Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av yonohanna
#8924116
Hur sitter barnen i en bärstol?
Hur är dom att bära i?
Går det att packa med sej annat i den oxå, alltså som en vandrarryggsäck med barnet på toppen eller så? :lol:
Om man ramlar då man vandrar, sitter barnet bättre eller sämre i en bärstol v.s sele/sjal.

Många funderingar kring denna stol...
#8924317
Vi har en från Vaude. Vi gillar den mycket. Har den ofta när vi vandrar i skogen. De. Vi har är skön att bära i. Hon sitter jättebra i den med skönt stöd. Det går att justera jättebra så den passar bra. Rejält midjebälte. Hon sitter fastspände med en vadderad bygel över sig så hon kommer inte så långt. Men jag har inte ramlat någon gång så jag kan väl egentligen inte uttala mig där. Fast jag tror att hon ändå skulle sitta rätt bra då om det skulle bli så, tack vare att hon sitter fast.

Det finns ett fack under hennes sits där vi brukar ha det som hör till henne. Blöja, mat, extra kläder etc. Det funkar fint men det är inte jättestort utrymme. I det facket finns också solskydd och regnskydd.

Jag har inte gjort nån längre vandring så utrymmes biten har inte varit så viktig på våra dags vandringar. Min man har tagit en ryggsäck med resten av vad vi har behövt ha med oss. Men skulle vi göra en längre vandring skulle det kanske bli svårare att få med allt eftersom en av oss tas upp av stolen.

Men, som dagsutflykts bärdon i bökigare terräng så är den klockren. :tumup:

Den går att ställa ifrån sig också med barnet i. Man fäller ut ett stöden. Smidigt vid på och av tagning.
#8924743
Tack smyfröken för svar!

Du har en nästan lika gammal dotter som mej, men hur länge tror man kan bära henne i den?
Min tjej väger 12 kg ungefär
Användarens profilbild
Av camsch
#8924766
Jag/vi hade bärstol till vår stora tjej, innan vi hade hittat ergonomiska selar...

Vi bodde i skogen, och hade på den tiden hund, vilket innebar att jag använde den ofta (hade terrängvagn som funkade på stigar och så, men inte när jag gick rakt ut i skogen).

Vår dotter älskade att sitta i den (en Everest), hon satt högt och bra. Hon hade fötterna på ställningen, och sittytan var relativt stor, så jag tror inte det blev babybjörn häng, även om hon inte satt i ren grodposition (men hon var 9-10 månader ungefär när vi gav upp babybjörn och skaffade bärstolen).
Hon satt gärna i stolen (det var en sele även i vår) och sov ofta där också).

När jag väl fått upp henne på ryggen så var den jätteskön att bära i, den mesta vikten hamnade på höfterna. Däremot var den ruskigt svår att få upp på ryggen ensam. Hemma satte jag den på köksbänken med N i och sen kunde jag sätta på den. Men då kunde jag inte ta av den ute i skogen. Var vi båda var det inga problem, utan det var jag själv som hade svårt att få runt den till ryggen.
Det andra var att jag hade svårt att böja mig till marken i den. Jag plockar ofta svamp på mina promenader, och det var ursvårt med bärstolen (det fungerar alldeles utmärkt med en ergonomisk sele som jag sen hade till lilla tjejen).

Vi använde vår väldigt sällan till lilla tjejen (då vi hittat ergonomiska selar) då de fördelar som bärstolen har som att den är stadig, kan sätta ifrån sig barnet, barnet sitter mer skyddat, inte överväger nackdelarna (fördel ergonomisk sele) som klumpighet, osmidigheten och svår att frakta med sig när man inte bär.

Lägger till: På grund av att jag inte klarade av att få upp den på ryggen ute längre alls så slutade jag nog bära stora tjejen när hon vägde runt 15-17 kg.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?