Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
104
46%
2
66
29%
3
40
18%
4
9
4%
5
6
3%
Av Gummi
#145568
Jag satte en 3:a på den.

Jag har en BB Active.

Min son blev hysterisk den första månaden när jag skulle bära honom i den, han avskydde den.

Sen blev han tyngre och då började han gilla den så jag hade riktig nytta av den i 3 mån, sen blev han för tung och jag får nu ont av att bära honom i den längre stunder.

+ Snygg, bra till små bebisar, lätt att ta på och få i barnet, lätt att ta ut barnet, sambon tycker om den.

- Dyr, går ej att använda mer än några få månader, belastar axlarna när barnet blir tyngre, tar ganska mycket plats när man tar med den i t.ex. barnvagnen, går ej att bära på ryggen.
Användarens profilbild
Av Picea
#179134
Jag måste också erkänna att jag tycker den funkar jättebra de första månaderna. Om man har den på översta läget och barnets ben är väldigt korta tycker jag inte benen dinglar, utan barnet sitter ganska mycket i sittställning. Den är enkel att sätta på och man kan ha bärdelen under jackan när man inte bär, t ex i bilen, och enkelt knäppa på resten + barnet när det är dags att bära. Är barnet litet och lätt kan man bära rätt länge också, även om det till skillnad från sjalen känns att man bär på något.

Men oj!! Vilket pris för en grej som funkar bra i endast några månader! Men jag är ändå glad att vi har den för min otekniske makes skull.
Användarens profilbild
Av Smurf
#199524
Instämmer att bärselen är dålig pga den är tidsbegränsad samt den avlastar ingenting. Jag får snabbt ont i axlarna, nacken å ryggen med selen :-( Därför har jag nu köpt en sjal :D
Av mie
#229647
Jag gav den en etta. Jag får ont mellan skuldrorna bara av att TÄNKA på den...

Jag hade en till min pojk som föddes 1994. Honom bar jag hela första året i den men då vägde han bara 6,8 kilo på sin ettårsdag så det funkade ju rätt bra.

Till Valter användes den kanske 3 ggr men han vägde ju 4.6 redan vid födseln så där var det en rejäl skillnad. Men nää.. bärkomforten är usel och barnet sitter rätt illa, ffa småpojkar ju!

/mie
Av Aelia
#229814
karra1 skrev:(och so oergonomiskt har de inte suttit i den - alla tre har suttit i grodposition)
Hur? Har du bild, för att inte en babybjörn själva kunde visa ett bild där barn sitter ergonomiskt i den :roll: Som jag ser det så hänger barnet i den inte sitter
Av mamma2001
#282917
säger 3-kanske 4

i början var den SUPER
men man FÅR ont i axlarna då de kommer upp ett par kgn.
Av malinka
#349758
Jag hade en begagnad babybjörn sele till sonen för 8 år sedan. Kom inte alls överens med den. Krånglig att ta på och jag fick ont i ryggen på nolltid. Vill absolut inte använda den igen så jag ger den en 1:a

Till det här barnet ska jag köpa en ergo och en ringsjal.
Användarens profilbild
Av Wickz
#512106
gav den en 3a.. varför? den är extremt obekväm och ajg fort nont snabbt. då väger tösen 3,8 kg...
men å andra sidan sover hon som en stock i den och verkar vekrligen gilla att vara där i...
när ajg inte har tid så blir det bb selen till affär eller dylikt eftersom den är mycket smidigare och som sagt så gilalr tösen den (eller om hon är upprörd).

har inte använt sjal vidare mycket ännu, emn det lilla ajg användt har bara fungerat om honv arit nöjd innan...
Användarens profilbild
Av cutypie
#512265
Jag gav den en trea.
Vi har en BB aktive.
Jag tyckte att det blev snabbt obekvämt at bära dottern i den,
och så dinglande hennes ben rakt ner och nötte mina lår hela tiden när jag gick.

Maken bar vår dotter betydligt längre nämligen tills hon inte passade i den längre och tyckte inte det var särskilt obekvämt.
Ett plus enl honom var att det var så enkelt att sätta i barnet.

För en början var BB en bra sak för oss för att komma igång med bärandet, men nu tycker vi mera om våra sjalar, BH mai-tain och Ergon.
Maken kan ff tycker att det är för komplicerat att lära sig knyta en sjal-men han försöker iaf!!!
Användarens profilbild
Av smurfis
#512696
En 1a ger jag den! Dyr och dålig. Simon fick riktig panik varje gång jag provade sätta honom där. :cry: Han sprattlade desperat för att komma loss. Efter fem minuter fick jag ont överallt, så det var ju ingen av oss som trivdes.. :roll:
Användarens profilbild
Av MS Frog
#512774
Jag gav en 3a. Använde den mycket i början innan jag fick till det ordentligt med sjalen men sen hade den ingen chans...
Användarens profilbild
Av Monique29
#603105
hehe 1:a
Användarens profilbild
Av elisabet
#603122
Satte en 1:a. Köpte först en ny BB-orginal. Fattade inte vad som var fel :shock: kändes helt ooergonomisk. Köpte då i desperation en BB active (såg mer ergonomisk ut) Den fungerade lite bättre och användes som i och ur på stan och när man vill se konventionell ut (har släppt det nu :wink: ) Hittade sedan sb och blev av med ryggontet och fick ett glatt och nöjt barn :D
Användarens profilbild
Av acand
#634592
Jag har prövat den med båda mina barn, mitt första vägrade, nu har det gått bra men vid 7,5 kg så är han för tung.

Jag förstår inte varför detta är det enda affärerna erbjuder. Den är ju totala döden för rygg ock axlar.

Nu har jag föredragit den framför sjalen enbart för att den är enklareoch snabbare att ta på då lillen vill bli buren.

Ser nu ram emot att få prova en ergo, hoppas jag inte blir besviken.
Av loa
#660160
Ger den en 2- 3. Använde den kanske två månader innan jag fick tag på en skön trikåsjal som jag genast blev förälskad i. S. kröp ihop som en liten sköldpadda i den så jag tror inte hon satt så väldigt illa, men trots att det var en active gav den inte mig tillräcklig avlastning. Min sambo använder gärna sjal, men tyckte det är svårt att knyta själv när jag inte är hemma, så han använde den en del när hon var mindre. Därför får den en trea. Är ingen bb hatare, men kommer aldrig att använda den igen. Bor ute i ingenstans så har sällan behov av att gå korta turer, därför är det inte så besvärligt att knyta en långsjal. Om min ambivalenta sambo har lust ligger den kvar här och väntar på nästa barn.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?