Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
Inga röster
0%
3
2
18%
4
7
64%
5
2
18%
Användarens profilbild
Av Anso
#323543
Vad tycker ni om denna?
Motivera gärna så att vi vet om den är värd att köpas?
Bild
Användarens profilbild
Av Anso
#323713
Gosig som sagt!! Och enligt mig snygg så att man kan använda den även utan barn.
Jag hade en lite senare version med bredare halsduk och fickor.
Att hällorna ev. ville lossna ifrån knapparna löste jag genom att lägga öglan dubbelt runt knappen, det räckte den till för och då satt det fast.
Kanske lite bökigare om man ska bära ett lite större barn på ryggen.
Ej helt vindtät men om man har på sig en stickad tröja under så går det bra även på vintern.
Köpt ny hösten -04 var det väl.
Hmmmmm, en 4:a!
Användarens profilbild
Av thanisa
#489704
Har ni använt min poncho dagligen sedan mitten av oktober. Gillar den mycket då den är fin och man känner sig välklädd. Använder som min jacka och har den även då jag inte bär. Jag har den lite mörkare grå modellen och trivs med den. Använder inte luvan då jag inte känt behöv av den så den ligger i garderoben. Halsduken ändrar jag vilka knappar den sitter på beroende på om sonen är med eller ej.

En nackdel är att det kan bli lite varmt när man är i inne. Hadee dragkedjan varit längre hade man kunnat öppna upp lite till och kanske kunnat vara inne i affärer ett lite längre tag. Kan bara svara för hur den är till magbärande då jag uteslutande bär på magen.
Användarens profilbild
Av Clärchen
#532339
Har inte använt min så mycket sedan jag köpte den förra våren för att klara ryggbärning. Det var svårt att få jackan över huvudet på både barn och vuxen så han blev lite klaustrofobisk där medan jag försökte. Nu har den kommit till användning igen vid lämning och hämtning på dagis då jag bär i Ringo på magen/höften och han inte vill ha overall på sig. Det funkar riktigt bra och är mysigt. Jag har den också när jag inte bär men maken tycker att jag ser ut som en tomte (ljusgrå varianten) särskilt när jag har en tjusig röd toppluva till :roll:
Det blir iaf en 3a
Användarens profilbild
Av Sarai
#635378
4. Tja, den är snygg och lagom varm, även på vintern med fleecetröja under. Kan bli lite dragit runt halsen eftersom det inte finns någon krage, jag har inte blivit vän med halsduken. Blir det fler barn köper jag en dubbelfuskpolo. Funkar bra även med barn på ryggen.
Användarens profilbild
Av Sarai
#1764189
annachen skrev:Ok, men det funkar ju med vilken poncho som helst som kan öppnas tillräckligt långt i halsen iom att det inte är nåt särskilt hål för barnet...
Jovisst gör det det. Går det att vända på den bakofram går det ju att bära även på ryggen. Äiskä poncho har en dragkedja även bakåt i halslinningen så att man kan öppna för barnets huvud när det sitter på ryggen.
Av Mammasjal
#9044409
Älskar min äiskä. Köpte en svart ullponchon från Finland som jag fick förra veckan. Har ullkjol och ullkläder under på mig och Ingrid och det funkar även i snöstorm på västkusten. Ska testa den i Kiruna till jul. Fattar dock inte vad jag ska göra med halsduken, får läsa på lite :)
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?