det som storlekarna heter)
Av mly
#8732903
Trulsamin skrev:
emmy_ackevik skrev:
Mal skrev:Jag har en fråga gällande plasttryckknappar - hur stora (eller små) knappar använder ni? Är hattar på 10,7 mm för stora och klumpiga?
Jag tror det är 10,7 jag använder, det fungerar bra...
Just på bindor och trosskydd tycker jag inte att det spelar så stor roll, däremot tycker jag att storlek 20 är för stora för barnkläder och storlek 16 är för små för tygblöjor (Tror att det är det som storlekarna heter)
Jag använder de stora på barnkläder också, har testat de små men har problem med att pinnen blir för kort när man ska igenom kantbanden.
Av Mal
#8733257
Trulsamin skrev:
emmy_ackevik skrev:
Mal skrev:Jag har en fråga gällande plasttryckknappar - hur stora (eller små) knappar använder ni? Är hattar på 10,7 mm för stora och klumpiga?
Jag tror det är 10,7 jag använder, det fungerar bra...
Just på bindor och trosskydd tycker jag inte att det spelar så stor roll, däremot tycker jag att storlek 20 är för stora för barnkläder och storlek 16 är för små för tygblöjor (Tror att det är det som storlekarna heter)

Då kanske det är dags att beställa hem lite knappar. :) Fast jag funderar på att provsy några bindor och sätta dit metallknappar, för det har jag redan hemma.

Svaret finns säkert här i tråden, men jag frågar ändå - finns det någon anledning till att inte använda metallknappar?
Användarens profilbild
Av ellla
#8733273
Mal skrev:
Trulsamin skrev:
emmy_ackevik skrev:
Mal skrev:Jag har en fråga gällande plasttryckknappar - hur stora (eller små) knappar använder ni? Är hattar på 10,7 mm för stora och klumpiga?
Jag tror det är 10,7 jag använder, det fungerar bra...
Just på bindor och trosskydd tycker jag inte att det spelar så stor roll, däremot tycker jag att storlek 20 är för stora för barnkläder och storlek 16 är för små för tygblöjor (Tror att det är det som storlekarna heter)

Då kanske det är dags att beställa hem lite knappar. :) Fast jag funderar på att provsy några bindor och sätta dit metallknappar, för det har jag redan hemma.

Svaret finns säkert här i tråden, men jag frågar ändå - finns det någon anledning till att inte använda metallknappar?
rostrisken :)
Av Mal
#8733278
Ah, ok. Tänkte inte på det...
Användarens profilbild
Av ellla
#8733286
Mal skrev:Ah, ok. Tänkte inte på det...
men, det är ju inget farligt, och det lär ju inte hända direkt, men efter ett tag så kanske de blir lite missfärgade.
Jag skulle använda det ändå om jag hade de hemma :)
  • 1
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 54

Hej alla! Jag ville bara lägga till att jag o[…]

Tack så mycket för detta inlägg oc[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?