Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
104
46%
2
66
29%
3
40
18%
4
9
4%
5
6
3%
Användarens profilbild
Av katha
#7685601
Jag var ju tvungen att rösta nåt men den är ju inte ens värd en etta, men det fick den nu då.
Jag har aldrig burit i nåt så otympligt och smärtsamt som i en babybjörn. Skavsår och smärta i axlarna och en röd babystjärt eftersom blöjan tryckt för hårt mot rumpan... :(
Av FrokenG
#8567834
Vilken gammal goding jag hittade nu :vågen:

Jag gav den en etta pga:
Priset - den är väldigt dyr med tanke på hur kort tid man kan använda den. Jag slutade när sonen va två månader kanske och då kunde jag ändå bara bära en halvtimme i taet.
Komfort - som sagt, en halvtimme max.

En dyr och obekväm sele med andra ord.
Användarens profilbild
Av dallan
#8910325
Jag fick en gammal ärvd original bb efter att ha burit i trikåsjal och ringsjal (och hängt lite på sjalbarn och skaffat mig en förutfattad mening :wink: ). Trikåsjalen är så mycket skönare, men jag måste säga att ringsjalen och bb-selen är ungefär lika (o)sköna. Orkar väl nån halvtimme med båda och ca sex kilo barn. Har köpt en ergo nyligen, men inte burit i den eftersom dottern inte vuxit i den än och jag var för snål för att köpa inlägget.
Ger en 3:a i betyg pga användarvänligheten och att det är skönare än att bära utan, men att den inte är ergonomisk för barnet borde väl egentligen ge den en 1:a.

Plus:
Smidig att ta på även med barnet i famnen
Lätt att amma i (fast inte så bekvämt om ungen tänker äta länge)
Sval

Minus:
Inget jag skulle bära länge i pga tryck på axlarna
Armarna sitter fast så barnet inte kan snutta på sina händer (vilket gör att jag får bära utan att knäppa fast huvudstödet och stödja med en hand för att inte få vansinnig unge)
Känns som den blir urvuxen rätt snart
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?