Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9445557
Jag undrar lite grejer också 8)

Vilket är ditt favoritpyssel att göra själv?
Det jag mest gör är sticka (oftast blir det sjalar eller småplagg, drömmer fortfarande om att lyckas färdigställa en kofta till mig själv...)

Vad uppskattar du, men orkar/kan/vill du inte göra själv i pysselväg?
Sydda saker, tex väskor till projekt, men skulle också tex vilja ha en fin sommarhatt eller kjol.

Vad har du för fritidsintressen? eller Vad skulle du vilja göra om du hade en hel vecka för dig själv?
Drömmer om att komma igång och jogga regelbundet. Gillar att promenera i skogen och plocka blåbär eller svamp om det är säsong, även om det blir alldeles för sällan. Kolla tv-serier och handarbeta, typ.

Huvudbonader? Huvudets omkrets?
Gärna bredbrättad hatt, eller fina scarfsar/hårband. Hittar inget måttband, men gissar på 57 cm.
#9445565
Vilket är ditt favoritpyssel att göra själv?
Jag gör mest smycken. Syr lite.

Vad uppskattar du, men orkar/kan/vill du inte göra själv i pysselväg?
Jag kan inte sticka. Eller jo jag kan men jag har hållit på med samma sjal i tre år snart.
Jag skulle bli enormt glad över ett par fina stickade vantar. (Fast det stämmer ju inte så bra med sommartemat förstås :? )

Vad har du för fritidsintressen? eller Vad skulle du vilja göra om du hade en hel vecka för dig själv?
Jag dansar jazzdans och modern dans och tränar yoga och styrka och lite löpning. Jag tycker också om att läsa och att laga mat. Vintageshopping är nog också ett fritidsintresse.

Huvudbonader? Huvudets omkrets?
Ja, tack gärna :D tror att jag har strl. 56.
#9445568
Vilket är ditt favoritpyssel att göra själv?
Jag stickar mest, virkar en del och syr lite.

Vad uppskattar du, men orkar/kan/vill du inte göra själv i pysselväg?
Jag älskar allt handgjort! Drömmer om att väva mer på vävram eftersom jag gillar vävda saker.

Vad har du för fritidsintressen? eller Vad skulle du vilja göra om du hade en hel vecka för dig själv?
Vatten: spa, bastu, havsbad... Lyssna på ljudbok. Stavgång.

Huvudbonader? Huvudets omkrets?
Sommarhatt och vintermössa, däremellan det som passar säsongen! Ganska stort huvud, 58-59 nåt och gillar inte när det sitter trångt om huvudet.
#9445636
Vilket är ditt favoritpyssel att göra själv?
Jag stickar och virkar. Oftast rätt små saker för snabb tillfredsställelse. :lol: Har fortfarande inte lyckats sticka färdigt tröjan till mig själv. Den påbörjades 2007 ...

Vad uppskattar du, men orkar/kan/vill du inte göra själv i pysselväg?
Det blir alltid ett sånt projekt att ta fram symaskinen så jag får sällan övning på att sy och drar mig därför också för att sätta igång. Projektpåsar skulle jag bli väldigt glad för, fodral till den växande samlingen stickor eller fin påse/väska att ha notpärm, stämgaffel, penna och vattenflaska i till kören. Jag drömmer också om utrymme att kunna pyssla med trä och bygga saker.

Vad har du för fritidsintressen? eller Vad skulle du vilja göra om du hade en hel vecka för dig själv?
Körsång. Handarbete. Matlagning. Bakning. Tv-serier.
En vecka för mig själv: Om jag hade utrymme skulle jag klura ut hur man monterar och varpar mormors gamla vävstol. Sedan skulle jag väva en matta medan jag lyssnar på bra musik eller intressanta radioprogram. Detta varvat med slötid i soffan framför någon tv-serie som jag väljer själv (t.ex. Gilmore Girls, West Wing, Newsroom, Downton Abbey). Dessutom skulle jag ta mig för att lära mig spela ukulele.

Huvudbonader? Huvudets omkrets?
Jag har litet huvud och ansikte, senaste solhatten köpte jag på barnavdelningen, storlek 54/56. Detta i kombination med att jag trivs bäst i kort hår och har glasögon gör att jag har svårt att hitta bekväma huvudbonader som inte ser helt galna ut på mig. Skulle gärna använda sjal/hilka/hårband, men jag kommer mig inte för att experimentera med vad för slags tyg som skulle passa och hur jag ska bära mig åt för att det ska sitta ordentligt utan att trycka mot glasögonskalmar och göra ont.
#9445711
Vilket är ditt favoritpyssel att göra själv?
Sticka och virka.

Vad uppskattar du, men orkar/kan/vill du inte göra själv i pysselväg?
vävda saker, min symaskin har gått sönder så sydda saker saknar jag verkligen att kunna göra.

Vad har du för fritidsintressen? eller Vad skulle du vilja göra om du hade en hel vecka för dig själv?
Vi skaffade valp i maj så han är ett stort intresse, campa med husvagnen, umgås med vänner och familj.
En vecka för mig själv? Beror lite på var jag befinner mig... men är jag här hemma hade det bog blivit mycket stickning, virkning, tv, träning

Huvudbonader? Huvudets omkrets?
Använder mössa höst, vinter, vår. 54 cm

Något jag aldrig skulle ta på mig?
Superkort kjol/ shorts, halterneck
Basen i min garderob består av klänningar och tights och massor av sjalar.
#9445734
Vilket är ditt favoritpyssel att göra själv?
Sticka snabba små saker och sy mjuka barnplagg.

Vad uppskattar du, men orkar/kan/vill du inte göra själv i pysselväg?
Dekorativa stickade/virkade/broderade/knypplade/sydda/målade mönster är jag dålig på men uppskattar väldigt.

Vad har du för fritidsintressen? eller Vad skulle du vilja göra om du hade en hel vecka för dig själv?
Rida en långritt med övernattningar och umgås med hästar hel dygnet skkulle jag gärna göra, det var länge sedan. Annars gillar jag att odl lite i min trädgård, läsa, promenera och lägga spår till hunden och att hålla på med småpyssel tillsammans med barn och vänner.

Huvudbonader? Huvudets omkrets
Solskyddande huvudbonad blir oftast keps. En solhatt skulle vara fint. Jag äger även en slokhatt (sådan som spelmän har) men den används sällan. Storlek 59.
#9447044
Glömde svara på frågorna, och har varit utan internet en vecka, men nu så! :tumup:

Vilket är ditt favoritpyssel att göra själv?
Egentligen är det nog syning och odling, men just i sommar har jag fastnat för virkning (amigurumis och babymössor).

Vad uppskattar du, men orkar/kan/vill du inte göra själv i pysselväg?
Vävda saker, och snidade saker, nålbundet, mönsterstickat, broderat, keramik - men allt hemgjort uppskattas här oavsett teknik! :loving:

Vad har du för fritidsintressen? eller Vad skulle du vilja göra om du hade en hel vecka för dig själv?
Om jag hade en vecka själv, då skulle jag läsa böcker, andas, fika, promenera, skriva brev, baka fruktkaka, hantverka, odla, se en film och kanske åka på en utflykt till havet. Typ sånt där jag vill göra men typ nästan aldrig hinner.

Annars är några av mina intressen läsning, pyssel, pelargoner, fotografering, bakning, gå i skogen mm.

Huvudbonader? Huvudets omkrets?
Använder gärna både mössa och solhatt, gillar inte när det sitter för tight samtidigt som en solhatt inte får flyga av för att den sitter för löst. Har inget måttband just nu men tror att huvudmåttet är 54 om jag minns rätt.

Något jag aldrig skulle ta på mig?
Tja, kanske minikjol utan typ tights under, tröja där brösten nästan hoppar ut, string :kort: (grannypants 4-ever!) , alltför småmönstrat (typ pepitarutigt), leopardmönstrat, aprikosfärgat, tröja med usa-flaggan på. Väldigt högklackade skor.

Favoritfärger: Tror jag skrev det i listan i början, men annars gillar jag lila i alla nyanser (även om de lutar mer mot plommon), fuschia, grönt och lite svart till. Finns även mörkblått och petrol i min garderob. Gult är också fint till sommaren.

Har jag glömt nån fråga nu? :hmm:
#9447045
Maddemoa skrev:Jag har en ide, får se om jag kan lyckas genomföra den...
Det är samma här! :tumup:
#9447643
Maddemoa skrev:Jag har grejat nästan hela dagen. Funderar just nu på om det ser ut som något min 5 åring gjort eller om det skulle kunna gå att skicka. Får se i morgon när det torkat.

Har lärt mig massa nytt idag i alla fall använt både spikpistol och bordscirkelsåg.
Det låter spännande :tumup:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?