Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lydia
#1009619
annelie skrev:
äpplebus skrev:Tack snälla florin för tipset. Har oxå sytt mig ett litet gäng fodral, hur kul som helst. Kanske ett näsduksfodral byte? :D Billigt att skicka och kul att få.
:iagree: ocj ja, det gör vi ;-)
jag vill ha ett eget, som jag själv inte har gjort :D
Jag är också med på det :)
Användarens profilbild
Av trollmamma
#1009761
zmurfan skrev:
trollmamma skrev:Detta är inget nånn kommer lägga upp på hemma gjort . se jag hade klart kunnat tänka mig att köpa !!!!
Det var en idé. Jag vet att jag har massa tyg så nog skulle jag kunna fixa några att lägga dit. Få se om jag har tid de närmaste dagarna. Annars lär det bli efter jul.
ja för tid att sätta sig att sy är det dåligt med men jag blir super sugen !!!

måste köpa nytt blad till min kniv ....vi får se !!
Användarens profilbild
Av florin
#1009812
Dessa fodral blev ju helt galet populära :lol:

Jätte skoj att så många varit så snabba att sy egna!

Gladalaxen´s fodral är mina favoriter hittills. Väldigt personligt och otroligt kreativt :tumsup:
Användarens profilbild
Av Lindiwe
#1010038
Jag har också sytt två par. Ett av fodralen blev lite för kort och brett, men det fungerar ändå ganska ok. Det är i ett sidentyg från Centralasien som jag älskar så nu blir jag glad varje gång jag ska ta upp en näsduk för att snyta mig! Tack för att du delade med dig av idén. :D
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
#1010078
florin skrev:Gladalaxen´s fodral är mina favoriter hittills. Väldigt personligt och otroligt kreativt :tumsup:
Dom är verkligen jättefina och personliga!

Mina har jag inte lagt ner ens hälften med möda i men det blir lite julklappar iallafall :-D

Bild

Har sytt i ett stuvtyg från IKEA och varvat med mönstrat, svart och vitt tyg som foder :-)
Användarens profilbild
Av aspen
#1010145
Skogskajsa skrev:
florin skrev:Gladalaxen´s fodral är mina favoriter hittills. Väldigt personligt och otroligt kreativt :tumsup:
Dom är verkligen jättefina och personliga!

Mina har jag inte lagt ner ens hälften med möda i men det blir lite julklappar iallafall :-D

Bild

Har sytt i ett stuvtyg från IKEA och varvat med mönstrat, svart och vitt tyg som foder :-)
åh, vad snyggt det var med svart foder på ljus utsida :heart:
Användarens profilbild
Av trollmamma
#1010168
Skogskajsa skrev:
florin skrev:Gladalaxen´s fodral är mina favoriter hittills. Väldigt personligt och otroligt kreativt :tumsup:
Dom är verkligen jättefina och personliga!

Mina har jag inte lagt ner ens hälften med möda i men det blir lite julklappar iallafall :-D

Bild

Har sytt i ett stuvtyg från IKEA och varvat med mönstrat, svart och vitt tyg som foder :-)
Så snygga dom blir !!! jag hinner inte ... men jag blir sugen att dra fram symaskinen !!!!
Användarens profilbild
Av Fryle
#1010444
florin skrev: Gladalaxen´s fodral är mina favoriter hittills. Väldigt personligt och otroligt kreativt :tumsup:
Ja, de är ju jättefina, nästan lite överkurs.
Användarens profilbild
Av aspen
#1010451
Fryle skrev:
florin skrev: Gladalaxen´s fodral är mina favoriter hittills. Väldigt personligt och otroligt kreativt :tumsup:
Ja, de är ju jättefina, nästan lite överkurs.
ja, de är jättefina, men att brodera går över mina kunskaper. Det räckte att dopklänningen fick misslyckad text ;-)

jag tycker, angående bytet med fodralen att gladalaxen skickar till oss alla ;-) med våra initialer så jag vi skicka till henne :? fast det kanske blir många i hennes väska då;-) :lol:
Användarens profilbild
Av Asereht
#1010508
Nu har jag också sytt lite näsduksfodral. Det här var ju kul ju, och ett perfekt sätt att få användning för alla de där stuvbitarna som man har liggande i drivor. :D

Bild


Jag tycker att det varit jättekul att se allas fina alster. Det ger inspiration och idéer. Tack allihop och speciellt då Florin som gav oss idén! :rock:
Användarens profilbild
Av Fryle
#1010520
Asereht skrev:Nu har jag också sytt lite näsduksfodral. Det här var ju kul ju, och ett perfekt sätt att få användning för alla de där stuvbitarna som man har liggande i drivor. :D

Bild


Jag tycker att det varit jättekul att se allas fina alster. Det ger inspiration och idéer. Tack allihop och speciellt då Florin som gav oss idén! :rock:
Oj oj oj, vilka alster ni alla har presterat!
Fantastiska tyger, Asereht!
Användarens profilbild
Av aspen
#1010526
Fryle skrev:
Asereht skrev:Nu har jag också sytt lite näsduksfodral. Det här var ju kul ju, och ett perfekt sätt att få användning för alla de där stuvbitarna som man har liggande i drivor. :D

Bild


Jag tycker att det varit jättekul att se allas fina alster. Det ger inspiration och idéer. Tack allihop och speciellt då Florin som gav oss idén! :rock:
Oj oj oj, vilka alster ni alla har presterat!
Fantastiska tyger, Asereht!
Oja, håller bara med :-)
Användarens profilbild
Av Gladalaxen
#1010572
annelie skrev:
Fryle skrev:
florin skrev: Gladalaxen´s fodral är mina favoriter hittills. Väldigt personligt och otroligt kreativt :tumsup:
Ja, de är ju jättefina, nästan lite överkurs.
ja, de är jättefina, men att brodera går över mina kunskaper. Det räckte att dopklänningen fick misslyckad text ;-)

jag tycker, angående bytet med fodralen att gladalaxen skickar till oss alla ;-) med våra initialer så jag vi skicka till henne :? fast det kanske blir många i hennes väska då;-) :lol:
Tack vad kul att ni gillar dom! Det är inte så knepigt att brodera, gjorde alla fem fodralen på en kväll. Det enda som är lite klurigt är att centrera motivet, så att det hamnar där man vill. Jag scannade en korsstygns-repition till hågade :)

På bilderna hoppar dom över två "hål" med nålen. Jag hoppade bara över ett, men det beror ju på hur glest vävt tyget är och hur stora stygn man vill ha.
Och glöm inte: Ju mindre stygn man vill ha, desto färre brodertrådar tar man! Ska man sy pyttestygn, ta bara en tråd. Jag använde två men det blev nästan lite tjockt.

Bild

Bild

Jag tror att boken är så gammal att copyrightet gått ut faktiskt...
Användarens profilbild
Av verre
#1011645
jag har varit på IKEA idag och köpt massa tyg.

men jag unrdrar:

kan någon vänlig själ skänka mig TIIIIID!!!! jag behöver massor!!!


((tänk att det är så här stressigt nu, tänk då om några år ( A fyller ju år 23 och jul 24) jag hinner verkligen inte))
Användarens profilbild
Av Ester
#1011693
men hörrni...hur är det tänkt? ska man ta bort plasten på näsdukarna då?

anars blir det så svårt att få tag i dem

Och sen undrar jag...kan man få köpa ett par tio stycken? av nån som vill ge mig chansen att skänka till mina fina dagis-fröknar :wink:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 14

Hej alla! Jag ville bara lägga till att jag o[…]

Tack så mycket för detta inlägg oc[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?