Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9507940
Jag har ju gett mig den på att jag ska lära mig sticka! Jag har hittills kommit fram till att rundstickor är da shit. Har upptäckt magic loop och är alldeles till mig! :hellu: (okej, fjantigt, men jag har alltid varit så avundsjuk på alla som kan sticka och nu har jag äntligen hittat något som underlättar inlärande för mig)
Jag har ett par metall i mindre storlek samt någon större i bambu och så har jag investerat i tre korta ändträstickor med 120 cm kabel från KnitPro. Men, i alla fall, jag behöver investera i tjockare stickor (och helst en kortare kabel också). Jag har både garn och idéer som kräver det. Borde jag byta till något annat märke innan jag är fast med KnitPro? Finns det bättre alternativ (tänker mest på kabelns mjukhet) som inte är väldigt mycket dyrare? Prisvärda set?
Av Ponyo
#9507955
Jag gillar verkligen zing. Även om man kan få riktiga måndagsexemplar där.
Näst är att köpa den i butik. Då ska du kolla skarven mellan sticka och kabel. Sen även mäta att tjockleken på Stickan stämmer med det son står.
Eller, min största favorit är Signatures. Men de är fasligt dyra.
#9507984
Jag tror bara jag kan hitta KnitPro i butik (om jag ska ha utbytbara spetsar), annars måste jag beställa över nätet. Ingen som har testat HiyaHiya Sharp? Jag hittade dem när jag googlade runt och tycker att de verkar lovande. Skarvarna ska tydligen vara bra.
Av Ponyo
#9507990
BaraSara skrev:Jag tror bara jag kan hitta KnitPro i butik (om jag ska ha utbytbara spetsar), annars måste jag beställa över nätet. Ingen som har testat HiyaHiya Sharp? Jag hittade dem när jag googlade runt och tycker att de verkar lovande. Skarvarna ska tydligen vara bra.
Jag gillade inte deras kablar. Hårda som sjutton.
Användarens profilbild
Av isbl
#9508207
BaraSara skrev:
Ponyo skrev: Jag gillade inte deras kablar. Hårda som sjutton.
Hårdare än KnitPro?
Jag använder knitpro och hiya hiya, stickar bara med magic loop och har inte tänkt på att hh skulle vara särskilt stela i kablarna. Föredrar hiya hiya nååågot mer då jag gillar metallstickor + att de finns i smalare stickor än knitpro. Men de känns som bra och prisvärda alternativ båda två!
#9508234
isbl skrev:
BaraSara skrev:
Ponyo skrev: Jag gillade inte deras kablar. Hårda som sjutton.
Hårdare än KnitPro?
Jag använder knitpro och hiya hiya, stickar bara med magic loop och har inte tänkt på att hh skulle vara särskilt stela i kablarna. Föredrar hiya hiya nååågot mer då jag gillar metallstickor + att de finns i smalare stickor än knitpro. Men de känns som bra och prisvärda alternativ båda två!
Jag har Järbos utbytbara, var rea på Panduro så testköpte. Är träspetsar på dem. Gillar dem rätt bra, men sladden är väl rätt halvhård, men mjukar om jag jämför med gamla fasta med metallspetsar jag köpt på loppis.
#9508258
isbl skrev: Jag använder knitpro och hiya hiya, stickar bara med magic loop och har inte tänkt på att hh skulle vara särskilt stela i kablarna. Föredrar hiya hiya nååågot mer då jag gillar metallstickor + att de finns i smalare stickor än knitpro. Men de känns som bra och prisvärda alternativ båda två!
Den där kulleden i fästet som ska göra så det inte vrider och snurrar sig då, har man någon glädje av den? För annars tror jag nog att jag gynnar min lokala garnaffär genom att fortsätta med Knitpro. Jag är inte missnöjd med dem, men oerfaren som jag är tänkte jag att det kanske finns bättre rundstickor i samma prisklass.
Användarens profilbild
Av isbl
#9508371
BaraSara skrev:
isbl skrev: Jag använder knitpro och hiya hiya, stickar bara med magic loop och har inte tänkt på att hh skulle vara särskilt stela i kablarna. Föredrar hiya hiya nååågot mer då jag gillar metallstickor + att de finns i smalare stickor än knitpro. Men de känns som bra och prisvärda alternativ båda två!
Den där kulleden i fästet som ska göra så det inte vrider och snurrar sig då, har man någon glädje av den? För annars tror jag nog att jag gynnar min lokala garnaffär genom att fortsätta med Knitpro. Jag är inte missnöjd med dem, men oerfaren som jag är tänkte jag att det kanske finns bättre rundstickor i samma prisklass.
Hm, inget jag tänkt på faktiskt. Är du nöjd med Knitpro tycker jag det låter fint att gynna din lokala garnaffär. Sånt är också viktigt :tumup:
#9508565
Så många projekt, så lite tid :dansar:

Jag har börjat bokföra inköp av garn respektive färdiga alster.
Vikt till att börja med, orkar inte räkna meter. Målet är att ligga minus på årsbasis :roll:

Hitintills 592 g ut, 350 g in så det ser lovande ut :lol:
  • 1
  • 159
  • 160
  • 161
  • 162
  • 163
  • 198

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?