Välja bärverktyg till stort syskon : Övriga bärredskap samt bärtillbehör så som jackor, väskor m.m. • sjalbarn.se

Aktuellt datum och tid: tis dec 11, 2018 11:46

Välja bärverktyg till stort syskon

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: krakri, Asia, God_cares, Tyche, Hell Cat

Välja bärverktyg till stort syskon

Inläggav funshine » lör feb 08, 2014 09:15

I februari blir Nelius 8, i maj blir han storebror. Han pratar själv om en sjal och vi funderar på vilken typ av bärverktyg. Det kommer ju inte bli tal om några längre stunder mer mysa med bebisen framförallt för att känna sig delaktig. Så vad är bästa alternativet. Långsjal tar ju tid att knyta, ringsjal snedbelastar ju men en x-ring kanske el en hybrid? Tror inte en ren sele funkar spännen är lite krångligt om man samtidigt ska hålla bebis men midjan kan man ju sätta ett i. Kan ett barn ha en ren mei tai tror han skulle kunna knyta axelbanden de trasslar ju liksom fast sig lite och jag upplevde att knuten inte behövde vara så bra som en i midjan när jag bar stora.
Är det någon som har erfarenhet av att syskon har burit och kan komma med råd.
Är barnsjalar tillräckligt långa för att använda på ett riktigt barn eller ska jag sy ett eget alternativ?
Användarvisningsbild
funshine
SjalFantast
SjalFantast

Re: Välja bärverktyg till stort syskon

Inläggav AbbesMamma » lör feb 08, 2014 09:23

Jag tror på trikåsjal kanske :)? En vuxen kommer nog behöva hjälpa till oavsett. Men med en trikåsjal blir det mysigt, smidigt och han kan lära sig att själv stoppa i och ur en docka eller nalle själv. Sele är ju super smidigt men synd att det oftast blir för stort om midjan framförallt.
Bebban Babblin 110908 tutt-tokig och sjalåkare!
Användarvisningsbild
AbbesMamma
SjalFantast
SjalFantast

Inläggav Ponyo » lör feb 08, 2014 10:22

Jag tyckte Becon var perfekt för då nästan sexårige V. Han är dock stor som en åttaåring.
Bild
Ponyo
SjalBarnModerator
SjalBarnModerator

Inläggav Isadora » mån feb 10, 2014 18:32

Här har sele fungerat bäst til äldre syskon. Främst Connecta, men även Boba 3 G har de burit i. De fick bara bära korta stunder, och först när hon var lite stadigare. Tror hon var drygt 3 månader. Syskonen var 9 och 7,5 år. Connecta har ju ingen vaddering i midjebältet, så den går ju verkligen att dra åt.
Isadora
SjalBeroende
SjalBeroende

Återgå till Övriga bärredskap samt bärtillbehör så som jackor, väskor m.m.