Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
1
7%
3
5
33%
4
7
47%
5
2
13%
Användarens profilbild
Av Anso
#323535
Vad tycker ni om denna?
Motivera gärna så att vi vet om den är värd att köpas.
Skriv gärna vilken "årsmodell" jackan har. :wink:
Senast redigerad av Anso den sön sep 03, 2006 17:07, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Suskiv
#323600
Jag gillar jackan. Den är varm och gosig med fleecefodret och lagom tunn utan fodret. klarar en hel del regn och har genomtänkta detaljer, men jackan känns klen på vissa punkter och lite pökig att få på ett barn på ryggen.

Den får en 4:a av mig. Klenheten drar ner betyegt från en femma.
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
#354190
Den får en trea men hade kunnat få en femma precis som föregående talare skriver. Kanske är årets modell bättre dock?
Användarens profilbild
Av Luna
#409717
Är det inte fler som har/haft jackan? Rösta och skriv kommentarer. Skulle vilja veta vad fler tycker.
Användarens profilbild
Av Blixa
#410075
Jag har årets jacka (hösten -06) och ärmlängden verkar ha bättrat sig sedan tidigare modeller.
Tyvärr tycker jag inte den är värd mer än en 3:a trots det och trots att det är den enda bärjacka jag hittat som jag kunnat tänka mig att köpa. Det är framförallt ryggluckan som gör jackan. Konstruktionen är jättebra.
Att den inte får högre betyg beror på
-klena blixtlås och dragskor
-blixtlåsen sydda så att de fastnar i tyget om man inte är supernoga
-lite för kort jacka om man bär större barn
-för smal i halsen
-märkliga fickor. Om jag har något i de stora sidofickorna som är lite tyngre hänger de utanför jackkanten eftersom de bara är sydda som en påse.

Men av vad som finns på marknaden så verkar den vara bäst om man vill bära på ryggen och inte kan/vill betala över 2000 kronor.
Fler val av foderfärg skulle inte skadat. De har ett snyggt rött foder på hemsidan som inte går att köpa :evil:
Användarens profilbild
Av cutypie
#410118
Jag har köpt den nu på hösten och jag ger den en femma,
dock har jag inte burit på rygg, bara på magen när jag har haft den på mig!

Tycker det är väldigt smidigt med de olika insatserna med och utan fleece, den är lagom varm och jättegosig.
Användarens profilbild
Av Puma
#422813
Jag tycker jackan(2006) överlag är bra. Jag använder den nästan dagligen, men om jag inte ska bära barn så väljer jag helst en annan jacka. Om man bara använder jackan utan barn på ryggen så ser man nästan puckelryggig ut. Fleccen under jackan är bylsig i öppningen.

Bild

Sen kunde fleccen vara i en annan färg. Då hade jag nog tyckt att den var snyggare.

Jag kan även tycka som ovanstående att dragkedjorna är krångliga och klena. Det är ofta det fastnar tyg emellan när man drar upp dem.

En av dragskona på insidan av den svarta jackan har börjat gå upp i sömmen, vilket resulterat i att man inte kan dra åt ordentligt runt barnet när det sitter på ryggen. Då får barnet ut armarna i stället. Detta ska jag ta och laga själv, men det är lite tråkigt när jackan bara är nån månad gammal.
Användarens profilbild
Av annemi
#422842
Jag har 2006 års modell och är hittills rätt nöjd. Lite klen i dragkedjan ( har fått sy till en liten bit) därav ger jag den en fyra. Men den är lång i ärmarna som jag gillar och varm och go. Stora fickor som rymmer hur mycket som helst... Kanske lite bökig i ryggen med fleecefodret när man inte har bebin på ryggen alltså.
Användarens profilbild
Av Isanna
#422890
Blixa skrev:Jag har årets jacka (hösten -06) och ärmlängden verkar ha bättrat sig sedan tidigare modeller.
Tyvärr tycker jag inte den är värd mer än en 3:a trots det och trots att det är den enda bärjacka jag hittat som jag kunnat tänka mig att köpa. Det är framförallt ryggluckan som gör jackan. Konstruktionen är jättebra.
Att den inte får högre betyg beror på
-klena blixtlås och dragskor
-blixtlåsen sydda så att de fastnar i tyget om man inte är supernoga
-lite för kort jacka om man bär större barn
-för smal i halsen
-märkliga fickor. Om jag har något i de stora sidofickorna som är lite tyngre hänger de utanför jackkanten eftersom de bara är sydda som en påse.

Men av vad som finns på marknaden så verkar den vara bäst om man vill bära på ryggen och inte kan/vill betala över 2000 kronor.
Fler val av foderfärg skulle inte skadat. De har ett snyggt rött foder på hemsidan som inte går att köpa :evil:
:iagree:
Håller med om precis varja punkt faktiskt. Den kunde ha varit så mycket bättre. Och fickorna är gräsliga när man har nånting i!
Användarens profilbild
Av babette
#8234646
Jättebra jacka, men kanske lite kort som nämnt ovan! när man bär större barn sticker fötterna nästan ut.
Fickorna likaså om man har ngt lite tyngre i.
Dessutom har fickorna inga dragkedjor, vilket känns lite dumt, dock finns en bröstficka med dragkedja för nycklar, mobil och så.
Annars gillar jag jackan!

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?