Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
104
46%
2
66
29%
3
40
18%
4
9
4%
5
6
3%
Användarens profilbild
Av Sami
#689120
hihi så jag ger mig inte in på vad jag tycker... utan säger bara att den inte är värd sina pengar... :x

Ta en gardin ett lakan eller vad som helst och knyt på dig och barnet... det är alla gånger bättre än....
Användarens profilbild
Av Sandrines
#736285
Jag gav den faktiskt en femma, kanske lite för att jag tycker det gnälls oförtjänst mycket på den. Vi har en active och jämfört med sjalarna tycker jag inte alls den var dyr. Vi har burit i den från så fort man fick (2-3 veckor?) och bär fortfarande i den, 4 månader idag. Den går snabbt att sätta på jämfört med de bekvämare sjalarna jag använder och den är mycket bekvämare än den snabba ringsjalen. Den är helt perfekt när vi storhandlar tillexempel. Dottern har trivts i den från första början, till skillnad från sjal som vi fått vänja in henne på. Hon vill kunna sprattla med benen och vifta med armarna hela tiden och hatade i början att sitta instängd i sjal.

Varken jag eller min man (som numera är den som mest använder den) tycker att det ännu börjar kännas tungt och då har iaf jag problemrygg sedan långt tidigare. Vi lär använda den ett bra tag till.

Som flera andra skrivit är den dessutom bra inkörsport till bärandet i allmänhet, och det är ju bra. Tänk om fler bar i babybjörn istället för trängdes med sina barnvagnar överallt.

Att jag nästan bara bär i sjal numera är mest en modefråga. Jag tycker björnen känns lite väl mycket skogspromenad vilket inte är min stil i övrigt. Så hade jag röstat lite mer korrekt borde jag gett den en fyra. särskilt snygg är den nämligen inte. Nu när hon dessutom är lite större kan jag ju dessutom knyta upp henne i friare positioner i sjal, så hon kan sprattla som hon vill.
Användarens profilbild
Av zero.sara
#785845
5 min klarar min rygg, så det blir en !:a
Användarens profilbild
Av Beckah82
#785974
2:a

+
Rätt snygg
lätt att ta av och på
Lätt att ta i och ur bebis

-
Oergonomisk
Tung
DYR
Kan användas bara ett kort tag
Användarens profilbild
Av Silverälva
#817491
Gav Björnen en etta. Den var det enda jag använda från start då jag helt enkelt inte hade kunskap om något annat. MEN från början ville inte dotra mi sitta i den alls och när hon väl gick med på att sitta i den (runt 3-4 mån) så blev det knappt något buret ändå för att jag fick sååååååååååååååå ont i axlar och nacke! Och tur var det väl att man inte bar mer i den med det man vet nu om vad som är bäst för barnets ergonomi.
Användarens profilbild
Av äpplebus
#883826
Funkade för mig i början. Gav den betyg 3, för så länge man inte vet om nåt annat duger den åtminstone i början när barnet inte väger så mycket.
Hade jag provat sjal tidigare hade det inte funnits någon Baby björn sele i min ägo idag. Sjalen gav mersmak :vågen: :vågen: :vågen:
#1024303
Vi visste inte att det fanns andra alternativ så vi har haft den sen lillen va några veckor. :roll:
Orginalet är katastrof så det får inte ens än 1 av mig eller sambon. active är mycket skönare men gör ont efter några timmar, sen är jag för smal för bb selen då den glappar trots att jag drar åt den allt som det bara går. Är inne på att skaffa en ergo Ng nu, men har inte fått tag i nån än. Tycker dock att BB selen Active är skönare att bära när bebisen är framåt. Brukar ha honom så när vi är hemma då han tycker om det. han somnar nästan alltid i den så helt missnöjd kan han inte va. Trots svankstödet så får både jag och min sambo ont i ryggen, jag får mest problem med skuldrorna då jag redan har ryggskada samt whiplash sen många år tllbaka är den inte att rekommendera får nån med samma skador. Det är så olika vad folk tycker,min vän älskar active selen och ångrar att hon ens köpt en vagn. Vet inte hur länge man kan använda den, vår bebis väger snart 9 kg (5 månader) och är närmare 74 cm lång.
Användarens profilbild
Av emelie
#1024321
Den funkar. En stund.
Viktor blev för tjock vid 4mån så jag fick inte igen den. :shock:
Sen smalnade han av o då gick det bra igen.
Men det var mysigare att bära naturellt.

En 2:a.
Vi hade originalselen.
Av Smultronbarn
#1050325
Jag ger den en 3:a. Den funkade egentligen bra för oss, mycket bättre än bära-barn-sjalen som vi alternerade med.

Vi hade activemodellen, och det funkade rätt bra, även om det blev tungt efter ett tag. Det verkar typ som om det inte finns några andra alternativ när man är förstagångsförälder och är och tittari bebisaffären, men det gör det ju faktiskt.

Men - när bäbisen blir för lång så dinglar fötterna så väldigt - och om pappan bär får han tyvärr alltför många sparkar på det allra heligaste för att det ska vara bekvämt. :?

Jag har också sett barn som har pyttesmå barn i selarna, och då verkar de inte ha tillräckligt med huvudstöd tycker jag.

Sen vet jag inte om det är sant, men den ska tydligen inte vara jätebra för barnets rygg pga sittställningen, utan grodställningen ska tydligen vara bättre. Men detta är inget jag vet med säkerhet som sagt.

Tycker dock att man gott kan ha en BB-sele som komplement. Finns många ute på begagnatmarknaden, men jag skulle skulle nog satsa på en nyare modell om jag skulle köpa en nu. :D
Lycka till!
Användarens profilbild
Av Hs Bobbo
#1112537
En 1a! Får jätteont i ryggen av den och har ändå en Active. Felet för mig är att den inte avlastar något, utan man har all vikt på axlarna. Felet för bebis är att han hänger i den helt i grenen, inte alls ergonomiskt.
Användarens profilbild
Av busflickan
#1550141
1a. Det var visserligen många år sen jag bar med en (90talet med pyttis lillebror) men jag fick såååå ont av den att jag föredrog att bära på fri hand på den tiden då jag aldrig hört talas om sjalar. Jag bar sen lillebror på fri hand hyffsat regelbundet tills han började skolan utan problem, men nu med dottern så älskar jag sjalar och selar, så mycket lättare!
Användarens profilbild
Av Potatisblomma
#1739117
Jag ger betyget 3 :)
Jag har burit tre barn i BB... mest därför att jag aldrig hittade något annat alternativ (eller rättare sagt inte orkat engagera mig särskilt i bärdon, tidigare :oops: ).

Stort plus för att det går snabbt och lätt att ta i och ur barn.
Stort minus för att den avlastar uselt.
Av foxmother
#7657941
Tvåa, bra på tåget för den är lätt att få av och på sittande. Funkade också när han ville bli buren inne men inte ville sitta fast så mycket som i sjalen. Men obekväm för mig. Inget att bära länge i.
Användarens profilbild
Av Lindajv
#7663751
Jag har en Orginal och jag kunde knappt knäppa den runt mitt mycket knubbiga barn. Då var han kanske någon månad. Väl knäppt började det ganska omgående att värka i axlarna. Det var då som jag blev tipsad om trikåsjal och sjalbarn, så på det sättet var den ju bra. Dock fick den ändå en etta av mig.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?