Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
104
46%
2
66
29%
3
40
18%
4
9
4%
5
6
3%
Användarens profilbild
Av April
#4988
Vad tycker du om denna? Motivera gärna ditt svar,
så att vi andra vet om den är värd att köpas :-D

Kram
Senast redigerad av April den tor dec 29, 2005 19:07, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av marlene
#5000
:? Dyr sele som man inte kan använda speciellt länge, vi kunde använda den till Wille var 5 månader då var han för tjock. Gick bara att bära i max en timme sen hade jag jätte ont i axlarna.
Användarens profilbild
Av Alven
#5013
Dyr och obekväm sele som klarar sig från en etta genom att maken gilalr den. Jag ville sälja den men han vägrar, om vi får en baby till (och det får vi ju hoppas) måste ju även han som sjalvägrare kunna bära den lill*...
Användarens profilbild
Av nilla
#5021
Jag gick första månaden och höll Edvins ben i "sjalposition" för att han skulle vara nöjd...
Han växte ur den jättefort, 4 mån tror jag. Eftersom hans ben hängde ner hände det ibland att om jag gick i lite uppförsbacke tog hans fötter i mina ben och han började trampa och vakna.
Jämfört med sjal är den väldigt obekväm, men det var lätt att lägga ner ett sovande barn utan att han vaknade, (det var bara att knäppa loss ryggmadrassen) För man var ju tyvärr tvungen att lägga ner honom eftersom den är så fruktansvärt obekväm!
Användarens profilbild
Av tinaw
#5023
Jag får ont i ryggen av denna inom 5 minuter. Att sätta på en enkel bärpåse eller kortsjal över bara en axel (=snedlast) är en fröjd i jämförelse!
Användarens profilbild
Av Anna
#5025
Klart sämsta betyg! Hade en orginal och använde den trots allt en del då hugo var riktigt liten och jag inte kännde till sjal. Sen när jag vid knappt tre månader började bära i kort knytsjal så var det såå mycket bättre. Vet för övrigt ingen som testat både babybjörn och sjal som gillar babybjörn något vidare. Jag fick ont lite överallt ganska snabbt och hugo blev för lång jättetidigt och benen hängde liksom ivägen. Tydligt exempel på vad massa reklam och ett inarbetat varumärke kan göra för en vara.
Användarens profilbild
Av Helena
#5045
BETYG 1
Jag har inte provat den nya modellen, men jag använde en äldre modell till Marek, tyvärr kände jag inte till något annat. Babybjörnen var räddningen eftersom det inte gick att lägga ifrån sig Marek. Men det gick ju inte att göra mycket annat än gå omkring med den, inte kunde man diska eller laga mat, knappt böja sig framåt. Jag fick ont i ryggen av den.
Att bära framåtvänt i en babybjörnsele tycker jag blir ännu tyngre, då kommer tyngpunkten väldigt långt från bäraren.
En nackdel med babybjörnen är att barnet inte kan suga på sina händer i den ifall det är litet, de sticker ju i två hål.
Vi tvättade babybjörnselen rätt mycket och tyget blev till slut rätt fult och blekt, något sådant skulle ju inte kunna hända med en vävd sjal av god kvalitet.
Senast redigerad av Helena den ons jan 19, 2005 08:18, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av johanna
#5061
Vi har den nya varianten som heter Active (töntigt namn, låter som att man ska ut och jogga eller nåt).

Den köptes efter många och långa funderingar - den är ju dyr som tusan. Jag bar Malte i den i två månader och tyckte den var helt OK, men sen köpte jag en långsjal och märkte skillnaden :D Även om BBn avlastar rätt bra går den ju inte att jämföra med sjal! Maken gillade den skarpt, dock. Han bar i den tills Malte inte fick plats längre (5 månader kanske?) och har nu en Ergo...
Användarens profilbild
Av Maria & Hugo
#5063
Jag måste nog gå emot strömmen här och säga att jag faktiskt gillar vår BabyBjörn-active. Jag kan hålla med om att nu när Hugo blivit lite tyngre så påfrestar den ryggen (och det är därför som jag sökt mig till denna sidan :wink: ) MEN jag tycker att den är en bra introduktion till bärandet av barn. Personligen hade jag som nybörjare och nybliven mamma aldrig vågat "krångla ner" Hugo i en "krånglig sjal" med vinteroverall och allt. Det är först nu när hans huvud är stabilt som jag känner mig redo.

BabyBjörn-selen var verkligen vår räddning på kvällarna när Hugo hade så ont i magen. OCH fär det är jag BabyBjörn evigt tacksam!! :wink:

Jag tror faktiskt att BabyBjörn-selen är den bästa reklamen för sjalbärande. Den introducerar oss till hur mysigt det är att bära barnet så nära och när den blir för tung så söker många andra alternativ; tex sjalarna. Dessutom har den gjort det accepterat för killar som Hugos pappa som aldrig skulle ta på sig en sjal att bära barnet nära hjärtat.
Användarens profilbild
Av April
#5067
När Saga var liten så vägde hon inte så mycket och BabyBjörnen fungerade faktiskt bra fram tills det att hon var ca. 4 månader. Nu i efterhand hade jag aldrig "önskat" mig denna sele, då den är onödigt dyr för en så liten tid - samt att barnet faktiskt inte sitter bra i den (men det visste jag inte då).

Både jag, Saga och sambon trivdes med BB-selen, den tiden den användes - men jag skulle ALDRIG rekomendera den nu. Det finns så mycket bättre alternativ (som t.ex. en lång och härlig trikåsjal) och jag tycker att det är synd att det säljs så många bara pga. bra reklam.

Jag ger BabyBjörnen betyg 3 - men hoppas verkligen inte att ni köper en sådan :-D Har ni funderingar på det, så läs lite här på sidan... du kan göra ett bättre val än så!

Kram
Användarens profilbild
Av Fiffi75
#5069
Vi hade en lånad BabyBjörnsele när Fanny var nyfödd och det var superbra. Verkligen en räddning för hon ville bli mycket buren och för att vila armarna var den toppen. Vagnen var inget alternativ. Men Fanny växte snabbt och vid ca 6 kg/2 månader började det bli riktigt jobbigt för mig och halvjobbigt för Fannys Pappa. Så jag är glad att vi inte hade köpt en ny.

Tror som Maria och Hugo att den är en bra inkörsport till att bära sitt barn. Alla här verkark ju ha börjat där eller med annan sele.

Mitt råd är att låna en och prova. men prova även sjal för BB-selen kändes som ett straff när jag upptäckt sjal. Men vet man inget annat så är det toppenbra.
Av Dinturiel
#5078
Ger den en 1 inte mer. Anvænder den just nu bara før att jag inte har nått annat val. Væntar på att en sjal ska dimpa ner i postlådan.

Den avlastar inte alls, får ont i rygg, axlar och nacke. Tycker det ær helt felkonstruerad. Som tur ær har vi lånat den vi har, skulle aldrig lægga ut pengar på den.
Antar att min man fortfarande kan tænka sig att bæra i den, men det ær ju han det. Ær så lessen øver att jag inte upptæckte fenomenet bærsjal nær Phoenix var ny. Han skulle bæras på, och sov bara om man var ute och skuvade barnvagn. Så man hade aldrig riktigt tid før att gøra nått hemma...
Av Petra
#5082
Jag ger den en tvåa. För det lilla snabba bärandet funkar den. Men nu börjar ringsjalen ta mer av det.
Användarens profilbild
Av Suskiv
#5092
Jag gav den en etta, men om det hade varit sambon som röstat så hade han gett en trea. Jag kan inte bära med selet. Efter max en timme får jag ont i ryggen. Sambon gillar den eftersom den är så lätt att sätt på sig.
Vi kan fövrigt inte ha torkel i selet på rätt sätt. Han vill inte ha sina armar hängandes neråt utan vill ha dem framför bröstet.
Torkel gillar dock att hänga framåt i selet. Egentligen är han för liten för det, men ibland vill han titta framåt när han är vaken och bärs hemma.
Användarens profilbild
Av AnKa
#5156
köp inte iallafall inte orginalmodellen som jag har. Jag får ont i axlarna efter 15 min. Har kvar lite foglossningsbesvär sedan graviditeten och jag får jätteont om jag bär med BabyBjörnselen någon längre stund. Med långsjal kan jag däremot utan problem bära hela dan.

Använde de jättemycket till mitt första barn då jag inte visste att det fanns något annat så därför ger jag inte lägsta betyg.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?