Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om detta? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
1
4%
3
3
13%
4
12
50%
5
8
33%
Användarens profilbild
Av Anso
#323556
Vad tycker ni om det? Motivera gärna så vi vet om det är att köpas.
Bild
Användarens profilbild
Av Linnea
#323776
Det får en 4 av mig också. Praktiskt och lätt att ta på sig.
Det är ett jättebra skydd men aningens tunt, jag kan tänka mig att det är bra med så tunt nu till vintern när Lova är lite äldre och ska upp och ner mycket och därför ändå är varmt klädd, förra vintern satt hon ju mest i sjalen :D
En annan nackdel är de övre remmarna som ska knytas runt halsen (tror jag) det är inte så bekvämt att ha det runt halsen och om man har det över ryggen så glider det lite efter ett tag.
Användarens profilbild
Av aneeha
#323787
Tyras o Knuts mamma sa det som behövdes, men dessutom lossnade en av remmarna som ska korsas på ryggen, så jag gav en trea. Annars gillar jag verkligen idén/konstruktionen
Användarens profilbild
Av Blixa
#323874
Jag satte en trea. Det är ett bra skydd på många vis men skulle kunnat vara bättre. Yttertyget skulle kunna vara mer vattenresistent så att det inte blev så blött när det plötsligt börjar regna. "Kragen" var omöjlig att hålla uppe som extra skydd vid blåst, den borde vara lite stadigare eller gå att fästa på något vis.
Sedan tycker jag att det är för smalt. För min groda som gärna spretar med benen blir det en glipa i sidan där det blåser in. Ingen höjdare om jag knutit utanpå mina ytterkläder. Bär man som på bilden med ett riktigt litet barn är det ett utmärkt skydd och då är det värt mer än en trea men jag tycker nog inte att användningstiden var så lång som jag trodde när jag skaffade det. Tanken var att kunna använda det på ryggen i höst också och det tror jag inte blir så bra som jag hoppats, tyvärr.

Nu låter det som om jag inte gillar det alls och det är inte sant. Däremot så skulle dessa saker kunna bli bättre.
Användarens profilbild
Av Linnea
#324323
Tyras å Knuts mamma skrev:
Linnea skrev:En annan nackdel är de övre remmarna som ska knytas runt halsen (tror jag) det är inte så bekvämt att ha det runt halsen och om man har det över ryggen så glider det lite efter ett tag.
Hur sätter du på dig det? Remmarna korsas bak på ryggen och träs igenom ögglorna sen knyter du banden.
Jaha :oops: :lol:
jag har testat det, men tyckte att det var så bökigt att det omöjligt kunde vara meningen
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
#354191
Helt okej men krångligt att ta på och jag frös för att min jacka var öppen. Jag skulle rekommendera en bärjacka istället.
Användarens profilbild
Av norkmedoo
#354290
MaMs bärskydd tycker jag har varit helt fantastiskt från höst till vår
som vindskydd och extra värme, utanpå sjalen med och utan riktiga
vinterkläder under, beroende på vädret såklart.

lätt och smidigt att ha med, kan användas på magen eller ryggen, på
mamma eller pappa... eller mormor eller... :wink:
och kan även användas som extra filt eller överdrag i babyskyddet
eller vagnen... en 5:a blir det! :D
Användarens profilbild
Av melon
#354830
Håller med norkmedoo i allt hon säger och även jag ger det en klar 5:a! :D
Användarens profilbild
Av Mirjam
#613028
Jag har Deluxe-varianten, som är vatten och vindtät, och jag är supernöjd med det! Har bara använt skyddet för magbärande, men hoppas det funkar för ryggbärande i höst. Jag har haft knyttet i innekläder i Sinon, tycker det har funkat jättebra i den skånska vintern. Kragen har varit guld värd som vindskydd för oss, deluxe-varianten kanske är lite styvare än de andra?

Enda minuset är väl att det är svårt att reglera värmen när man springer in och ut i affärer.
Användarens profilbild
Av kajsisen
#893930
mycket bra skydd tycker jag ger en 4a skulle vara bättre om det var med vatten resistent men bra för pirajan mjukt invändigt och gossigt
Användarens profilbild
Av Pruttisens mamma
#899318
vi har deluxe varianten och är helt nöjda. Funkar bra och är inte krångligt att knyta på. Håller varmt och funkar även vid lite väta. Rekomenderar det verkligen.
Användarens profilbild
Av Clärchen
#1164064
Har använt vårt bärskydd till båda barnen. Gillar det men tyvärr aningen dåligt sytt och jag har fått sy fast delar som lossnat.

Positivt är den lilla fickan där man kan lägga nycklar och plånbok så man har det lättillgängligt när man bär på magen men skyddet funkar också bra som komplement vid ryggbärande.

Använde det också som filt i vagnen innan vi blev med åkpåse.

Så detta tillbehör får en 4a av mig.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?