Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
#9513635
Juliusdotter skrev:
Fryle skrev:Och tack för alla kommentarer om min bröstförstoringsväst! :D
Ledsen, men söker på Ravelry och bröstförstoring, men inget resultat :Hahaa: Men fin är den
Vilken kass sökfunktion :hmm: .

Kolla på Quill vest istället. Kanske står det bröstförstoring lite längre ner i texten bara? :wink:
Användarens profilbild
Av zink
#9513675
ellla skrev:Hej!
Det var länge sen jag var här!
Jag tänkte titta in och säga hej.
:hello:
Men heeeeej :hello:
Användarens profilbild
Av zink
#9513677
"Håll käften, jag räknar! En stickares bekännelser" @Galago
http://sjalbarn.se/forum/posting.php?mo ... &p=9513493
zink skrev:Bild

http://galago.se/bocker/hall-kaften-jag ... kannelser/

http://www.bokus.com/bok/9789170379123/ ... kannelser/

Håll käften, jag räknar! – En stickares bekännelser

”Det blir lite självhjälp, lite feminism, lite samhällsstrukturer och ganska mycket dåliga vitsar.”

Gulliga små tanter som stickar kliande barnkläder. Hipsters som klär in lyktstolpar och papperskorgar i ulliga färgglada sjok. En miljon halvfärdiga sneda halsdukar. Alla har vi någon bild av vem en Stickare är.

Håll käften, jag räknar! är en ärlig, sur och humoristisk samling stickbekännelser. Vilka är stickarens sju dödssynder? Hur mycket garn kan en köpa utan att skämmas? Måste en vara projektmonogam? Boken avhandlar varför du aldrig ska be någon sticka åt dig, vad det arga skåpet är, förspilld kvinnokraft, latmaskar och elitister och hur jävla meditativt det egentligen är att upptäcka att man inte kan räkna till tre.
Användarens profilbild
Av sus
#9513862
MuuM skrev:
sus skrev:En fråga till er proffs.
När jag stickar så tvinnar sig garnet mellan stickningen och garnnystanet. Jag måste aktivt snurra ut garnet igen för stt det inte ska bli stora tvinnade knutar på det. Är det här normalt? Har inte för mig att det brukade bli så när jag stickade förut, men nu blir det alltid så, i alla fall på de senaste tre, fyra grejerna jag stickat.
Kan bero på att du tagit garnet från "fel" ända. Minns inte vilket garn det var? Entrådigt? Prova att ta utifrån om du tagit inifrån nystanet.
Jag funderade på om det berodde på att jag tog garnet från "fel" håll. Men tycker att jag gör lite olika på olika nystan och det kan bli så här oavsett vilket håll jag börjar från. Finns det något knep för stt veta vad som är "rätt" håll?
Ja, det är entrådigt och jag började utifrån för jag kunde inte hitta någon går i mitten.
Hur gör jag nu? Eftersom garnet byter färg kan jag ju inte klippa av det och fortsätta med en tråd från mitten av nystanet. Kan jag nysta om garnet? Skulle det bli rätt då?
Användarens profilbild
Av Fryle
#9514088
Kaffemoster skrev:Jädrar vilken cool konstruktion, Fryle!

Du är så jämrans kreativ! :)
Tack!
Jag har i alla fall kul! :D
Användarens profilbild
Av MuuM
#9514089
Fryle skrev:Mitt senaste projekt, denna gången utan bröstförstoring :wink: :

Bild

Bild
Wow! Hur har du gjort? Supersnyggt!
Användarens profilbild
Av MuuM
#9514090
Fryle skrev:Det kan väl inte ha betydelse från vilken ände garnet tas för om det ska snurra sig? :hmm:
Jo, det kan ha det. Inte alltid men ibland... :roll:
Användarens profilbild
Av MuuM
#9514091
sus skrev:
MuuM skrev:
sus skrev:En fråga till er proffs.
När jag stickar så tvinnar sig garnet mellan stickningen och garnnystanet. Jag måste aktivt snurra ut garnet igen för stt det inte ska bli stora tvinnade knutar på det. Är det här normalt? Har inte för mig att det brukade bli så när jag stickade förut, men nu blir det alltid så, i alla fall på de senaste tre, fyra grejerna jag stickat.
Kan bero på att du tagit garnet från "fel" ända. Minns inte vilket garn det var? Entrådigt? Prova att ta utifrån om du tagit inifrån nystanet.
Jag funderade på om det berodde på att jag tog garnet från "fel" håll. Men tycker att jag gör lite olika på olika nystan och det kan bli så här oavsett vilket håll jag börjar från. Finns det något knep för stt veta vad som är "rätt" håll?
Ja, det är entrådigt och jag började utifrån för jag kunde inte hitta någon går i mitten.
Hur gör jag nu? Eftersom garnet byter färg kan jag ju inte klippa av det och fortsätta med en tråd från mitten av nystanet. Kan jag nysta om garnet? Skulle det bli rätt då?
Jag skulle faktiskt fortsätta och snurra upp det då och då. Beror naturligtvis på hur långt du kommit? Du kan ju repa upp och nysta om, men en del garner är så, helt enkelt. Oftast de entrådiga.
Användarens profilbild
Av Fryle
#9514113
Jag började med tre maskor nere i ena hörnet, sedan ökade jag med två maskor i mitten vartannat varv, lade till nya maskor för höger ärm, pausade maskorna för vänster ärm, stickade sidorna var för sig vid halsen, fortsatte till framsidan, stickade ihop högerärmen, minskade två maskor på mitten samtidigt som jag stickade ihop högersidan med bakstycket tills maskorna var slut, stickade vänsterärmen, plockade upp maskor i halsen och stickade en ringning. Klart, sömlöst och färdigt!
#9514120
Fryle skrev:Jag började med tre maskor nere i ena hörnet, sedan ökade jag med två maskor i mitten vartannat varv, lade till nya maskor för höger ärm, pausade maskorna för vänster ärm, stickade sidorna var för sig vid halsen, fortsatte till framsidan, stickade ihop högerärmen, minskade två maskor på mitten samtidigt som jag stickade ihop högersidan med bakstycket tills maskorna var slut, stickade vänsterärmen, plockade upp maskor i halsen och stickade en ringning. Klart, sömlöst och färdigt!
Kvickt och enkelt det där lät, kul att bara kunna sticka på och det blir så fint :tumup:
  • 1
  • 162
  • 163
  • 164
  • 165
  • 166
  • 198

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?